Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

FlyKly - chytrý asistent pro městskou cyklistiku

30.06.2014 | |

V posledních letech se výrazně rozrůstá trh s elektrickými koly, zvláště mezi uživateli ve městech, kteří hledají svobodu pohybu, ale nechtějí vlastnit automobil. Problém je, že mnoho elektrických kol na sobě má cenovku, která přesahuje možnosti zájemců, což trh s jednostopou e-mobilitou značně omezuje.

Vedle bikesharingových programů poskytujících cyklistům možnost kolo si pronajmout, hledalo několik firem způsob, jak vytvořit jednoduchého pomocníka pro pedály (pedal asist) kterého by bylo možné připevnit k neelektrifikovaným bicyklům. To by uživatelům umožnilo dostat se do práce, aniž by se zpotili a přitom bez nutnosti kupovat celé nové elektrické kolo.

To je také případ FlyKly který měl na podzim 2013 Kickstarter campaign na zafinancování výroby svého zařízení, které připomíná Copenhagen Wheel. Tento lehkýa přitom vysoce efektivní asistent je navržen tak, aby pasoval na každé kolo. Instalace přitom nevyžaduje ani návštěvu servisu. FlyKly Smart Wheel je pomocným pohonem zabudovaným do náboje zadního kola.

FlyKly Smart Wheel vlastně nahrazuje standardní přídavné motory na kole se softwarově řízeným systémem pohonu a je poháněno interním 36 voltovým akumulátorem. FlyKly je navrženo tak, aby jezdci mohli používat kolo s maximální efektivitou, protože jeho tvůrci kolo chápou především jako dopravní prostředek, ne jako cvičební nástroj.

Uživatelé mohou Smart Wheel propojit s Androidovou nebo iOS aplikací a dokonce i s Pebble smartwatch. Když cyklista začne šlapat, asistent začne pracovat, aby šlapání ulehčil. Udělá tak za cyklistu mnoho práce, ale nejedná se přímo o záložní pohon, s nímž by kolo mohlo jezdit výhradně na elektřinu. Cyklista šlapat musí.
Na rozdíl od jiných kol s motorem není tento pohon s kolem spojen napevno, což znamená, že cyklista, který se rozhodne, že chce šlapat naplno, může asistent vypnout.

Po zapojení asistentu může cyklista očekávat, že pojede pohodlných 20 mil za hodinu na vzdálenost 30 mil, což je ideální především pro městské uživatele, kteří nedojíždějí více než 10 mil denně. V závislosti na terénu se může systém průběžně dobíjet během cesty. Kromě toho, že systém usnadní jízdu, umožňuje také nalézt ukradené kolo, protože je vybaven GPS konektivitou, která ukáže jeho polohu. Kampaň na Kickstarter byla úspěšná a FlyKly lze předobjednat za 800 dolarů s dodávkou na podzim 2014.

www.flykly.com