Aktuální vydání

Číslo 7/2020 vyšlo tiskem 24. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 24. 7. 2020. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika

Hlavní článek
Nové technologie trakčního napájení 25 kV/50 Hz (2. část)

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 8. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 8. 7. 2020.

Činnost odborných organizací
Oznam: LUMEN V4 2020 je zrušený
Co je nového v CIE, duben 2020

Příslušenství osvětlovacích soustav
Foxtrot jako „Master Control“ v Hotelu Breukelen
Regulátory osvětlení – řízení osvětlení na konstantní úroveň

E-mobility index za 1. čtvrtletí 2013 od Roland Berger

23. 5. 2013 | |

I přes technologickou vyspělost a stále se zlepšující strukturu výrobních nákladů nejsou vyhlídky odvětví výroby elektromobily a plug-in hybridů zrovna růžové. To je závěr posledního vydání zprávy E-mobility index od poradenské společnosti Roland Berger Strategy Consultants and Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen GmbH z Cách, za první čtvrtletí roku 2013. Index porovnává výkonost sedmi zemí které jsou největšími výrobci automobilů (Německo, Francii, Itálii, USA, Japonsko, Čínu a Jižní Koreu) na poli elektromobility. Podrobně analyzuje jak výrobu tak trh.

Index ukazuje, že výroba elektromobilů stále není finančně příliš zajímavá. Výrobci mají daleko nižší marže z prodeje elektromobilů než je tomu u klasických aut, říká Wolfgang Bernhart, partner v Roland Berger Strategy Consultants. „Celkové náklady na provoz a údržbu elektromobilu za dobu jeho životnosti jsou mnohem vyšší, než je tomu u vozidel s konvenčními pohony.“

Výsledné náklady na výrobu a provoz elektromobilu nebo hybridu odrazuje firmy od jejich výroby. To zasáhne odvětví ještě silněji, budou-li USA pokračovat ve svých projektech s frakováním: „výroba ropy frakováním by mohla v následujících několika letech způsobit značný pokles a následnou stabilizaci cen ropy“, říká Thomas Schlick, partner u Roland Berger. To by mohlo alternativní pohony ještě více znevýhodnit.

foto: Wikimedia Commons, Siyuwj