Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Do Austrálie za 90 minut nadzvukovou rychlostí

02.05.2013 | |

SpaceLiner představuje unikátní vizi vysokorychlostního dopravního prostředku budoucnosti, který ruší hranici mezi letectvím a kosmonautikou. Podle návrhu Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Německého centra pro letectví a kosmonautiku), byl tento nadzvukový raketoplán navržen k přepravě 50 osob z Evropy do Austrálie za neuvěřitelných 90 minut.

Koncept je založen na dvoustupňovém systému schopném více letů. Prvním stuňěm je modul pro pasažéry, druhým pak palivový modul s environmentálně přívětivým raketovým motorem poháněným směsí vodíku a kyslíku. Za necelých 10 minut zrychlí SpaceLiner na více než 20 násobek rychlosti zvuku. Pak se od něj oddělí palivový modul, a kabina s pasažéry doplachtí bezpohonovým letem z výšky 80 km zpět na zem do naplánované destinace.

Podívejte se na video, kde manažer projektu Martin Sippel a jeho australská doktorandka Olga Trivailo z Institute of Space Systems in Bremen – pobočky DLR, představuje SpaceLiner a odpovídá na otázky k tomuto vizionářskému projektu.

Obrázek: DLR