Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

Více aktualit

Exoskin - programovatelný hybridní materiál

08.06.2016 | IEEE Spectrum, MIT | spectrum.ieee.com

Programovatelná hmota není věcí, se kterou bychom měli mnoho zkušeností. Je to technologie, která se pomalu vynořuje z laboratoří a dostává se do povědomí veřejnosti.

MIT je jednou z těch laboratoří, ve které její student Basheer Tome pracuje na speciálním typu programovatelného materiálu. Tento materiál, zvaný Exoskin, je vyroben ze silikonových trojúhelníků umístěných na flexibilních silikonových membránách. Selektivním nafukováním těchto membrán dokáže Exoskin dynamicky měnit svůj tvar a reagovat na dotyk, přenášet informace, měnit svou funkci atd.

Programovatelná hmota

Oficiální zpráva MIT k výzkumu uvádí:

V případové studii Exowheel jsme nanesli Exoskin na volant automobilu, abychom ilustrovali konkrétní výhody a využití změn struktury materiálu. Díky tomu jsme proměnili povrch volantu, který se dokáže dynamicky přizpůsobovat konkrétnímu řidiči a měnit svůj tvar během řízení.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: MIT

-jk-