Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 16. 5. 2018. V elektronické verzi na webu od 6. 6. 2018. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím;EPS, EZS; ELO SYS 2018

Hlavní článek
Energy router a jeho úloha v inteligentní síti
Smart Cities (2. část – 1. díl)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Continental získal povolení testovat vozidla bez řidiče na veřejných komunikacích

21.12.2012 | |

Continental - výrobce komponent pro automobilový průmysl, obdržel od státu Nevada licenci pro testování autonomně řízených vozidel, díky čemuž bude smět vozidla bez řidiče nasadit na veřejných komunikacích.

Jedná se o první licenci, kterou Nevada Department of Motor Vehicles vydal společnosti působící v automobilovém průmyslu. Po té, co autonomně řízená vozidla Continentalu prošla zkouškami pod úředním dozorem, má firma od státu povoleno testovat je na běžných silnicích.

Auto má červenou poznávací značku s ležatou osmičkou jako symbolem nekonečna. Tím se auto prezentuje jako dopravní prostředek budoucnosti a zároveň je dobře rozpoznatelné pro veřejnost i pro policii. Symbol nekonečna na poznávací značce je vyhrazen pouze pro veřejné testování autonomně řízených vozidel.

Vozidlo Continentalu má všechny běžné součásti, jako je volant či přístrojová deska, aby pasažér na sedadle řidiče mohl „dohlížet“ na to, jak auto jede – pokud něco nejde tak jak má, může „řidič“ zasáhnout a manuálně vše uvést do pořádku. Auto je také vybaveno řadou upravených senzorů, radarů a kamer. Díky tomu, že nepřetržitě sleduje své okolí, může auto neustále zásobovat novými daty motoru, brzdy a ovládání směru jízdy a tím předcházet kolizi či nehodě.

Prototyp už najezdil přes 15 000 mil na neveřejných komunikacích a byl vyroben převážně z komponent, které jsou již dnes na trhu běžně dostupné.

„Vozidlo je ukázkou toho, jak může moderní technika přispět k většímu bezpečí a pohodlí jízdy. To, že jsme získali licenci pro jeho nasazení do běžného provozu je pro nás výrazným krokem dosažení systému schopného plně automaticky řídit vozidla“, řekl dr. Peter Rieth, ředitel pro systémy a technologie Chassis & Safety divize společnosti Continental. „Pokračování v testech v tom nejnáročnějším prostředí – na veřejných cestách – nám umožní pokračovat v dalším vývoji našeho automatizovaného vozidla.“ Zástupci Continentalu věří, že do roku 2020 budou schopna dodat první plně automatizované vozidlo na trh.

Zástupci Continentalu říkají, že systém automatizované řízení v prototypu je již téměř plnohodnotný a bude pokračovat testováním ve skutečném provozu, aby se zjistilo, zda je stoprocentně připraven například i na pohyb v přerušovaném režimu jako je provoz na ucpané dálnici či v nízkých rychlostech v komplikovaném městském provozu.

www.smartplanet.com
www.conti-online.com