Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Více aktualit

Continental získal povolení testovat vozidla bez řidiče na veřejných komunikacích

21.12.2012 | |

Continental - výrobce komponent pro automobilový průmysl, obdržel od státu Nevada licenci pro testování autonomně řízených vozidel, díky čemuž bude smět vozidla bez řidiče nasadit na veřejných komunikacích.

Jedná se o první licenci, kterou Nevada Department of Motor Vehicles vydal společnosti působící v automobilovém průmyslu. Po té, co autonomně řízená vozidla Continentalu prošla zkouškami pod úředním dozorem, má firma od státu povoleno testovat je na běžných silnicích.

Auto má červenou poznávací značku s ležatou osmičkou jako symbolem nekonečna. Tím se auto prezentuje jako dopravní prostředek budoucnosti a zároveň je dobře rozpoznatelné pro veřejnost i pro policii. Symbol nekonečna na poznávací značce je vyhrazen pouze pro veřejné testování autonomně řízených vozidel.

Vozidlo Continentalu má všechny běžné součásti, jako je volant či přístrojová deska, aby pasažér na sedadle řidiče mohl „dohlížet“ na to, jak auto jede – pokud něco nejde tak jak má, může „řidič“ zasáhnout a manuálně vše uvést do pořádku. Auto je také vybaveno řadou upravených senzorů, radarů a kamer. Díky tomu, že nepřetržitě sleduje své okolí, může auto neustále zásobovat novými daty motoru, brzdy a ovládání směru jízdy a tím předcházet kolizi či nehodě.

Prototyp už najezdil přes 15 000 mil na neveřejných komunikacích a byl vyroben převážně z komponent, které jsou již dnes na trhu běžně dostupné.

„Vozidlo je ukázkou toho, jak může moderní technika přispět k většímu bezpečí a pohodlí jízdy. To, že jsme získali licenci pro jeho nasazení do běžného provozu je pro nás výrazným krokem dosažení systému schopného plně automaticky řídit vozidla“, řekl dr. Peter Rieth, ředitel pro systémy a technologie Chassis & Safety divize společnosti Continental. „Pokračování v testech v tom nejnáročnějším prostředí – na veřejných cestách – nám umožní pokračovat v dalším vývoji našeho automatizovaného vozidla.“ Zástupci Continentalu věří, že do roku 2020 budou schopna dodat první plně automatizované vozidlo na trh.

Zástupci Continentalu říkají, že systém automatizované řízení v prototypu je již téměř plnohodnotný a bude pokračovat testováním ve skutečném provozu, aby se zjistilo, zda je stoprocentně připraven například i na pohyb v přerušovaném režimu jako je provoz na ucpané dálnici či v nízkých rychlostech v komplikovaném městském provozu.

www.smartplanet.com
www.conti-online.com