Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Deset let po svém debutu se autonomní nákladní automobily testují v běžném provozu

07.10.2015 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Tento měsíc uběhlo deset let od účasti prvního plně autonomního nákladního vozu Terramax v soutěži autonomních vozidel Grand Challenge.

Se svými 14 tunami a samonafukovacími pneumatikami šlo o prototyp, který chtěla použít armáda Spojených států amerických k převozu zásob ve válečných zónách. Merdeces-Benz nyní poprvé vyzkoušel sériový model nákladního auta Daimler s autonomním pohonným systémem na veřejné cestě. Test proběhl s upravenou verzí modelu Actros na německé dálnici - systém Higway Pilot vybavený radarem vždy převzal kontrolu nad autem na volně průjezdném úseku dálnice. Nejedná se o první test autonomního nákladního automobilu na veřejné silnici. Divize Mercedesu Freightliner již testovala koncepční vůz v americké Nevadě. Tentokrát jde však o zkoušky s prvním sériově vyráběným modelem.

Autonomní nákladní automobil se projel na dálnici

Systém vyvinutý společností Mercedes používá radar s krátkým dosahem (až do 70 metrů), který snímá prostor před sebou v oblouku a radar s dlouhým dosahem, který sleduje mnohem menší výseč před vozem až do vzdálenosti 250 metrů. Vůz je rovněž vybaven stereo kamerou pro detekci dopravních značek a jízdních pruhů. Jelikož systém je navržen tak, aby řídil nákladní auto při pohybu dopředu na dálnici, není zapotřebí dalších senzorů, kterými disponují například autonomní vozidla od Google.

V případě potřeby je systém Highway Pilot k dispozici stisknutím modrého tlačítka. Systém navíc umí vyhodnotit jisté situace, které jsou pro autonomního pilota příliš složité (jako je zácpa nebo práce na silnici) a upozornit na blížící se překážku řidiče nebo v případě potřeby vozidlo zastavit.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-