Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Elektrický VW Bora bude mít motory od Protean Electric zabudované uvnitř zadních kol

23.12.2013 | |

Společnost Protean Electric vydala v polovině prosince zprávu o svém partnerství s automobilkou Volklswagen při vývoji nového elektrického pohonného systému. Z programu vzejde nejdříve prototyp a následně i vozidlo určené pro sériovou výrobu.

Volswagen využije nový typ pohonu v zadních kolech elektromobilu postaveného na platformě sedanu Bora. Motory Protean budou uloženy přímo v konvenčních 18‘‘ kolech a vozidlu propůjčí výkon 75 kW. Obě společnosti spolupracují již několik měsíců a očekává se, že návrh, konstrukce, kalibrace i konečná aplikace budou dokončeny před začátkem roku 2015. Protean Electric Volkswagenu pomůže také s vývojem některých bezpečnostních systémů pro jeho vozidla.

Nový typ pohonu umožní zvětšit v Boře úložný prostor. Motory umístěné přímo v kolech jsou však především mimořádné efektivní - dokáží rekuperovat až 85 % brzdné energie a v záběru jsou jen tehdy, potřebuje-li to vozidlo pro svůj pohyb. Každý motor bude mít svůj vlastní řídicí modul, komunikující řídicím systémem celého vozidla.

Více na www.protean.com