Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

DHL Parcell poprvé v Evropě testuje bezpilotní doručování zboží

20.10.2014 | |

DHL Parcell brzy spustí unikátní projekt bezpilotního doručování na ostrově Juist v Severním moři. Nově tak budou léky a jiné urgentně potřebné zboží na ostrov dopravovány parcelkoptérou DHL. Tento výzkumný projekt reprezentuje první a jediný případ v Evropě, kdy se nepilotované létající zařízení pohybuje mimo zorné pole pilota a plnní reálné úkoly. Tímto krokem se DHL Parcell posouvá do další fáze výzkumu parcelkoptér, který společnost zahájila již v prosinci 2013.

Od svého prvního letu byla parcelkoptéra DHL uzpůsobena tak, aby mohla plnit specifické úkoly. Výzkumný tým optimalizoval dobu trvání letu, dolet, rychlost a uzpůsobil letoun specifickým podmínkám větrného přimořského počasí Severního Moře. Let na ostrov má délku trasy asi 12 km a bude plně automatizovaný, přestože pilot ho bude z bezpečnostních důvodů během zkušební fáze stále sledovat.

 Více na DP DHL