Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

Ford C-Max Solar Energi Concept bude mít na střeše solární články a čočky pro koncentraci slunečního

2. 1. 2014 | |

Ford spolupracuje s vědci na výzkumu, zda je vhodné použít solární články na karoseriích sériově vyráběných vozech. Ford představil nový koncept založený na platformě C-MAX plug-in hybridu. Koncept má na střeše solární panel doplněný zvláštními optickými koncentrátory podobnými zvětšovacím sklům, aby se zvýšilo množství vyrobené elektrické energie.

Speciální Frenselova čočka je schopna zvýšit účinek slunečního záření až osminásobně. Systém také dokáže sledovat slunce v jeho pohybu během dne od východu k západu, čímž nahradí čtyři hodiny nabíjení.

Myšlenkou, na jejímž základě koncept vzniknul, bylo vytvořit hybridní vozidlo, které by nabídlo stejnou účinnost jako plug-in hybrid C-Max, aniž by však bylo nutné ho neustále dobíjet ze sítě. Ford uvádí, že 75 % všech cest s C-MAX Solar Energi Concept bude možné vykonat, aniž aby bylo auto nutné připojovat ke zdroji energie.

“Ford C-MAX Solar Energi Concept vrhá zcela nové světlo na přepravu s využitím elektrické energie a využití obnovitelných zdrojů” říká Mike Tinskey, globální ředitel elektrifikace vozidel a infrastruktury u Fordu. "Jako leader v inovaci chceme veřejnost přimět k tomu, aby uvažovala, co vše je možné udělat pro čistou budoucnost" doplňuje.

Ford spolupracuje s technickou univerzitou státu Georgia na studii možnosti využití speciálních čoček v sériově vyráběném vozidle a plánuje vozidlo představit druhý lednový týden na CES 2014 v Las Vegas. Minulý rok měl Ford problémy s C-MAX hybridem, když uváděl, že vozidlo ujede na kombinovaný provoz 47 mil na galon paliva a po výsledcích nezávislých testů musel uznat, uvádět že je to jen 43. V této souvislosti některým zklamaným zákazníkům automobilka vyplatila 550 dolarů.

Více například na GreenCarReports
Obrázek: Ford