Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

Ford C-Max Solar Energi Concept bude mít na střeše solární články a čočky pro koncentraci slunečního

02.01.2014 | |

Ford spolupracuje s vědci na výzkumu, zda je vhodné použít solární články na karoseriích sériově vyráběných vozech. Ford představil nový koncept založený na platformě C-MAX plug-in hybridu. Koncept má na střeše solární panel doplněný zvláštními optickými koncentrátory podobnými zvětšovacím sklům, aby se zvýšilo množství vyrobené elektrické energie.

Speciální Frenselova čočka je schopna zvýšit účinek slunečního záření až osminásobně. Systém také dokáže sledovat slunce v jeho pohybu během dne od východu k západu, čímž nahradí čtyři hodiny nabíjení.

Myšlenkou, na jejímž základě koncept vzniknul, bylo vytvořit hybridní vozidlo, které by nabídlo stejnou účinnost jako plug-in hybrid C-Max, aniž by však bylo nutné ho neustále dobíjet ze sítě. Ford uvádí, že 75 % všech cest s C-MAX Solar Energi Concept bude možné vykonat, aniž aby bylo auto nutné připojovat ke zdroji energie.

“Ford C-MAX Solar Energi Concept vrhá zcela nové světlo na přepravu s využitím elektrické energie a využití obnovitelných zdrojů” říká Mike Tinskey, globální ředitel elektrifikace vozidel a infrastruktury u Fordu. "Jako leader v inovaci chceme veřejnost přimět k tomu, aby uvažovala, co vše je možné udělat pro čistou budoucnost" doplňuje.

Ford spolupracuje s technickou univerzitou státu Georgia na studii možnosti využití speciálních čoček v sériově vyráběném vozidle a plánuje vozidlo představit druhý lednový týden na CES 2014 v Las Vegas. Minulý rok měl Ford problémy s C-MAX hybridem, když uváděl, že vozidlo ujede na kombinovaný provoz 47 mil na galon paliva a po výsledcích nezávislých testů musel uznat, uvádět že je to jen 43. V této souvislosti některým zklamaným zákazníkům automobilka vyplatila 550 dolarů.

Více například na GreenCarReports
Obrázek: Ford