Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Efektivnější využití hybridního pohonu

17.02.2016 | University of California, Riverside | ucrtoday.ucr.edu

Hybridní elektrická vozidla mohou v porovnání s vozidly, které využívají pouze naftu či benzín, snížit množství skleníkových plynů. Výzkumníci z University of California, Riverside (UCR) dokázali tuto technologii posunout o krok dál díky zvýšení efektivity dnešních hybridních systémů téměř o 12 %.

Protože hybridní systém kombinuje benzínový nebo naftový motor s elektrickým motorem a velkými akumulátorovými bateriemi, klíčovou roli zde hraje systém řízení spotřeby energie (EMS), který zajišťuje přepínání z elektrického módu, ve kterém je využita energie z baterií, do hybridního módu, který k provozu využívá oba motory. Při vývoji nových EMS zařízení je důležité uvažovat nad co nejefektivnějším využitím obou pohonů.

Zvýšení efektivity hybridního pohonu

Zatímco EMS zařízení výzkumníků z UCR vyžaduje informace o plánované cestě, shromažďuje také data v reálném čase pomocí senzorů a komunikačních zařízení na palubové desce. Jedná se o jeden z prvních systémů založených na technice strojového učení zvané zpětnovazebné učení.

Při testu, který byl proveden na 32 km dlouhé trase dokázal nový systém překonat dnešní binární systémy o 11,9 %, co se týče průměrné úspory paliva. Velkou výhodou tohoto systému je, že se učí s každým použitím. A nezáleží na modelu vozidla nebo na řidiči - systém lze aplikovat na jakýkoliv model hybridního vozidla.

Celý článek na University of California, Riverside

Image Credit: Wikipedia

-jk-