Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Více aktualit

DARPA dá Boston Dynamics 10 milionů dolarů. Firma za to čtyřnohého robota naučí chodit tiše

30.09.2013 | |

Robot LS3 (Legged Squad Support System), který byl navržen jako nosič nákladů těžkých až 200 kilogramů v obtížných terénech, na vzdálenost až 35 km na jediné natankování, se zalíbil americké armádě. Robot je s využitím strojového vidění schopen samostatně doprovázet svého lidského vůdce, nebo ho lze naprogramovat, aby došel na určené místo s pomocí GPS. Přestože by LS3 vydržel být v provozu až 24 hodin, ve své současné podobě je značně hlučný kvůli benzinem poháněnému hydraulickému čerpadlu. Navíc, přestože je LS3 na většině svého těla neprůstřelný, na jednom klíčovém místě není, a jím je oblast hlavy, kde se nachází řada důležitých senzorů. Již byzy by však měl robot být odolný proti malým střelám po celém svém těle. Testy pro agenturu DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) a americkou námořní pěchotu běžící od roku 2012 budou pokračovat další 2 roky, které Boston Dynamics dostala na to, aby robotu doplnila tolik potřebné opancéřování a hlavně aby ztišila jeho pohyb tím, že najde jiný způsob pohonu, než je v současnosti využívaný spalovací motor. DARPA na tyto dvě úpravy přislíbila Boston Dynamics grant 10 milionů dolarů.

foto: Boston Dynamics
původní zpráva: dvice.com