Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

Více aktualit

Elektrický VW Bora bude mít motory od Protean Electric zabudované uvnitř zadních kol

23.12.2013 | |

Společnost Protean Electric vydala v polovině prosince zprávu o svém partnerství s automobilkou Volklswagen při vývoji nového elektrického pohonného systému. Z programu vzejde nejdříve prototyp a následně i vozidlo určené pro sériovou výrobu.

Volswagen využije nový typ pohonu v zadních kolech elektromobilu postaveného na platformě sedanu Bora. Motory Protean budou uloženy přímo v konvenčních 18‘‘ kolech a vozidlu propůjčí výkon 75 kW. Obě společnosti spolupracují již několik měsíců a očekává se, že návrh, konstrukce, kalibrace i konečná aplikace budou dokončeny před začátkem roku 2015. Protean Electric Volkswagenu pomůže také s vývojem některých bezpečnostních systémů pro jeho vozidla.

Nový typ pohonu umožní zvětšit v Boře úložný prostor. Motory umístěné přímo v kolech jsou však především mimořádné efektivní - dokáží rekuperovat až 85 % brzdné energie a v záběru jsou jen tehdy, potřebuje-li to vozidlo pro svůj pohyb. Každý motor bude mít svůj vlastní řídicí modul, komunikující řídicím systémem celého vozidla.

Více na www.protean.com