Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Elektrický VW Bora bude mít motory od Protean Electric zabudované uvnitř zadních kol

23.12.2013 | |

Společnost Protean Electric vydala v polovině prosince zprávu o svém partnerství s automobilkou Volklswagen při vývoji nového elektrického pohonného systému. Z programu vzejde nejdříve prototyp a následně i vozidlo určené pro sériovou výrobu.

Volswagen využije nový typ pohonu v zadních kolech elektromobilu postaveného na platformě sedanu Bora. Motory Protean budou uloženy přímo v konvenčních 18‘‘ kolech a vozidlu propůjčí výkon 75 kW. Obě společnosti spolupracují již několik měsíců a očekává se, že návrh, konstrukce, kalibrace i konečná aplikace budou dokončeny před začátkem roku 2015. Protean Electric Volkswagenu pomůže také s vývojem některých bezpečnostních systémů pro jeho vozidla.

Nový typ pohonu umožní zvětšit v Boře úložný prostor. Motory umístěné přímo v kolech jsou však především mimořádné efektivní - dokáží rekuperovat až 85 % brzdné energie a v záběru jsou jen tehdy, potřebuje-li to vozidlo pro svůj pohyb. Každý motor bude mít svůj vlastní řídicí modul, komunikující řídicím systémem celého vozidla.

Více na www.protean.com