Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

Deset let po svém debutu se autonomní nákladní automobily testují v běžném provozu

07.10.2015 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Tento měsíc uběhlo deset let od účasti prvního plně autonomního nákladního vozu Terramax v soutěži autonomních vozidel Grand Challenge.

Se svými 14 tunami a samonafukovacími pneumatikami šlo o prototyp, který chtěla použít armáda Spojených států amerických k převozu zásob ve válečných zónách. Merdeces-Benz nyní poprvé vyzkoušel sériový model nákladního auta Daimler s autonomním pohonným systémem na veřejné cestě. Test proběhl s upravenou verzí modelu Actros na německé dálnici - systém Higway Pilot vybavený radarem vždy převzal kontrolu nad autem na volně průjezdném úseku dálnice. Nejedná se o první test autonomního nákladního automobilu na veřejné silnici. Divize Mercedesu Freightliner již testovala koncepční vůz v americké Nevadě. Tentokrát jde však o zkoušky s prvním sériově vyráběným modelem.

Autonomní nákladní automobil se projel na dálnici

Systém vyvinutý společností Mercedes používá radar s krátkým dosahem (až do 70 metrů), který snímá prostor před sebou v oblouku a radar s dlouhým dosahem, který sleduje mnohem menší výseč před vozem až do vzdálenosti 250 metrů. Vůz je rovněž vybaven stereo kamerou pro detekci dopravních značek a jízdních pruhů. Jelikož systém je navržen tak, aby řídil nákladní auto při pohybu dopředu na dálnici, není zapotřebí dalších senzorů, kterými disponují například autonomní vozidla od Google.

V případě potřeby je systém Highway Pilot k dispozici stisknutím modrého tlačítka. Systém navíc umí vyhodnotit jisté situace, které jsou pro autonomního pilota příliš složité (jako je zácpa nebo práce na silnici) a upozornit na blížící se překážku řidiče nebo v případě potřeby vozidlo zastavit.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-