Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Do Austrálie za 90 minut nadzvukovou rychlostí

02.05.2013 | |

SpaceLiner představuje unikátní vizi vysokorychlostního dopravního prostředku budoucnosti, který ruší hranici mezi letectvím a kosmonautikou. Podle návrhu Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Německého centra pro letectví a kosmonautiku), byl tento nadzvukový raketoplán navržen k přepravě 50 osob z Evropy do Austrálie za neuvěřitelných 90 minut.

Koncept je založen na dvoustupňovém systému schopném více letů. Prvním stuňěm je modul pro pasažéry, druhým pak palivový modul s environmentálně přívětivým raketovým motorem poháněným směsí vodíku a kyslíku. Za necelých 10 minut zrychlí SpaceLiner na více než 20 násobek rychlosti zvuku. Pak se od něj oddělí palivový modul, a kabina s pasažéry doplachtí bezpohonovým letem z výšky 80 km zpět na zem do naplánované destinace.

Podívejte se na video, kde manažer projektu Martin Sippel a jeho australská doktorandka Olga Trivailo z Institute of Space Systems in Bremen – pobočky DLR, představuje SpaceLiner a odpovídá na otázky k tomuto vizionářskému projektu.

Obrázek: DLR