Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Ellisup – stoprocentně elektrický

23.12.2013 | |

Program Ellisup je řízen Iveco Bus ve spolupráci s dalšími výrobními firmami a výzkumnými organizacemi. Záměrem projektu je vývoj nového konceptu elektrobusu, který bude mít dostatečný dojezd v plně elektrickém režimu a bude schopen se rychle (během několika minut) dobít na konečných stanicích. Cílem je dostat celkové náklady systému mezi náklady dieselových autobusů a trolejbusů.

Ellisup je osazen elektromotory umístěnými do čtyř z osmi malých kol. Pohon využívá jako zásobárnu energie inovativní kombinaci baterií a superkapacitorů. Malá kola umožňují nové uspořádání interiéru vozidla, které znamená úplné opuštění tradiční koncepce autobusů. Propojení vozidla s nabíjecí infrastrukturou zajišťuje výsuvná konstrukce umístěná na střeše vozidla, a obejde se tudíž bez kabelového propojení.

Více stránky projektu na iveco.com