Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

Úspěch studentské formule týmu eForce FEE Prague Formula Studentská formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze…

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Více aktualit

Elektrobusy v BB Centru přepravily přes milion pasažérů

09.11.2017 | ČEZ, a. s. | www.cez.cz

České elektrobusy značky SOR na trase pravidelné linky BB1 a BB2 v pražském BB Centru přepravily již více než jeden milion pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická a od února loňského roku najely elektrobusy téměř 70 tisíc kilometrů. Nasazení elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

Provoz dvou elektrobusů SOR EBN 9,5 byly v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 zahájen v únoru 2016. K dnešnímu dni za svého nepřetržitého fungování přepravily již více než milion cestujících a najely přes 70 tisíc kilometrů. Elektrobusy mají velmi tichý chod a k dispozici je i zdarma připojení na síť Wi-Fi. Jeden elektrobus ujede denně v průměru 100 km a během 50 jízd přepraví na 1 800 cestujících. 

Elektrobus SOR EBN 9,5 na trase kyvadlové linky od metra C Budějovická do BB Centra a zpět

V loňském roce jsme provedli průzkum mezi zaměstnanci firem sídlících v BB Centru, který nám zejména slouží jako zpětná vazba a zároveň jako inspirace pro zlepšení. Z průzkumu vyplynula velká spokojenost s dopravní dostupností. Kyvadlové linky od metra C Budějovická využívá kolem 45 % dotazovaných a nadpoloviční většina z nich velmi uvítala zařazení elektrobusů do provozu. Zejména se objevovala kladná hodnocení jejich tichého chodu, čistého prostředí a šetrnosti k životnímu prostředí,“ uvádí Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP.

Těší nás jednak velký zájem cestující veřejnosti o elektrobusy na Praze 4 a také skutečnost, že přímo v lokalitě působnosti naší firmy můžeme propagovat elektromobilitu a jít tak příkladem i dalším firmám. Jde o logickou součást našich aktivit v oblasti rozvoje čisté mobility, kdy už více než 7 let cíleně vytváříme podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě v ČR. Momentálně nabízíme nejen více než 85 veřejných dobíjecích stanic, z toho 35 rychlodobíjecích, ale i řadu navazujících služeb,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

Oba elektrobusy najely dohromady už 70 865 kilometrů, mezi BB Centrem a Budějovickou jezdí každý pracovní den od rána do večera. Mile nás překvapují svou spolehlivostí i výdrží baterií, nemůžeme si na ně ani v nejmenším stěžovat. Pořídit je pro tyto linky, které každý den převezou stovky návštěvníků BB Centra, bylo rozhodně správným krokem,“ říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka.

Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice je elektromobilita a digitalizace jedním ze základních kamenů rozvoje tuzemského automobilového průmyslu. Memorandum bylo nedávno podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení AutoSAP (za účasti Skupiny ČEZ).

Víte že…

  • Aku baterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půl vteřinu?
  • po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
  • samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je Wi-Fi pokrytí.

Tiskové materiály ČEZ