Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

Efektivnější využití hybridního pohonu

17.02.2016 | University of California, Riverside | ucrtoday.ucr.edu

Hybridní elektrická vozidla mohou v porovnání s vozidly, které využívají pouze naftu či benzín, snížit množství skleníkových plynů. Výzkumníci z University of California, Riverside (UCR) dokázali tuto technologii posunout o krok dál díky zvýšení efektivity dnešních hybridních systémů téměř o 12 %.

Protože hybridní systém kombinuje benzínový nebo naftový motor s elektrickým motorem a velkými akumulátorovými bateriemi, klíčovou roli zde hraje systém řízení spotřeby energie (EMS), který zajišťuje přepínání z elektrického módu, ve kterém je využita energie z baterií, do hybridního módu, který k provozu využívá oba motory. Při vývoji nových EMS zařízení je důležité uvažovat nad co nejefektivnějším využitím obou pohonů.

Zvýšení efektivity hybridního pohonu

Zatímco EMS zařízení výzkumníků z UCR vyžaduje informace o plánované cestě, shromažďuje také data v reálném čase pomocí senzorů a komunikačních zařízení na palubové desce. Jedná se o jeden z prvních systémů založených na technice strojového učení zvané zpětnovazebné učení.

Při testu, který byl proveden na 32 km dlouhé trase dokázal nový systém překonat dnešní binární systémy o 11,9 %, co se týče průměrné úspory paliva. Velkou výhodou tohoto systému je, že se učí s každým použitím. A nezáleží na modelu vozidla nebo na řidiči - systém lze aplikovat na jakýkoliv model hybridního vozidla.

Celý článek na University of California, Riverside

Image Credit: Wikipedia

-jk-