Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Do Austrálie za 90 minut nadzvukovou rychlostí

02.05.2013 | |

SpaceLiner představuje unikátní vizi vysokorychlostního dopravního prostředku budoucnosti, který ruší hranici mezi letectvím a kosmonautikou. Podle návrhu Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Německého centra pro letectví a kosmonautiku), byl tento nadzvukový raketoplán navržen k přepravě 50 osob z Evropy do Austrálie za neuvěřitelných 90 minut.

Koncept je založen na dvoustupňovém systému schopném více letů. Prvním stuňěm je modul pro pasažéry, druhým pak palivový modul s environmentálně přívětivým raketovým motorem poháněným směsí vodíku a kyslíku. Za necelých 10 minut zrychlí SpaceLiner na více než 20 násobek rychlosti zvuku. Pak se od něj oddělí palivový modul, a kabina s pasažéry doplachtí bezpohonovým letem z výšky 80 km zpět na zem do naplánované destinace.

Podívejte se na video, kde manažer projektu Martin Sippel a jeho australská doktorandka Olga Trivailo z Institute of Space Systems in Bremen – pobočky DLR, představuje SpaceLiner a odpovídá na otázky k tomuto vizionářskému projektu.

Obrázek: DLR