Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

DHL Parcell poprvé v Evropě testuje bezpilotní doručování zboží

20.10.2014 | |

DHL Parcell brzy spustí unikátní projekt bezpilotního doručování na ostrově Juist v Severním moři. Nově tak budou léky a jiné urgentně potřebné zboží na ostrov dopravovány parcelkoptérou DHL. Tento výzkumný projekt reprezentuje první a jediný případ v Evropě, kdy se nepilotované létající zařízení pohybuje mimo zorné pole pilota a plnní reálné úkoly. Tímto krokem se DHL Parcell posouvá do další fáze výzkumu parcelkoptér, který společnost zahájila již v prosinci 2013.

Od svého prvního letu byla parcelkoptéra DHL uzpůsobena tak, aby mohla plnit specifické úkoly. Výzkumný tým optimalizoval dobu trvání letu, dolet, rychlost a uzpůsobil letoun specifickým podmínkám větrného přimořského počasí Severního Moře. Let na ostrov má délku trasy asi 12 km a bude plně automatizovaný, přestože pilot ho bude z bezpečnostních důvodů během zkušební fáze stále sledovat.

 Více na DP DHL