Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

ČEZ Distribuce se cvičně bránila kybernetickému útoku Hrozba kybernetických útoků je v poslední době stále častěji skloňované téma. Hned…

Více aktualit

Elon Musk odhalil tunel pro podzemní dopravu

19.12.2018 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Při příležitosti odhalení první demoverze tunelu společnosti Boring Company pozval Elon Musk vybrané hosty a novináře, kteří se zúčastnili několika testovacích jízd. Jedná se o první krok k řešení toho, co Musk nazývá „zničující dopravní situace“.

Hosté byli dopraveni na místo ve vozech značky Tesla. Celá akce se konala na místě zvaném O'Leary Station, které se nachází uprostřed obytné čtvrti v Los Angeles. Zde se ukrývá nenápadný výtah, který sváží testovací automobil úzkou šachtou do hloubky 9 metrů. Pro tyto účely byl použit upravený vůz Tesla Model X.

Podzemní tunel

Ve srovnání s plánovanou rychlostí při plném nasazení do provozu (241 km/h) byly testovací jízdy znatelně pomalejší (64 km/h). Dostat se z jednoho konce tunelu na druhý, tedy překonat vzdálenost přibližně 1,7 km, přesto trvá pouze tři minuty. Vzhledem k přísným nařízením nebude dle slov Elona Muska v blízké budoucnosti tunel otevřen veřejnosti.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Robyn Beck/AP

-jk-