Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Ford C-Max Solar Energi Concept bude mít na střeše solární články a čočky pro koncentraci slunečního

02.01.2014 | |

Ford spolupracuje s vědci na výzkumu, zda je vhodné použít solární články na karoseriích sériově vyráběných vozech. Ford představil nový koncept založený na platformě C-MAX plug-in hybridu. Koncept má na střeše solární panel doplněný zvláštními optickými koncentrátory podobnými zvětšovacím sklům, aby se zvýšilo množství vyrobené elektrické energie.

Speciální Frenselova čočka je schopna zvýšit účinek slunečního záření až osminásobně. Systém také dokáže sledovat slunce v jeho pohybu během dne od východu k západu, čímž nahradí čtyři hodiny nabíjení.

Myšlenkou, na jejímž základě koncept vzniknul, bylo vytvořit hybridní vozidlo, které by nabídlo stejnou účinnost jako plug-in hybrid C-Max, aniž by však bylo nutné ho neustále dobíjet ze sítě. Ford uvádí, že 75 % všech cest s C-MAX Solar Energi Concept bude možné vykonat, aniž aby bylo auto nutné připojovat ke zdroji energie.

“Ford C-MAX Solar Energi Concept vrhá zcela nové světlo na přepravu s využitím elektrické energie a využití obnovitelných zdrojů” říká Mike Tinskey, globální ředitel elektrifikace vozidel a infrastruktury u Fordu. "Jako leader v inovaci chceme veřejnost přimět k tomu, aby uvažovala, co vše je možné udělat pro čistou budoucnost" doplňuje.

Ford spolupracuje s technickou univerzitou státu Georgia na studii možnosti využití speciálních čoček v sériově vyráběném vozidle a plánuje vozidlo představit druhý lednový týden na CES 2014 v Las Vegas. Minulý rok měl Ford problémy s C-MAX hybridem, když uváděl, že vozidlo ujede na kombinovaný provoz 47 mil na galon paliva a po výsledcích nezávislých testů musel uznat, uvádět že je to jen 43. V této souvislosti některým zklamaným zákazníkům automobilka vyplatila 550 dolarů.

Více například na GreenCarReports
Obrázek: Ford