Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

DHL Parcell poprvé v Evropě testuje bezpilotní doručování zboží

20.10.2014 | |

DHL Parcell brzy spustí unikátní projekt bezpilotního doručování na ostrově Juist v Severním moři. Nově tak budou léky a jiné urgentně potřebné zboží na ostrov dopravovány parcelkoptérou DHL. Tento výzkumný projekt reprezentuje první a jediný případ v Evropě, kdy se nepilotované létající zařízení pohybuje mimo zorné pole pilota a plnní reálné úkoly. Tímto krokem se DHL Parcell posouvá do další fáze výzkumu parcelkoptér, který společnost zahájila již v prosinci 2013.

Od svého prvního letu byla parcelkoptéra DHL uzpůsobena tak, aby mohla plnit specifické úkoly. Výzkumný tým optimalizoval dobu trvání letu, dolet, rychlost a uzpůsobil letoun specifickým podmínkám větrného přimořského počasí Severního Moře. Let na ostrov má délku trasy asi 12 km a bude plně automatizovaný, přestože pilot ho bude z bezpečnostních důvodů během zkušební fáze stále sledovat.

 Více na DP DHL