Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

dTest pořádá hromadný nákup solárních elektráren pro domácnosti

04.02.2019 | dTest, o.p.s. | www.dtest.cz

Spotřebitelská organizace dTest spustila registraci do kampaně „Chci sluneční energii“. Ta spočívá v hromadném nákupu fotovoltaických panelů včetně příslušenství a souvisejících služeb. Jedná se o neziskový projekt podpořený Evropskou unií, jehož se mohou zúčastnit domácnosti z celé ČR. Cílem je dojednat výhodnější podmínky a zprostředkovat tak spotřebitelům levnější a ekologičtější energii. Účastníci mohou navíc získat státní dotaci v programu MŽP Nová zelená úsporám.

Ceny dodávek elektřiny dlouhodobě rostou. Využití vlastního zdroje solární energie přináší domácnostem možnost ušetřit na nákladech a získat energetickou soběstačnost. Výhodou je také snadná instalace a nízké náklady na údržbu.

„Pro řadu domácností je obtížné pustit se do přechodu na solární energii na vlastní pěst. Často je odradí vysoká pořizovací cena zařízení i nedostatek relevantních informací. Proto jsme se rozhodli spotřebitelům tento krok usnadnit. Jedná se o první podobnou akci v Česku,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. Pro registrované účastníky bude dTest vyjednávat výhodnější podmínky nákupu a instalace fotovoltaických systémů. „Naším cílem je dojednat nižší ceny panelů, ale i nadstandardní služby, jako je například delší záruční doba, bezplatná údržba, monitorování výkonu nebo podpora při přípravě podkladů pro žádost o dotaci MŽP,“ uvádí Hekšová.

Jak bude hromadný nákup probíhat?
Lidé se mohou registrovat na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz. Registrační fáze kampaně bude trvat do konce února 2019. A pokud to budou vyžadovat okolnosti, může být prodloužena. Účast v kampani je otevřená všem domácnostem z ČR, které žijí v domě, na jehož střechu je možné umístit solární panely. Registrace je zdarma a bez závazků. Účastníci musí při registraci uvést pouze několik základních údajů, jako je jméno, e-mailová adresa a PSČ. Později budou vyzváni k doplnění dalších informací, například o sklonu a orientaci střechy, ploše pro umístění panelů či požadovaném výkonu a typu fotovoltaické elektrárny.

„Uvedení těchto rozšířených informací není povinné, ale zpřesnění požadavků nám pomůže k tomu, abychom pro účastníky našli tu nejlepší nabídku. Po ukončení registrační fáze oslovíme dodavatele fotovoltaických systémů a budeme se snažit získat co nejvýhodnější podmínky pro skupinu registrovaných spotřebitelů. Nepůjde jen o cenu, důležité budou i vstřícné a férové podmínky smlouvy. Jednat budeme s více dodavateli, abychom mohli vyhovět zájemcům z různých krajů ČR,“ vysvětluje Eduarda Hekšová.

Zapojeným domácnostem dTest během dubna zašle podrobné informace o vyjednaných podmínkách. Spotřebitelé pak budou mít několik týdnů na rozmyšlenou. Pokud se budou chtít do hromadného nákupu zapojit, předá dTest jejich kontaktní údaje dodavatelské společnosti, která s nimi uzavře smlouvu.

Kampaň Chci sluneční energii je součástí neziskového projektu Clear 2.0, který dTest realizuje ve spolupráci s dalšími evropskými spotřebitelskými organizacemi a za podpory Evropské unie. Více informací získáte na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz.

zdroj: dTest