Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Exoskin - programovatelný hybridní materiál

08.06.2016 | IEEE Spectrum, MIT | spectrum.ieee.com

Programovatelná hmota není věcí, se kterou bychom měli mnoho zkušeností. Je to technologie, která se pomalu vynořuje z laboratoří a dostává se do povědomí veřejnosti.

MIT je jednou z těch laboratoří, ve které její student Basheer Tome pracuje na speciálním typu programovatelného materiálu. Tento materiál, zvaný Exoskin, je vyroben ze silikonových trojúhelníků umístěných na flexibilních silikonových membránách. Selektivním nafukováním těchto membrán dokáže Exoskin dynamicky měnit svůj tvar a reagovat na dotyk, přenášet informace, měnit svou funkci atd.

Programovatelná hmota

Oficiální zpráva MIT k výzkumu uvádí:

V případové studii Exowheel jsme nanesli Exoskin na volant automobilu, abychom ilustrovali konkrétní výhody a využití změn struktury materiálu. Díky tomu jsme proměnili povrch volantu, který se dokáže dynamicky přizpůsobovat konkrétnímu řidiči a měnit svůj tvar během řízení.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: MIT

-jk-