Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Ellisup – stoprocentně elektrický

23.12.2013 | |

Program Ellisup je řízen Iveco Bus ve spolupráci s dalšími výrobními firmami a výzkumnými organizacemi. Záměrem projektu je vývoj nového konceptu elektrobusu, který bude mít dostatečný dojezd v plně elektrickém režimu a bude schopen se rychle (během několika minut) dobít na konečných stanicích. Cílem je dostat celkové náklady systému mezi náklady dieselových autobusů a trolejbusů.

Ellisup je osazen elektromotory umístěnými do čtyř z osmi malých kol. Pohon využívá jako zásobárnu energie inovativní kombinaci baterií a superkapacitorů. Malá kola umožňují nové uspořádání interiéru vozidla, které znamená úplné opuštění tradiční koncepce autobusů. Propojení vozidla s nabíjecí infrastrukturou zajišťuje výsuvná konstrukce umístěná na střeše vozidla, a obejde se tudíž bez kabelového propojení.

Více stránky projektu na iveco.com