Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

Fakulta elektrotechnická ČVUT klíčovým partnerem společnosti IBM pro oblast vzdělávání a výzkumu

27.02.2015 | FEL ČVUT | www.fel.cvut.cz

Klíčovou spolupráci navázala s Fakultou elektrotechnickou (FEL) ČVUT v Praze společnost IBM ČR. Náplní kooperace bude zejména rozvoj prakticky orientovaných forem výuky studentů a užší spolupráce v oblasti aplikovaného výzkumu. Nově uzavřená spolupráce společnosti IBM ČR s Fakultou elektrotechnickou navazuje na úspěšné projekty, které IBM v minulosti realizovala například s Centrem znalostního managementu, katedrou počítačové grafiky a interakce nebo v rámci studijního programu “Otevřená informatika”. Cílem je nejen zastřešit společné stávající aktivity, ale zároveň vytvořit prostředí podporující hledání nových forem spolupráce a umožňující rozšíření fungujících forem i do dalších oblastí odbornosti.

„Dlouhodobě udržitelná spolupráce mezi firmou a vysokou školou musí být oboustranně prospěšná, se společnou vizí a nesmí se z ní vytrácet synergie,“ dodává Branislav Šebo, generální ředitel IBM ČR.


Konkrétně v oblasti vzdělávání se spolupráce orientuje na rozvoj talentů jak ve škole, tak v prostředí IBM, a to formou praktických reálných projektů. To přímo koresponduje i s jedním z hlavních cílů nového studijního programu Softwarové inženýrství a technologie, zaměřeného na rozvoj praktických, komunikačních a prezentačních dovedností a přípravu studentů na jejich povolání. Již během studia se studenti budou aktivně zapojovat do projektů řešených se soukromým sektorem. Právě asistence fakulty při zapojení posluchačů programu Softwarové inženýrství a technologie do praxe již během studia je hlavní změnou v dosavadní koncepci výuky.

V oblasti výzkumu bylo již 6 studentů fakulty nominováno do prestižního programu stáží v zahraničních laboratořích IBM. Nastavení oboustranně prospěšné kooperace mezi IBM a ČVUT se soustředí na podporu mladých doktorandů a na rozvoj společných výzkumných témat. Kromě zapojení lokální skupiny IBM Watson Lab Prague umožní užší spolupráce lepší napojení na další ze dvanácti výzkumných laboratoří IBM, rozmístěných po celém světě.

„Největší potenciál informatiky je v propojení s ostatními obory. Fakulta elektrotechnická ČVUT dokáže spojit informatiku i s ostatními obory, jakými jsou energetika, telekomunikace, kybernetika nebo měřicí technika. Společnost IBM je partnerem, který toto propojení dokáže v širokém záběru uchopit na komerční úrovni,“ říká prof. Pavel Ripka, děkan Fakulty elektrotechnické ČVUT, a dodává: ”To, že si pro úlohu zlepšení výuky vysokoškolských odborníků vybrala společnost IBM právě naší fakultu, je pro nás na jednu stranu důkazem toho, že si našich kvalit všímá i komerční sektor, na druhou stranu je to i velká výzva. Jsme velice rádi, že se v nové koncepci výuky můžeme opřít o takto silného partnera a že můžeme našim studentům nabídnout takové vzdělání, které je dokonale připraví na jejich budoucí kariéru. Chceme, aby pro naše absolventy byl přestup z univerzity do pracovního procesu co nejsnazší a aby měli jistou konkurenční výhodu v důkladných základech, samostatném myšlení a schopnosti stále se sami vzdělávat v technologiích budoucnosti.”

Tiskové materiály FEL ČVUT