Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

Ford C-Max Solar Energi Concept bude mít na střeše solární články a čočky pro koncentraci slunečního

02.01.2014 | |

Ford spolupracuje s vědci na výzkumu, zda je vhodné použít solární články na karoseriích sériově vyráběných vozech. Ford představil nový koncept založený na platformě C-MAX plug-in hybridu. Koncept má na střeše solární panel doplněný zvláštními optickými koncentrátory podobnými zvětšovacím sklům, aby se zvýšilo množství vyrobené elektrické energie.

Speciální Frenselova čočka je schopna zvýšit účinek slunečního záření až osminásobně. Systém také dokáže sledovat slunce v jeho pohybu během dne od východu k západu, čímž nahradí čtyři hodiny nabíjení.

Myšlenkou, na jejímž základě koncept vzniknul, bylo vytvořit hybridní vozidlo, které by nabídlo stejnou účinnost jako plug-in hybrid C-Max, aniž by však bylo nutné ho neustále dobíjet ze sítě. Ford uvádí, že 75 % všech cest s C-MAX Solar Energi Concept bude možné vykonat, aniž aby bylo auto nutné připojovat ke zdroji energie.

“Ford C-MAX Solar Energi Concept vrhá zcela nové světlo na přepravu s využitím elektrické energie a využití obnovitelných zdrojů” říká Mike Tinskey, globální ředitel elektrifikace vozidel a infrastruktury u Fordu. "Jako leader v inovaci chceme veřejnost přimět k tomu, aby uvažovala, co vše je možné udělat pro čistou budoucnost" doplňuje.

Ford spolupracuje s technickou univerzitou státu Georgia na studii možnosti využití speciálních čoček v sériově vyráběném vozidle a plánuje vozidlo představit druhý lednový týden na CES 2014 v Las Vegas. Minulý rok měl Ford problémy s C-MAX hybridem, když uváděl, že vozidlo ujede na kombinovaný provoz 47 mil na galon paliva a po výsledcích nezávislých testů musel uznat, uvádět že je to jen 43. V této souvislosti některým zklamaným zákazníkům automobilka vyplatila 550 dolarů.

Více například na GreenCarReports
Obrázek: Ford