Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

Více aktualit

Continental získal povolení testovat vozidla bez řidiče na veřejných komunikacích

21.12.2012 | |

Continental - výrobce komponent pro automobilový průmysl, obdržel od státu Nevada licenci pro testování autonomně řízených vozidel, díky čemuž bude smět vozidla bez řidiče nasadit na veřejných komunikacích.

Jedná se o první licenci, kterou Nevada Department of Motor Vehicles vydal společnosti působící v automobilovém průmyslu. Po té, co autonomně řízená vozidla Continentalu prošla zkouškami pod úředním dozorem, má firma od státu povoleno testovat je na běžných silnicích.

Auto má červenou poznávací značku s ležatou osmičkou jako symbolem nekonečna. Tím se auto prezentuje jako dopravní prostředek budoucnosti a zároveň je dobře rozpoznatelné pro veřejnost i pro policii. Symbol nekonečna na poznávací značce je vyhrazen pouze pro veřejné testování autonomně řízených vozidel.

Vozidlo Continentalu má všechny běžné součásti, jako je volant či přístrojová deska, aby pasažér na sedadle řidiče mohl „dohlížet“ na to, jak auto jede – pokud něco nejde tak jak má, může „řidič“ zasáhnout a manuálně vše uvést do pořádku. Auto je také vybaveno řadou upravených senzorů, radarů a kamer. Díky tomu, že nepřetržitě sleduje své okolí, může auto neustále zásobovat novými daty motoru, brzdy a ovládání směru jízdy a tím předcházet kolizi či nehodě.

Prototyp už najezdil přes 15 000 mil na neveřejných komunikacích a byl vyroben převážně z komponent, které jsou již dnes na trhu běžně dostupné.

„Vozidlo je ukázkou toho, jak může moderní technika přispět k většímu bezpečí a pohodlí jízdy. To, že jsme získali licenci pro jeho nasazení do běžného provozu je pro nás výrazným krokem dosažení systému schopného plně automaticky řídit vozidla“, řekl dr. Peter Rieth, ředitel pro systémy a technologie Chassis & Safety divize společnosti Continental. „Pokračování v testech v tom nejnáročnějším prostředí – na veřejných cestách – nám umožní pokračovat v dalším vývoji našeho automatizovaného vozidla.“ Zástupci Continentalu věří, že do roku 2020 budou schopna dodat první plně automatizované vozidlo na trh.

Zástupci Continentalu říkají, že systém automatizované řízení v prototypu je již téměř plnohodnotný a bude pokračovat testováním ve skutečném provozu, aby se zjistilo, zda je stoprocentně připraven například i na pohyb v přerušovaném režimu jako je provoz na ucpané dálnici či v nízkých rychlostech v komplikovaném městském provozu.

www.smartplanet.com
www.conti-online.com