Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

Drayson Racing Technologies se pokusí o překonání elektromobilního rychlostního rekordu

17.06.2013 | |

Drayson Racing Technologies oznámil, že se 25. června 2013 pokusí překonat FIA World Electric Land Speed Record. Pokus bude učiněn ve vozidle v kategorii do 1 tuny Drayson B12 a pilotem bude britský podnikatel, závodník a bývalý ministr pro vědu Velké Británie Lord Drayson. Současný rekord činí 175 mil za hodinu a vytvořil ho v roce 1974 Battery Box General Electric. Tento rekord je tedy platný už téměř 40 let, přestože se jej od té doby pokusilo překonat mnoho konstrukčních týmů.

Aby byl rekord platný, musí se vozidlo uvést do pohybu, dosáhnout požadované rychlosti, tuto rychlost pak minutu držet, bezpečně zastavit a totéž do hodiny ještě jednou zopakovat. Drayson B12 69/EV se kterým se rekord pojede, nebyl původně konstruován jako elektrické sportovní vozidlo. Původně ho poháněl desetiválcový spalovací motor upravený na biopaliva na šasi Lola Cars, ale pak se Drayson Racing Technologies rozhodli, že vyzkouší možnosti elektrického pohonu a toto známé šasi použili jako výchozí.

Podrobnosti naleznete ZDE

 foto: Drayson Racing Technologies