Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Dosud největší plovoucí solární elektrárna byla uvedena do provozu v Japonsku

12.06.2015 | KYOCERA Solar | global.kyocera.com

Slavnostní ceremoniál se konal na konci května, kdy japonská společnost Kyocera uvedla do provozu svojí třetí plovoucí solární elektrárnu. Zařízení s výkonem 2,3 MW bude každoročně vyrábět 2 680 megawatt hodin, což je dostatečný výkon pro 820 typických domácností.

Důvod stavby fotovoltaických elektráren na moři je jednoduchý. Japonsko je země s vysokou hustotou zalidnění a hledání vhodné plochy na zemi pro instalaci panelů je stále obtížnější. Právě plovoucí elektrárny by mohly být pro ostrovní zemi řešením podobně jako větrné off-shore farmy pro přímořské státy severní Evropy. Kyocera spustila tuto elektrárnu v prefektuře Hyogo, jako třetí v pořadí. Zároveň připravuje instalaci 13,4 MW na vodní nádrži Chiba.

Panely jsou namontovány na platformě z polyetylenu vysoké hustoty, který je možné recyklovat ze 100 %. Zároveň je projektovaná, aby vydržela nepříjemné povětrnostní podmínky a to až do síly tajfunu. Podle společnosti Kyocera plovoucí fotovoltaické panely větší účinnost, než ty konvenčně umístěné na střechách nebo volné půdě, díky chladivému efektu mořské hladiny. 

Celá zpráva na stránkách KYOCERA
Image credit: KYOCERA TCL

(pp)