Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

E-mobility index za 1. čtvrtletí 2013 od Roland Berger

23.05.2013 | |

I přes technologickou vyspělost a stále se zlepšující strukturu výrobních nákladů nejsou vyhlídky odvětví výroby elektromobily a plug-in hybridů zrovna růžové. To je závěr posledního vydání zprávy E-mobility index od poradenské společnosti Roland Berger Strategy Consultants and Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen GmbH z Cách, za první čtvrtletí roku 2013. Index porovnává výkonost sedmi zemí které jsou největšími výrobci automobilů (Německo, Francii, Itálii, USA, Japonsko, Čínu a Jižní Koreu) na poli elektromobility. Podrobně analyzuje jak výrobu tak trh.

Index ukazuje, že výroba elektromobilů stále není finančně příliš zajímavá. Výrobci mají daleko nižší marže z prodeje elektromobilů než je tomu u klasických aut, říká Wolfgang Bernhart, partner v Roland Berger Strategy Consultants. „Celkové náklady na provoz a údržbu elektromobilu za dobu jeho životnosti jsou mnohem vyšší, než je tomu u vozidel s konvenčními pohony.“

Výsledné náklady na výrobu a provoz elektromobilu nebo hybridu odrazuje firmy od jejich výroby. To zasáhne odvětví ještě silněji, budou-li USA pokračovat ve svých projektech s frakováním: „výroba ropy frakováním by mohla v následujících několika letech způsobit značný pokles a následnou stabilizaci cen ropy“, říká Thomas Schlick, partner u Roland Berger. To by mohlo alternativní pohony ještě více znevýhodnit.

foto: Wikimedia Commons, Siyuwj