Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Více aktualit

Do Austrálie za 90 minut nadzvukovou rychlostí

02.05.2013 | |

SpaceLiner představuje unikátní vizi vysokorychlostního dopravního prostředku budoucnosti, který ruší hranici mezi letectvím a kosmonautikou. Podle návrhu Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Německého centra pro letectví a kosmonautiku), byl tento nadzvukový raketoplán navržen k přepravě 50 osob z Evropy do Austrálie za neuvěřitelných 90 minut.

Koncept je založen na dvoustupňovém systému schopném více letů. Prvním stuňěm je modul pro pasažéry, druhým pak palivový modul s environmentálně přívětivým raketovým motorem poháněným směsí vodíku a kyslíku. Za necelých 10 minut zrychlí SpaceLiner na více než 20 násobek rychlosti zvuku. Pak se od něj oddělí palivový modul, a kabina s pasažéry doplachtí bezpohonovým letem z výšky 80 km zpět na zem do naplánované destinace.

Podívejte se na video, kde manažer projektu Martin Sippel a jeho australská doktorandka Olga Trivailo z Institute of Space Systems in Bremen – pobočky DLR, představuje SpaceLiner a odpovídá na otázky k tomuto vizionářskému projektu.

Obrázek: DLR