Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Elon Musk odhalil tunel pro podzemní dopravu

19.12.2018 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Při příležitosti odhalení první demoverze tunelu společnosti Boring Company pozval Elon Musk vybrané hosty a novináře, kteří se zúčastnili několika testovacích jízd. Jedná se o první krok k řešení toho, co Musk nazývá „zničující dopravní situace“.

Hosté byli dopraveni na místo ve vozech značky Tesla. Celá akce se konala na místě zvaném O'Leary Station, které se nachází uprostřed obytné čtvrti v Los Angeles. Zde se ukrývá nenápadný výtah, který sváží testovací automobil úzkou šachtou do hloubky 9 metrů. Pro tyto účely byl použit upravený vůz Tesla Model X.

Podzemní tunel

Ve srovnání s plánovanou rychlostí při plném nasazení do provozu (241 km/h) byly testovací jízdy znatelně pomalejší (64 km/h). Dostat se z jednoho konce tunelu na druhý, tedy překonat vzdálenost přibližně 1,7 km, přesto trvá pouze tři minuty. Vzhledem k přísným nařízením nebude dle slov Elona Muska v blízké budoucnosti tunel otevřen veřejnosti.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Robyn Beck/AP

-jk-