Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

Více aktualit

Elektrický VW Bora bude mít motory od Protean Electric zabudované uvnitř zadních kol

23.12.2013 | |

Společnost Protean Electric vydala v polovině prosince zprávu o svém partnerství s automobilkou Volklswagen při vývoji nového elektrického pohonného systému. Z programu vzejde nejdříve prototyp a následně i vozidlo určené pro sériovou výrobu.

Volswagen využije nový typ pohonu v zadních kolech elektromobilu postaveného na platformě sedanu Bora. Motory Protean budou uloženy přímo v konvenčních 18‘‘ kolech a vozidlu propůjčí výkon 75 kW. Obě společnosti spolupracují již několik měsíců a očekává se, že návrh, konstrukce, kalibrace i konečná aplikace budou dokončeny před začátkem roku 2015. Protean Electric Volkswagenu pomůže také s vývojem některých bezpečnostních systémů pro jeho vozidla.

Nový typ pohonu umožní zvětšit v Boře úložný prostor. Motory umístěné přímo v kolech jsou však především mimořádné efektivní - dokáží rekuperovat až 85 % brzdné energie a v záběru jsou jen tehdy, potřebuje-li to vozidlo pro svůj pohyb. Každý motor bude mít svůj vlastní řídicí modul, komunikující řídicím systémem celého vozidla.

Více na www.protean.com