Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Drayson Racing Technologies se pokusí o překonání elektromobilního rychlostního rekordu

17.06.2013 | |

Drayson Racing Technologies oznámil, že se 25. června 2013 pokusí překonat FIA World Electric Land Speed Record. Pokus bude učiněn ve vozidle v kategorii do 1 tuny Drayson B12 a pilotem bude britský podnikatel, závodník a bývalý ministr pro vědu Velké Británie Lord Drayson. Současný rekord činí 175 mil za hodinu a vytvořil ho v roce 1974 Battery Box General Electric. Tento rekord je tedy platný už téměř 40 let, přestože se jej od té doby pokusilo překonat mnoho konstrukčních týmů.

Aby byl rekord platný, musí se vozidlo uvést do pohybu, dosáhnout požadované rychlosti, tuto rychlost pak minutu držet, bezpečně zastavit a totéž do hodiny ještě jednou zopakovat. Drayson B12 69/EV se kterým se rekord pojede, nebyl původně konstruován jako elektrické sportovní vozidlo. Původně ho poháněl desetiválcový spalovací motor upravený na biopaliva na šasi Lola Cars, ale pak se Drayson Racing Technologies rozhodli, že vyzkouší možnosti elektrického pohonu a toto známé šasi použili jako výchozí.

Podrobnosti naleznete ZDE

 foto: Drayson Racing Technologies