Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Více aktualit

Další krok ve vývoji dobíjecích baterií

20.02.2017 | University of Southern California | news.usc.edu

Výzkumníci z Univerzity Jižní Kalifornie (USC) nalezli řešení pro jednu z největších překážek, která stojí v cestě rozvoji další generace nabíjecích baterií.

Lithium-sírové baterie jsou považovány za lepší variantu k ukládání energie, než jejich populárnější lithium-iontové protějšky. Jediným omezením je jejich krátký životní cyklus. Lithium-sírové baterie mohou být opětovně nabity 50 až 100 krát, což je velmi nepraktické pro alternativní zdroj energie. Obzvláště srovnáme-li je s dnešními Li-Ion bateriemi, které se pyšní schopností více než tisícinásobného dobití.

Lithium-sírové baterie

Výzkumníci z USC nazvali své řešení „Smíšená vodivá membrána” (MCM) - kousek neporézního materiálu, který je vložen mezi dvě vrstvy porézních separátorů, namočený v elektrolytech a umístěný mezi dvě elektrody.

Membrána zabraňuje vniknutí rozpuštěných polysulfidů mezi anodu a katodu. Tento proces zvyšuje počet nabití lithium-sírové baterie, který byl její největší nevýhodou.

Celý článek na University of Southern California

Image Credit: Sri Narayan

-jk-