Aktuální vydání

Číslo 7/2020 vyšlo tiskem 24. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 24. 7. 2020. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika

Hlavní článek
Nové technologie trakčního napájení 25 kV/50 Hz (2. část)

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 8. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 8. 7. 2020.

Činnost odborných organizací
Oznam: LUMEN V4 2020 je zrušený
Co je nového v CIE, duben 2020

Příslušenství osvětlovacích soustav
Foxtrot jako „Master Control“ v Hotelu Breukelen
Regulátory osvětlení – řízení osvětlení na konstantní úroveň

Continental získal povolení testovat vozidla bez řidiče na veřejných komunikacích

21. 12. 2012 | |

Continental - výrobce komponent pro automobilový průmysl, obdržel od státu Nevada licenci pro testování autonomně řízených vozidel, díky čemuž bude smět vozidla bez řidiče nasadit na veřejných komunikacích.

Jedná se o první licenci, kterou Nevada Department of Motor Vehicles vydal společnosti působící v automobilovém průmyslu. Po té, co autonomně řízená vozidla Continentalu prošla zkouškami pod úředním dozorem, má firma od státu povoleno testovat je na běžných silnicích.

Auto má červenou poznávací značku s ležatou osmičkou jako symbolem nekonečna. Tím se auto prezentuje jako dopravní prostředek budoucnosti a zároveň je dobře rozpoznatelné pro veřejnost i pro policii. Symbol nekonečna na poznávací značce je vyhrazen pouze pro veřejné testování autonomně řízených vozidel.

Vozidlo Continentalu má všechny běžné součásti, jako je volant či přístrojová deska, aby pasažér na sedadle řidiče mohl „dohlížet“ na to, jak auto jede – pokud něco nejde tak jak má, může „řidič“ zasáhnout a manuálně vše uvést do pořádku. Auto je také vybaveno řadou upravených senzorů, radarů a kamer. Díky tomu, že nepřetržitě sleduje své okolí, může auto neustále zásobovat novými daty motoru, brzdy a ovládání směru jízdy a tím předcházet kolizi či nehodě.

Prototyp už najezdil přes 15 000 mil na neveřejných komunikacích a byl vyroben převážně z komponent, které jsou již dnes na trhu běžně dostupné.

„Vozidlo je ukázkou toho, jak může moderní technika přispět k většímu bezpečí a pohodlí jízdy. To, že jsme získali licenci pro jeho nasazení do běžného provozu je pro nás výrazným krokem dosažení systému schopného plně automaticky řídit vozidla“, řekl dr. Peter Rieth, ředitel pro systémy a technologie Chassis & Safety divize společnosti Continental. „Pokračování v testech v tom nejnáročnějším prostředí – na veřejných cestách – nám umožní pokračovat v dalším vývoji našeho automatizovaného vozidla.“ Zástupci Continentalu věří, že do roku 2020 budou schopna dodat první plně automatizované vozidlo na trh.

Zástupci Continentalu říkají, že systém automatizované řízení v prototypu je již téměř plnohodnotný a bude pokračovat testováním ve skutečném provozu, aby se zjistilo, zda je stoprocentně připraven například i na pohyb v přerušovaném režimu jako je provoz na ucpané dálnici či v nízkých rychlostech v komplikovaném městském provozu.

www.smartplanet.com
www.conti-online.com