Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Ford C-Max Solar Energi Concept bude mít na střeše solární články a čočky pro koncentraci slunečního

02.01.2014 | |

Ford spolupracuje s vědci na výzkumu, zda je vhodné použít solární články na karoseriích sériově vyráběných vozech. Ford představil nový koncept založený na platformě C-MAX plug-in hybridu. Koncept má na střeše solární panel doplněný zvláštními optickými koncentrátory podobnými zvětšovacím sklům, aby se zvýšilo množství vyrobené elektrické energie.

Speciální Frenselova čočka je schopna zvýšit účinek slunečního záření až osminásobně. Systém také dokáže sledovat slunce v jeho pohybu během dne od východu k západu, čímž nahradí čtyři hodiny nabíjení.

Myšlenkou, na jejímž základě koncept vzniknul, bylo vytvořit hybridní vozidlo, které by nabídlo stejnou účinnost jako plug-in hybrid C-Max, aniž by však bylo nutné ho neustále dobíjet ze sítě. Ford uvádí, že 75 % všech cest s C-MAX Solar Energi Concept bude možné vykonat, aniž aby bylo auto nutné připojovat ke zdroji energie.

“Ford C-MAX Solar Energi Concept vrhá zcela nové světlo na přepravu s využitím elektrické energie a využití obnovitelných zdrojů” říká Mike Tinskey, globální ředitel elektrifikace vozidel a infrastruktury u Fordu. "Jako leader v inovaci chceme veřejnost přimět k tomu, aby uvažovala, co vše je možné udělat pro čistou budoucnost" doplňuje.

Ford spolupracuje s technickou univerzitou státu Georgia na studii možnosti využití speciálních čoček v sériově vyráběném vozidle a plánuje vozidlo představit druhý lednový týden na CES 2014 v Las Vegas. Minulý rok měl Ford problémy s C-MAX hybridem, když uváděl, že vozidlo ujede na kombinovaný provoz 47 mil na galon paliva a po výsledcích nezávislých testů musel uznat, uvádět že je to jen 43. V této souvislosti některým zklamaným zákazníkům automobilka vyplatila 550 dolarů.

Více například na GreenCarReports
Obrázek: Ford