Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Elektrický VW Bora bude mít motory od Protean Electric zabudované uvnitř zadních kol

23.12.2013 | |

Společnost Protean Electric vydala v polovině prosince zprávu o svém partnerství s automobilkou Volklswagen při vývoji nového elektrického pohonného systému. Z programu vzejde nejdříve prototyp a následně i vozidlo určené pro sériovou výrobu.

Volswagen využije nový typ pohonu v zadních kolech elektromobilu postaveného na platformě sedanu Bora. Motory Protean budou uloženy přímo v konvenčních 18‘‘ kolech a vozidlu propůjčí výkon 75 kW. Obě společnosti spolupracují již několik měsíců a očekává se, že návrh, konstrukce, kalibrace i konečná aplikace budou dokončeny před začátkem roku 2015. Protean Electric Volkswagenu pomůže také s vývojem některých bezpečnostních systémů pro jeho vozidla.

Nový typ pohonu umožní zvětšit v Boře úložný prostor. Motory umístěné přímo v kolech jsou však především mimořádné efektivní - dokáží rekuperovat až 85 % brzdné energie a v záběru jsou jen tehdy, potřebuje-li to vozidlo pro svůj pohyb. Každý motor bude mít svůj vlastní řídicí modul, komunikující řídicím systémem celého vozidla.

Více na www.protean.com