Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Ellisup – stoprocentně elektrický

23.12.2013 | |

Program Ellisup je řízen Iveco Bus ve spolupráci s dalšími výrobními firmami a výzkumnými organizacemi. Záměrem projektu je vývoj nového konceptu elektrobusu, který bude mít dostatečný dojezd v plně elektrickém režimu a bude schopen se rychle (během několika minut) dobít na konečných stanicích. Cílem je dostat celkové náklady systému mezi náklady dieselových autobusů a trolejbusů.

Ellisup je osazen elektromotory umístěnými do čtyř z osmi malých kol. Pohon využívá jako zásobárnu energie inovativní kombinaci baterií a superkapacitorů. Malá kola umožňují nové uspořádání interiéru vozidla, které znamená úplné opuštění tradiční koncepce autobusů. Propojení vozidla s nabíjecí infrastrukturou zajišťuje výsuvná konstrukce umístěná na střeše vozidla, a obejde se tudíž bez kabelového propojení.

Více stránky projektu na iveco.com