Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce – Část 41
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

Více aktualit

Exoskin - programovatelný hybridní materiál

08.06.2016 | IEEE Spectrum, MIT | spectrum.ieee.com

Programovatelná hmota není věcí, se kterou bychom měli mnoho zkušeností. Je to technologie, která se pomalu vynořuje z laboratoří a dostává se do povědomí veřejnosti.

MIT je jednou z těch laboratoří, ve které její student Basheer Tome pracuje na speciálním typu programovatelného materiálu. Tento materiál, zvaný Exoskin, je vyroben ze silikonových trojúhelníků umístěných na flexibilních silikonových membránách. Selektivním nafukováním těchto membrán dokáže Exoskin dynamicky měnit svůj tvar a reagovat na dotyk, přenášet informace, měnit svou funkci atd.

Programovatelná hmota

Oficiální zpráva MIT k výzkumu uvádí:

V případové studii Exowheel jsme nanesli Exoskin na volant automobilu, abychom ilustrovali konkrétní výhody a využití změn struktury materiálu. Díky tomu jsme proměnili povrch volantu, který se dokáže dynamicky přizpůsobovat konkrétnímu řidiči a měnit svůj tvar během řízení.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: MIT

-jk-