Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Efektivnější využití hybridního pohonu

17.02.2016 | University of California, Riverside | ucrtoday.ucr.edu

Hybridní elektrická vozidla mohou v porovnání s vozidly, které využívají pouze naftu či benzín, snížit množství skleníkových plynů. Výzkumníci z University of California, Riverside (UCR) dokázali tuto technologii posunout o krok dál díky zvýšení efektivity dnešních hybridních systémů téměř o 12 %.

Protože hybridní systém kombinuje benzínový nebo naftový motor s elektrickým motorem a velkými akumulátorovými bateriemi, klíčovou roli zde hraje systém řízení spotřeby energie (EMS), který zajišťuje přepínání z elektrického módu, ve kterém je využita energie z baterií, do hybridního módu, který k provozu využívá oba motory. Při vývoji nových EMS zařízení je důležité uvažovat nad co nejefektivnějším využitím obou pohonů.

Zvýšení efektivity hybridního pohonu

Zatímco EMS zařízení výzkumníků z UCR vyžaduje informace o plánované cestě, shromažďuje také data v reálném čase pomocí senzorů a komunikačních zařízení na palubové desce. Jedná se o jeden z prvních systémů založených na technice strojového učení zvané zpětnovazebné učení.

Při testu, který byl proveden na 32 km dlouhé trase dokázal nový systém překonat dnešní binární systémy o 11,9 %, co se týče průměrné úspory paliva. Velkou výhodou tohoto systému je, že se učí s každým použitím. A nezáleží na modelu vozidla nebo na řidiči - systém lze aplikovat na jakýkoliv model hybridního vozidla.

Celý článek na University of California, Riverside

Image Credit: Wikipedia

-jk-