Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Drayson Racing Technologies se pokusí o překonání elektromobilního rychlostního rekordu

17.06.2013 | |

Drayson Racing Technologies oznámil, že se 25. června 2013 pokusí překonat FIA World Electric Land Speed Record. Pokus bude učiněn ve vozidle v kategorii do 1 tuny Drayson B12 a pilotem bude britský podnikatel, závodník a bývalý ministr pro vědu Velké Británie Lord Drayson. Současný rekord činí 175 mil za hodinu a vytvořil ho v roce 1974 Battery Box General Electric. Tento rekord je tedy platný už téměř 40 let, přestože se jej od té doby pokusilo překonat mnoho konstrukčních týmů.

Aby byl rekord platný, musí se vozidlo uvést do pohybu, dosáhnout požadované rychlosti, tuto rychlost pak minutu držet, bezpečně zastavit a totéž do hodiny ještě jednou zopakovat. Drayson B12 69/EV se kterým se rekord pojede, nebyl původně konstruován jako elektrické sportovní vozidlo. Původně ho poháněl desetiválcový spalovací motor upravený na biopaliva na šasi Lola Cars, ale pak se Drayson Racing Technologies rozhodli, že vyzkouší možnosti elektrického pohonu a toto známé šasi použili jako výchozí.

Podrobnosti naleznete ZDE

 foto: Drayson Racing Technologies