Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

E.ON otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici elektromobilů v ČR. Auto dobije za deset minut Společnost E.ON otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí…

Více aktualit

Elon Musk odhalil tunel pro podzemní dopravu

19.12.2018 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Při příležitosti odhalení první demoverze tunelu společnosti Boring Company pozval Elon Musk vybrané hosty a novináře, kteří se zúčastnili několika testovacích jízd. Jedná se o první krok k řešení toho, co Musk nazývá „zničující dopravní situace“.

Hosté byli dopraveni na místo ve vozech značky Tesla. Celá akce se konala na místě zvaném O'Leary Station, které se nachází uprostřed obytné čtvrti v Los Angeles. Zde se ukrývá nenápadný výtah, který sváží testovací automobil úzkou šachtou do hloubky 9 metrů. Pro tyto účely byl použit upravený vůz Tesla Model X.

Podzemní tunel

Ve srovnání s plánovanou rychlostí při plném nasazení do provozu (241 km/h) byly testovací jízdy znatelně pomalejší (64 km/h). Dostat se z jednoho konce tunelu na druhý, tedy překonat vzdálenost přibližně 1,7 km, přesto trvá pouze tři minuty. Vzhledem k přísným nařízením nebude dle slov Elona Muska v blízké budoucnosti tunel otevřen veřejnosti.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Robyn Beck/AP

-jk-