Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

DARPA dá Boston Dynamics 10 milionů dolarů. Firma za to čtyřnohého robota naučí chodit tiše

30.09.2013 | |

Robot LS3 (Legged Squad Support System), který byl navržen jako nosič nákladů těžkých až 200 kilogramů v obtížných terénech, na vzdálenost až 35 km na jediné natankování, se zalíbil americké armádě. Robot je s využitím strojového vidění schopen samostatně doprovázet svého lidského vůdce, nebo ho lze naprogramovat, aby došel na určené místo s pomocí GPS. Přestože by LS3 vydržel být v provozu až 24 hodin, ve své současné podobě je značně hlučný kvůli benzinem poháněnému hydraulickému čerpadlu. Navíc, přestože je LS3 na většině svého těla neprůstřelný, na jednom klíčovém místě není, a jím je oblast hlavy, kde se nachází řada důležitých senzorů. Již byzy by však měl robot být odolný proti malým střelám po celém svém těle. Testy pro agenturu DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) a americkou námořní pěchotu běžící od roku 2012 budou pokračovat další 2 roky, které Boston Dynamics dostala na to, aby robotu doplnila tolik potřebné opancéřování a hlavně aby ztišila jeho pohyb tím, že najde jiný způsob pohonu, než je v současnosti využívaný spalovací motor. DARPA na tyto dvě úpravy přislíbila Boston Dynamics grant 10 milionů dolarů.

foto: Boston Dynamics
původní zpráva: dvice.com