Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

DHL Parcell poprvé v Evropě testuje bezpilotní doručování zboží

20.10.2014 | |

DHL Parcell brzy spustí unikátní projekt bezpilotního doručování na ostrově Juist v Severním moři. Nově tak budou léky a jiné urgentně potřebné zboží na ostrov dopravovány parcelkoptérou DHL. Tento výzkumný projekt reprezentuje první a jediný případ v Evropě, kdy se nepilotované létající zařízení pohybuje mimo zorné pole pilota a plnní reálné úkoly. Tímto krokem se DHL Parcell posouvá do další fáze výzkumu parcelkoptér, který společnost zahájila již v prosinci 2013.

Od svého prvního letu byla parcelkoptéra DHL uzpůsobena tak, aby mohla plnit specifické úkoly. Výzkumný tým optimalizoval dobu trvání letu, dolet, rychlost a uzpůsobil letoun specifickým podmínkám větrného přimořského počasí Severního Moře. Let na ostrov má délku trasy asi 12 km a bude plně automatizovaný, přestože pilot ho bude z bezpečnostních důvodů během zkušební fáze stále sledovat.

 Více na DP DHL