Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Deset let po svém debutu se autonomní nákladní automobily testují v běžném provozu

07.10.2015 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Tento měsíc uběhlo deset let od účasti prvního plně autonomního nákladního vozu Terramax v soutěži autonomních vozidel Grand Challenge.

Se svými 14 tunami a samonafukovacími pneumatikami šlo o prototyp, který chtěla použít armáda Spojených států amerických k převozu zásob ve válečných zónách. Merdeces-Benz nyní poprvé vyzkoušel sériový model nákladního auta Daimler s autonomním pohonným systémem na veřejné cestě. Test proběhl s upravenou verzí modelu Actros na německé dálnici - systém Higway Pilot vybavený radarem vždy převzal kontrolu nad autem na volně průjezdném úseku dálnice. Nejedná se o první test autonomního nákladního automobilu na veřejné silnici. Divize Mercedesu Freightliner již testovala koncepční vůz v americké Nevadě. Tentokrát jde však o zkoušky s prvním sériově vyráběným modelem.

Autonomní nákladní automobil se projel na dálnici

Systém vyvinutý společností Mercedes používá radar s krátkým dosahem (až do 70 metrů), který snímá prostor před sebou v oblouku a radar s dlouhým dosahem, který sleduje mnohem menší výseč před vozem až do vzdálenosti 250 metrů. Vůz je rovněž vybaven stereo kamerou pro detekci dopravních značek a jízdních pruhů. Jelikož systém je navržen tak, aby řídil nákladní auto při pohybu dopředu na dálnici, není zapotřebí dalších senzorů, kterými disponují například autonomní vozidla od Google.

V případě potřeby je systém Highway Pilot k dispozici stisknutím modrého tlačítka. Systém navíc umí vyhodnotit jisté situace, které jsou pro autonomního pilota příliš složité (jako je zácpa nebo práce na silnici) a upozornit na blížící se překážku řidiče nebo v případě potřeby vozidlo zastavit.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-