Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Číslo 6/2021 vyšlo tiskem
29. 11. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Aktuality
Poslední zasedání redakční rady časopisu Světlo?
Ing. Jiří Novotný šéfredaktorem časopisu Světlo od jeho založení

Z odborného tisku
Nový datový formát pro popis svítidel

Festival Česká inovace 2015: Nedávejte si malé cíle!

20. 3. 2015 | Česká inovace | www.ceskainovace.cz

27. března 2015 patřila budova Národní technické knihovny v pražských Dejvicích už 4. ročníku Festivalu Česká inovace. Knihovna otevřela svou prosklenou náruč více než pěti stovkám hostů a stala se na den místem, kde se hledaly cesty jak podpořit firmy a jednotlivce a z nápadů udělat obchodní příležitosti. Festival uspořádala společnost Blue Events  a obecně prospěšná společnost Česká inovace. Připravili tak ojedinělou platformu pro malé i velké podnikatele, startupy, zástupce korporací, akcelerátorů, stejně jako vědce a vysokoškolské studenty. Setkání bylo nejen přehlídkou tuzemských inovativních nápadů z rozličných oborů ale také místem pro workshopy, panelové diskuse a výměnu kontaktů. Proběhlo také finále soutěže Česká inovace 2014. 

Dopolední část Startupy i velcí hráči zaměřenou na příklady úspěšných firemních i osobních příběhů zahájil zakladatel berlínské inovační scény Jörg Rheinboldt, CEO v Axel Springer Plug and Play, který vypíchl klíčové faktorypředurčující úspěšné firmy. Na poli inovačního podnikání působí 21 let, mimo jiné byl ředitelem německé eBay. Poslední dva roky pracuje pro Axel Springer, tradiční kamenné nakladatelství, které prošlo digitální transformací a spojilo se s kalifornskou Plug and Play. Investují do startupů ve stodenních programech. Mají za sebou již šest programů, vybírali z 56 společností. Na praktickém příkladu platební karty pro děti Jörg vysvětlil, jak pracují a dosahují úspěchu. „Našel jsem důvod, proč dělám to, co dělám: jsem šťastný a chci být šťastný i na konci dne. Chci vědět, jak vypadá úspěch a dosáhnout ho. A také být dobrým otcem a manželem. Českým firmám, které chtějí vstoupit na německý trh, bych doporučil, aby tam jeli. Žili a dělali business přímo na místě - v Německu.“  

Richard Brulík se podělil o příběh firmy Y Soft., která byla založiena v roce 2003 jako studentský spin off. Vyvinuli a dnes prodávají program YSoft SafeQ pro školy, banky nebo startupy, který řídí a monitoruje náklady na tisk a rozúčtování nákladů. K němu dodávají také support a implementaci. Dnes působí ve 100 zemích světa. Podle Richarda jsou klíčovými faktory úspěšného podnikání: správný business model, finanční management, akcelerace inovací, jasná pravidla účtování, hlídání výkonu firmy, prodej prostřednictvím synergických partnerů (Konica Minolta), rozfázované akvizice a dobrá kondice financí s měsíční konsolidací. Svou expanzi začali jednoduše - v regionu CEE, založili ji na jazykové lokalizaci - user interface- co nejbližší zákazníkům. Dodržovali požadavky na vysoké standardy a to jim usnadnilo nástup na zralé trhy. „Nedávejte si malé cíle! Dokážete jen to, co zkusíte! Jsem šťastný, když mohu pracovat se správnými lidmi. Definovali jsme si šest základních hodnot, se kterými pracujeme, hodnotíme lidi a dáváme jim feedback.“

Do soutěže Česká inovace 2014 se přihlásilo124 inovativních firem z nejrůznějších sfér průmyslu, obchodu, vědy nebo státní správy. Vítězové pěti kategorií, které vybrala porota odborníků, se utkali krátkými prezentacemi o přízeň publika, které zvolilo absolutního vítěze.

Stala se jím rodinná firma Výzkumný Technologický Institut s projektem Pitná voda a peletky z prasečí kejdy, kterou představil Michael Carvan. Pitná voda a peletky se získávají nechemickým molekulárním čištěním.

Martin Dokoupil Entrepreneur in Residence, JIC a konzultant, Blue Strategy vedl Velkou diskuzi pro inspiraci a odvahu, která přinesla příběhy úspěšných podnikatelů, ať jsou na začátku, nebo mají leccos za sebou. Panelisté se zaměřili na to, co potřebují startupy, jakou roli hrají akcelerátory, jak pracovat s přirozenými talenty lídrů ve firmách, promítnout je do obchodního modelu a uspět ve světě. Podělili se o své vzlety a pády a dodali odvahu a inspiraci podnikajícím účastníkům Festivalu. Publikum se zajímalo především o to, jak se uplatnit v zahraničí, jak stavět tým a jak se poučit z vlastních chyb a nedělat je dvakrát.

Diskutovali: Vojtěch Malina, vicepresident a obchodní ředitel Preciosa Lighting, výrobce křišťálových svítidel; Jiří Peters a Ladislav Eberl, spolumajitelé Gravelli  - výrobní firmy na betonovou směs přenášející světlo, výherci České inovace 2013; Jana Ryšlinková, členka správní rady a spoluzakladatelka, Nupharo technologický park a inkubátor; Jiří Matela, Co-founder & CEO, Comprimato Systems – hitech společnosti v oblasti přenosu dat pojených s obrazem a Marta Nováková, zakladatelka U&SLUNO, prezidentka Svazu obchodu.

Odpoledne bylo naplněno osmi paralelními workshopy zaměřenými na leadership, technologické trendy a design, financování, vzdělávání pro budoucnost nebo na to, jak vnést duch startupu do velké firmy. V rámci Hodiny H měly firmy možnost představit své projekty a získat cennou zpětnou vazbu od podnikatelských hvězd zasedajících v porotě. Porotě složená ze Zbyňka Frolíka (Linet), Dalibora Dědka (Jablotron) a Margarety Křížové (Central European Advisory Group) se představily čtyři inovace - Letecký karbon (Petr Bouchal), Posilovací válec (Jaroslav Misler), Fluoroalkylační činidla (Václav Matoušek) a Chytrá domácnost (Lukáš Svoboda).

Sdílení kow-how během individuálních a skupinových konzultací se věnovala Inovační klinika. Letošní Festival Česká inovace 2015 nabídl svěží vítr a množství akčních tipů a triků, jak inovativní nápady prodat a uplatnit.  

Základní údaje o Festivalu Česká inovace 2015

  • Festival Česká inovace připravený společností Blue Events a Českou inovací o.p.s. navazuje na 3. předchozí ročníky, kterých se zúčastnilo na 1500 účastníků. Festival se na české scéně etabloval jako největší setkání inovátorů v ČR.
  • Festival Česká inovace je spojen se soutěží Česká inovace 2014, do které se přihlásilo 124 projektů. Vítěze vybrali v přímém hlasování účastníci Festivalu.  
  • V průběhu Festivalu Česká inovace proběhlo 8 specializovaných workshopů na různá témata spojená s inovacemi a moderním řízením.
  • Na Festivalu Česká inovace se pravidelně setkávají zakladatelé a majitelé úspěšných českých firem, zástupci velkých společností a korporací, reprezentanti malých a středních podniků, startupy a začínající podnikatelé, studenti, novináři a další
  • Festival Česká inovace se koná díky podpoře několika desítek firem a institucí. Zvláštní poděkování organizátorů patří generálním partnerům 3 M Česko a ČSOB                                                                                                                                                     

Tiskové materiály Česká inovace 
www.ceskainovace.cz