Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

E-mobility index za 1. čtvrtletí 2013 od Roland Berger

23.05.2013 | |

I přes technologickou vyspělost a stále se zlepšující strukturu výrobních nákladů nejsou vyhlídky odvětví výroby elektromobily a plug-in hybridů zrovna růžové. To je závěr posledního vydání zprávy E-mobility index od poradenské společnosti Roland Berger Strategy Consultants and Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen GmbH z Cách, za první čtvrtletí roku 2013. Index porovnává výkonost sedmi zemí které jsou největšími výrobci automobilů (Německo, Francii, Itálii, USA, Japonsko, Čínu a Jižní Koreu) na poli elektromobility. Podrobně analyzuje jak výrobu tak trh.

Index ukazuje, že výroba elektromobilů stále není finančně příliš zajímavá. Výrobci mají daleko nižší marže z prodeje elektromobilů než je tomu u klasických aut, říká Wolfgang Bernhart, partner v Roland Berger Strategy Consultants. „Celkové náklady na provoz a údržbu elektromobilu za dobu jeho životnosti jsou mnohem vyšší, než je tomu u vozidel s konvenčními pohony.“

Výsledné náklady na výrobu a provoz elektromobilu nebo hybridu odrazuje firmy od jejich výroby. To zasáhne odvětví ještě silněji, budou-li USA pokračovat ve svých projektech s frakováním: „výroba ropy frakováním by mohla v následujících několika letech způsobit značný pokles a následnou stabilizaci cen ropy“, říká Thomas Schlick, partner u Roland Berger. To by mohlo alternativní pohony ještě více znevýhodnit.

foto: Wikimedia Commons, Siyuwj