Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

DHL Parcell poprvé v Evropě testuje bezpilotní doručování zboží

20.10.2014 | |

DHL Parcell brzy spustí unikátní projekt bezpilotního doručování na ostrově Juist v Severním moři. Nově tak budou léky a jiné urgentně potřebné zboží na ostrov dopravovány parcelkoptérou DHL. Tento výzkumný projekt reprezentuje první a jediný případ v Evropě, kdy se nepilotované létající zařízení pohybuje mimo zorné pole pilota a plnní reálné úkoly. Tímto krokem se DHL Parcell posouvá do další fáze výzkumu parcelkoptér, který společnost zahájila již v prosinci 2013.

Od svého prvního letu byla parcelkoptéra DHL uzpůsobena tak, aby mohla plnit specifické úkoly. Výzkumný tým optimalizoval dobu trvání letu, dolet, rychlost a uzpůsobil letoun specifickým podmínkám větrného přimořského počasí Severního Moře. Let na ostrov má délku trasy asi 12 km a bude plně automatizovaný, přestože pilot ho bude z bezpečnostních důvodů během zkušební fáze stále sledovat.

 Více na DP DHL