Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Elon Musk odhalil tunel pro podzemní dopravu

19.12.2018 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Při příležitosti odhalení první demoverze tunelu společnosti Boring Company pozval Elon Musk vybrané hosty a novináře, kteří se zúčastnili několika testovacích jízd. Jedná se o první krok k řešení toho, co Musk nazývá „zničující dopravní situace“.

Hosté byli dopraveni na místo ve vozech značky Tesla. Celá akce se konala na místě zvaném O'Leary Station, které se nachází uprostřed obytné čtvrti v Los Angeles. Zde se ukrývá nenápadný výtah, který sváží testovací automobil úzkou šachtou do hloubky 9 metrů. Pro tyto účely byl použit upravený vůz Tesla Model X.

Podzemní tunel

Ve srovnání s plánovanou rychlostí při plném nasazení do provozu (241 km/h) byly testovací jízdy znatelně pomalejší (64 km/h). Dostat se z jednoho konce tunelu na druhý, tedy překonat vzdálenost přibližně 1,7 km, přesto trvá pouze tři minuty. Vzhledem k přísným nařízením nebude dle slov Elona Muska v blízké budoucnosti tunel otevřen veřejnosti.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Robyn Beck/AP

-jk-