Aktuální vydání

Číslo 8-9/2021 vyšlo tiskem 1. 9. 2021. V elektronické verzi na webu 30. 9. 2021. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; Průmyslové automatizační prvky

Hlavní článek
Elektroenergetika ČR se bez nových flexibilních jaderných bloků neobejde

Číslo 4-5/2021 vyšlo tiskem
17. 9. 2021. V elektronické verzi na webu 17. 9. 2021.

Světelnětechnická zařízení
Rekonstrukce osvětlení podchodu a nástupišť vlakového nádraží Ústí nad Orlicí

Veřejné osvětlení
Osvětlení parku u Biskupství ostravsko-opavského v Ostravě
Venkovní osvětlovací soustavy a rušivé světlo
Generel verejného osvetlenia 9. časť
Environmentálne hľadiská

Elektromobil Ford F-150 Lightning slaví obrovský úspěch

24. 5. 2021 | The Verge | www.theverge.com

Automobilka Ford představila elektrický pickup F-150 Lightning a hlásí rekordní počet předobjednávek. Model s označením F tak pokračuje ve své tradici nejprodávanějšího trucku značky Ford.

Ačkoliv Ford dosud nezveřejnil přesné kapacity baterií, udávaný dojezd 370 km, potažmo 480 km napovídá, že půjde o baterie s kapacitou cca 140 kWh nebo 180 kWh. Vůz je osazen dvěma elektromotory o celkovém výkonu 318 nebo 420 kW. Pod přední kapotou se ukrývá omyvatelný zavazadlový prostor s úctyhodnou kapacitou 400 litrů. Potěší vypouštěcí otvor na dně a hned čtyři zásuvky pro připojení spotřebičů. Kempování tak dostane zcela jiný rozměr. Nejlevnější verze se bude prodávat za 39 974 USD, s dotacemi tedy nebude problém dostat se na 30 000 USD.

Ford F-150 Lightning

V interiéru nalezneme na výšku orientovaný centrální multimediální displej s úhlopříčkou 15,5 palce. Ford tedy kráčí ve šlépějích Tesly, která začala toto řešení používat u modelu S. Co se ostatních funkcí týče, automobilka nabízí službu vzdálených aktualizací, asistenční systém autonomního řízení Bluecruise a v nepolední řadě také možnost využít automobil jako záložní baterii o výkonu až 9,6 kW. V případě výpadku elektřiny tak můžete napájet celý dům. Prozatím není jasné, jestli se elektromobil bude prodávat na ostatních kontinentech.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Ford

-jk-