Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Efektivnější využití hybridního pohonu

17.02.2016 | University of California, Riverside | ucrtoday.ucr.edu

Hybridní elektrická vozidla mohou v porovnání s vozidly, které využívají pouze naftu či benzín, snížit množství skleníkových plynů. Výzkumníci z University of California, Riverside (UCR) dokázali tuto technologii posunout o krok dál díky zvýšení efektivity dnešních hybridních systémů téměř o 12 %.

Protože hybridní systém kombinuje benzínový nebo naftový motor s elektrickým motorem a velkými akumulátorovými bateriemi, klíčovou roli zde hraje systém řízení spotřeby energie (EMS), který zajišťuje přepínání z elektrického módu, ve kterém je využita energie z baterií, do hybridního módu, který k provozu využívá oba motory. Při vývoji nových EMS zařízení je důležité uvažovat nad co nejefektivnějším využitím obou pohonů.

Zvýšení efektivity hybridního pohonu

Zatímco EMS zařízení výzkumníků z UCR vyžaduje informace o plánované cestě, shromažďuje také data v reálném čase pomocí senzorů a komunikačních zařízení na palubové desce. Jedná se o jeden z prvních systémů založených na technice strojového učení zvané zpětnovazebné učení.

Při testu, který byl proveden na 32 km dlouhé trase dokázal nový systém překonat dnešní binární systémy o 11,9 %, co se týče průměrné úspory paliva. Velkou výhodou tohoto systému je, že se učí s každým použitím. A nezáleží na modelu vozidla nebo na řidiči - systém lze aplikovat na jakýkoliv model hybridního vozidla.

Celý článek na University of California, Riverside

Image Credit: Wikipedia

-jk-