Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Deset let po svém debutu se autonomní nákladní automobily testují v běžném provozu

07.10.2015 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Tento měsíc uběhlo deset let od účasti prvního plně autonomního nákladního vozu Terramax v soutěži autonomních vozidel Grand Challenge.

Se svými 14 tunami a samonafukovacími pneumatikami šlo o prototyp, který chtěla použít armáda Spojených států amerických k převozu zásob ve válečných zónách. Merdeces-Benz nyní poprvé vyzkoušel sériový model nákladního auta Daimler s autonomním pohonným systémem na veřejné cestě. Test proběhl s upravenou verzí modelu Actros na německé dálnici - systém Higway Pilot vybavený radarem vždy převzal kontrolu nad autem na volně průjezdném úseku dálnice. Nejedná se o první test autonomního nákladního automobilu na veřejné silnici. Divize Mercedesu Freightliner již testovala koncepční vůz v americké Nevadě. Tentokrát jde však o zkoušky s prvním sériově vyráběným modelem.

Autonomní nákladní automobil se projel na dálnici

Systém vyvinutý společností Mercedes používá radar s krátkým dosahem (až do 70 metrů), který snímá prostor před sebou v oblouku a radar s dlouhým dosahem, který sleduje mnohem menší výseč před vozem až do vzdálenosti 250 metrů. Vůz je rovněž vybaven stereo kamerou pro detekci dopravních značek a jízdních pruhů. Jelikož systém je navržen tak, aby řídil nákladní auto při pohybu dopředu na dálnici, není zapotřebí dalších senzorů, kterými disponují například autonomní vozidla od Google.

V případě potřeby je systém Highway Pilot k dispozici stisknutím modrého tlačítka. Systém navíc umí vyhodnotit jisté situace, které jsou pro autonomního pilota příliš složité (jako je zácpa nebo práce na silnici) a upozornit na blížící se překážku řidiče nebo v případě potřeby vozidlo zastavit.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-