Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Více aktualit

dTest pořádá hromadný nákup solárních elektráren pro domácnosti

04.02.2019 | dTest, o.p.s. | www.dtest.cz

Spotřebitelská organizace dTest spustila registraci do kampaně „Chci sluneční energii“. Ta spočívá v hromadném nákupu fotovoltaických panelů včetně příslušenství a souvisejících služeb. Jedná se o neziskový projekt podpořený Evropskou unií, jehož se mohou zúčastnit domácnosti z celé ČR. Cílem je dojednat výhodnější podmínky a zprostředkovat tak spotřebitelům levnější a ekologičtější energii. Účastníci mohou navíc získat státní dotaci v programu MŽP Nová zelená úsporám.

Ceny dodávek elektřiny dlouhodobě rostou. Využití vlastního zdroje solární energie přináší domácnostem možnost ušetřit na nákladech a získat energetickou soběstačnost. Výhodou je také snadná instalace a nízké náklady na údržbu.

„Pro řadu domácností je obtížné pustit se do přechodu na solární energii na vlastní pěst. Často je odradí vysoká pořizovací cena zařízení i nedostatek relevantních informací. Proto jsme se rozhodli spotřebitelům tento krok usnadnit. Jedná se o první podobnou akci v Česku,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. Pro registrované účastníky bude dTest vyjednávat výhodnější podmínky nákupu a instalace fotovoltaických systémů. „Naším cílem je dojednat nižší ceny panelů, ale i nadstandardní služby, jako je například delší záruční doba, bezplatná údržba, monitorování výkonu nebo podpora při přípravě podkladů pro žádost o dotaci MŽP,“ uvádí Hekšová.

Jak bude hromadný nákup probíhat?
Lidé se mohou registrovat na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz. Registrační fáze kampaně bude trvat do konce února 2019. A pokud to budou vyžadovat okolnosti, může být prodloužena. Účast v kampani je otevřená všem domácnostem z ČR, které žijí v domě, na jehož střechu je možné umístit solární panely. Registrace je zdarma a bez závazků. Účastníci musí při registraci uvést pouze několik základních údajů, jako je jméno, e-mailová adresa a PSČ. Později budou vyzváni k doplnění dalších informací, například o sklonu a orientaci střechy, ploše pro umístění panelů či požadovaném výkonu a typu fotovoltaické elektrárny.

„Uvedení těchto rozšířených informací není povinné, ale zpřesnění požadavků nám pomůže k tomu, abychom pro účastníky našli tu nejlepší nabídku. Po ukončení registrační fáze oslovíme dodavatele fotovoltaických systémů a budeme se snažit získat co nejvýhodnější podmínky pro skupinu registrovaných spotřebitelů. Nepůjde jen o cenu, důležité budou i vstřícné a férové podmínky smlouvy. Jednat budeme s více dodavateli, abychom mohli vyhovět zájemcům z různých krajů ČR,“ vysvětluje Eduarda Hekšová.

Zapojeným domácnostem dTest během dubna zašle podrobné informace o vyjednaných podmínkách. Spotřebitelé pak budou mít několik týdnů na rozmyšlenou. Pokud se budou chtít do hromadného nákupu zapojit, předá dTest jejich kontaktní údaje dodavatelské společnosti, která s nimi uzavře smlouvu.

Kampaň Chci sluneční energii je součástí neziskového projektu Clear 2.0, který dTest realizuje ve spolupráci s dalšími evropskými spotřebitelskými organizacemi a za podpory Evropské unie. Více informací získáte na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz.

zdroj: dTest