Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Více aktualit

Drayson Racing Technologies se pokusí o překonání elektromobilního rychlostního rekordu

17.06.2013 | |

Drayson Racing Technologies oznámil, že se 25. června 2013 pokusí překonat FIA World Electric Land Speed Record. Pokus bude učiněn ve vozidle v kategorii do 1 tuny Drayson B12 a pilotem bude britský podnikatel, závodník a bývalý ministr pro vědu Velké Británie Lord Drayson. Současný rekord činí 175 mil za hodinu a vytvořil ho v roce 1974 Battery Box General Electric. Tento rekord je tedy platný už téměř 40 let, přestože se jej od té doby pokusilo překonat mnoho konstrukčních týmů.

Aby byl rekord platný, musí se vozidlo uvést do pohybu, dosáhnout požadované rychlosti, tuto rychlost pak minutu držet, bezpečně zastavit a totéž do hodiny ještě jednou zopakovat. Drayson B12 69/EV se kterým se rekord pojede, nebyl původně konstruován jako elektrické sportovní vozidlo. Původně ho poháněl desetiválcový spalovací motor upravený na biopaliva na šasi Lola Cars, ale pak se Drayson Racing Technologies rozhodli, že vyzkouší možnosti elektrického pohonu a toto známé šasi použili jako výchozí.

Podrobnosti naleznete ZDE

 foto: Drayson Racing Technologies