Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

ČEZ Distribuce se cvičně bránila kybernetickému útoku Hrozba kybernetických útoků je v poslední době stále častěji skloňované téma. Hned…

Více aktualit

DARPA dá Boston Dynamics 10 milionů dolarů. Firma za to čtyřnohého robota naučí chodit tiše

30.09.2013 | |

Robot LS3 (Legged Squad Support System), který byl navržen jako nosič nákladů těžkých až 200 kilogramů v obtížných terénech, na vzdálenost až 35 km na jediné natankování, se zalíbil americké armádě. Robot je s využitím strojového vidění schopen samostatně doprovázet svého lidského vůdce, nebo ho lze naprogramovat, aby došel na určené místo s pomocí GPS. Přestože by LS3 vydržel být v provozu až 24 hodin, ve své současné podobě je značně hlučný kvůli benzinem poháněnému hydraulickému čerpadlu. Navíc, přestože je LS3 na většině svého těla neprůstřelný, na jednom klíčovém místě není, a jím je oblast hlavy, kde se nachází řada důležitých senzorů. Již byzy by však měl robot být odolný proti malým střelám po celém svém těle. Testy pro agenturu DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) a americkou námořní pěchotu běžící od roku 2012 budou pokračovat další 2 roky, které Boston Dynamics dostala na to, aby robotu doplnila tolik potřebné opancéřování a hlavně aby ztišila jeho pohyb tím, že najde jiný způsob pohonu, než je v současnosti využívaný spalovací motor. DARPA na tyto dvě úpravy přislíbila Boston Dynamics grant 10 milionů dolarů.

foto: Boston Dynamics
původní zpráva: dvice.com