Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

E-mobility index za 1. čtvrtletí 2013 od Roland Berger

23.05.2013 | |

I přes technologickou vyspělost a stále se zlepšující strukturu výrobních nákladů nejsou vyhlídky odvětví výroby elektromobily a plug-in hybridů zrovna růžové. To je závěr posledního vydání zprávy E-mobility index od poradenské společnosti Roland Berger Strategy Consultants and Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen GmbH z Cách, za první čtvrtletí roku 2013. Index porovnává výkonost sedmi zemí které jsou největšími výrobci automobilů (Německo, Francii, Itálii, USA, Japonsko, Čínu a Jižní Koreu) na poli elektromobility. Podrobně analyzuje jak výrobu tak trh.

Index ukazuje, že výroba elektromobilů stále není finančně příliš zajímavá. Výrobci mají daleko nižší marže z prodeje elektromobilů než je tomu u klasických aut, říká Wolfgang Bernhart, partner v Roland Berger Strategy Consultants. „Celkové náklady na provoz a údržbu elektromobilu za dobu jeho životnosti jsou mnohem vyšší, než je tomu u vozidel s konvenčními pohony.“

Výsledné náklady na výrobu a provoz elektromobilu nebo hybridu odrazuje firmy od jejich výroby. To zasáhne odvětví ještě silněji, budou-li USA pokračovat ve svých projektech s frakováním: „výroba ropy frakováním by mohla v následujících několika letech způsobit značný pokles a následnou stabilizaci cen ropy“, říká Thomas Schlick, partner u Roland Berger. To by mohlo alternativní pohony ještě více znevýhodnit.

foto: Wikimedia Commons, Siyuwj