Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 15. 5. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím; Požární a bezpečnostní technika

Hlavní článek
Overenie materiálového koeficientu v norme STN EN 62305-3
Smart Cities (10. část – dokončení)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Elektrotechnická asociace zdůraznila své postavení v SPČR V květnových volbách do orgánů Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) uspěli…

Více aktualit

Exoskin - programovatelný hybridní materiál

08.06.2016 | IEEE Spectrum, MIT | spectrum.ieee.com

Programovatelná hmota není věcí, se kterou bychom měli mnoho zkušeností. Je to technologie, která se pomalu vynořuje z laboratoří a dostává se do povědomí veřejnosti.

MIT je jednou z těch laboratoří, ve které její student Basheer Tome pracuje na speciálním typu programovatelného materiálu. Tento materiál, zvaný Exoskin, je vyroben ze silikonových trojúhelníků umístěných na flexibilních silikonových membránách. Selektivním nafukováním těchto membrán dokáže Exoskin dynamicky měnit svůj tvar a reagovat na dotyk, přenášet informace, měnit svou funkci atd.

Programovatelná hmota

Oficiální zpráva MIT k výzkumu uvádí:

V případové studii Exowheel jsme nanesli Exoskin na volant automobilu, abychom ilustrovali konkrétní výhody a využití změn struktury materiálu. Díky tomu jsme proměnili povrch volantu, který se dokáže dynamicky přizpůsobovat konkrétnímu řidiči a měnit svůj tvar během řízení.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: MIT

-jk-