Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

Do Austrálie za 90 minut nadzvukovou rychlostí

02.05.2013 | |

SpaceLiner představuje unikátní vizi vysokorychlostního dopravního prostředku budoucnosti, který ruší hranici mezi letectvím a kosmonautikou. Podle návrhu Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Německého centra pro letectví a kosmonautiku), byl tento nadzvukový raketoplán navržen k přepravě 50 osob z Evropy do Austrálie za neuvěřitelných 90 minut.

Koncept je založen na dvoustupňovém systému schopném více letů. Prvním stuňěm je modul pro pasažéry, druhým pak palivový modul s environmentálně přívětivým raketovým motorem poháněným směsí vodíku a kyslíku. Za necelých 10 minut zrychlí SpaceLiner na více než 20 násobek rychlosti zvuku. Pak se od něj oddělí palivový modul, a kabina s pasažéry doplachtí bezpohonovým letem z výšky 80 km zpět na zem do naplánované destinace.

Podívejte se na video, kde manažer projektu Martin Sippel a jeho australská doktorandka Olga Trivailo z Institute of Space Systems in Bremen – pobočky DLR, představuje SpaceLiner a odpovídá na otázky k tomuto vizionářskému projektu.

Obrázek: DLR