Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

DARPA dá Boston Dynamics 10 milionů dolarů. Firma za to čtyřnohého robota naučí chodit tiše

30.09.2013 | |

Robot LS3 (Legged Squad Support System), který byl navržen jako nosič nákladů těžkých až 200 kilogramů v obtížných terénech, na vzdálenost až 35 km na jediné natankování, se zalíbil americké armádě. Robot je s využitím strojového vidění schopen samostatně doprovázet svého lidského vůdce, nebo ho lze naprogramovat, aby došel na určené místo s pomocí GPS. Přestože by LS3 vydržel být v provozu až 24 hodin, ve své současné podobě je značně hlučný kvůli benzinem poháněnému hydraulickému čerpadlu. Navíc, přestože je LS3 na většině svého těla neprůstřelný, na jednom klíčovém místě není, a jím je oblast hlavy, kde se nachází řada důležitých senzorů. Již byzy by však měl robot být odolný proti malým střelám po celém svém těle. Testy pro agenturu DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) a americkou námořní pěchotu běžící od roku 2012 budou pokračovat další 2 roky, které Boston Dynamics dostala na to, aby robotu doplnila tolik potřebné opancéřování a hlavně aby ztišila jeho pohyb tím, že najde jiný způsob pohonu, než je v současnosti využívaný spalovací motor. DARPA na tyto dvě úpravy přislíbila Boston Dynamics grant 10 milionů dolarů.

foto: Boston Dynamics
původní zpráva: dvice.com