Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

E-mobility index za 1. čtvrtletí 2013 od Roland Berger

23.05.2013 | |

I přes technologickou vyspělost a stále se zlepšující strukturu výrobních nákladů nejsou vyhlídky odvětví výroby elektromobily a plug-in hybridů zrovna růžové. To je závěr posledního vydání zprávy E-mobility index od poradenské společnosti Roland Berger Strategy Consultants and Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen GmbH z Cách, za první čtvrtletí roku 2013. Index porovnává výkonost sedmi zemí které jsou největšími výrobci automobilů (Německo, Francii, Itálii, USA, Japonsko, Čínu a Jižní Koreu) na poli elektromobility. Podrobně analyzuje jak výrobu tak trh.

Index ukazuje, že výroba elektromobilů stále není finančně příliš zajímavá. Výrobci mají daleko nižší marže z prodeje elektromobilů než je tomu u klasických aut, říká Wolfgang Bernhart, partner v Roland Berger Strategy Consultants. „Celkové náklady na provoz a údržbu elektromobilu za dobu jeho životnosti jsou mnohem vyšší, než je tomu u vozidel s konvenčními pohony.“

Výsledné náklady na výrobu a provoz elektromobilu nebo hybridu odrazuje firmy od jejich výroby. To zasáhne odvětví ještě silněji, budou-li USA pokračovat ve svých projektech s frakováním: „výroba ropy frakováním by mohla v následujících několika letech způsobit značný pokles a následnou stabilizaci cen ropy“, říká Thomas Schlick, partner u Roland Berger. To by mohlo alternativní pohony ještě více znevýhodnit.

foto: Wikimedia Commons, Siyuwj