Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Deset let po svém debutu se autonomní nákladní automobily testují v běžném provozu

07.10.2015 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Tento měsíc uběhlo deset let od účasti prvního plně autonomního nákladního vozu Terramax v soutěži autonomních vozidel Grand Challenge.

Se svými 14 tunami a samonafukovacími pneumatikami šlo o prototyp, který chtěla použít armáda Spojených států amerických k převozu zásob ve válečných zónách. Merdeces-Benz nyní poprvé vyzkoušel sériový model nákladního auta Daimler s autonomním pohonným systémem na veřejné cestě. Test proběhl s upravenou verzí modelu Actros na německé dálnici - systém Higway Pilot vybavený radarem vždy převzal kontrolu nad autem na volně průjezdném úseku dálnice. Nejedná se o první test autonomního nákladního automobilu na veřejné silnici. Divize Mercedesu Freightliner již testovala koncepční vůz v americké Nevadě. Tentokrát jde však o zkoušky s prvním sériově vyráběným modelem.

Autonomní nákladní automobil se projel na dálnici

Systém vyvinutý společností Mercedes používá radar s krátkým dosahem (až do 70 metrů), který snímá prostor před sebou v oblouku a radar s dlouhým dosahem, který sleduje mnohem menší výseč před vozem až do vzdálenosti 250 metrů. Vůz je rovněž vybaven stereo kamerou pro detekci dopravních značek a jízdních pruhů. Jelikož systém je navržen tak, aby řídil nákladní auto při pohybu dopředu na dálnici, není zapotřebí dalších senzorů, kterými disponují například autonomní vozidla od Google.

V případě potřeby je systém Highway Pilot k dispozici stisknutím modrého tlačítka. Systém navíc umí vyhodnotit jisté situace, které jsou pro autonomního pilota příliš složité (jako je zácpa nebo práce na silnici) a upozornit na blížící se překážku řidiče nebo v případě potřeby vozidlo zastavit.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-