Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Continental a IBM vytvořily alianci a společně učiní další krok na cestě k autonomní mobilitě

12.09.2013 | |

Dodavatel systémů pro automobilový průmysl Continental učinil další krok k vysoce automatizované jízdě. S pomocí serverů od IBM bude v reálném čase vyhodnocovat data z vozidel tak, aby vytvořil algoritmus pro předvídání změn jízdních podmínek a dopravní situace. IBM a Continental oznámily vznik aliance, která bude provozovat cloud, do nějž budou připojeny tisíce vozidel.

Stěžejní částí alianční dohody je využití této cloudové platformy pro mobilní doručování služeb jako je například aktualizace softwaru nebo kontroly stavu vozidel, aniž by zákazníci museli s vozidlem do servisu. Nejen, že se vozidla budou moci připojovat na internet, ona budou jeho součástí.

Vozidla budou totiž do cloudu odesílat také údaje o průběhu své jízdy. Řidiči budou v budoucnu zpět dostávat informace o tom, co nastane v provozu v příštím okamžiku. IBM dodá počítačovou infrastrukturu, která bude schopna zpracovávat tyto ohromné objemy dat a vyhodnotit je tak, aby bylo možné předpovědi dodat v reálném čase.

Obě společnosti oznámily vznik aliance v úterý 10. září 2013 na frankfurtském autosalonu. Data ze systému Anticipatory Driving pak budou Continentalem a IBM využity k vývoji další generace platformy pojmenované Electronic Horizon, která již bude splňovat kriteria pro to, čemu Continental říká vysoce automatizovaná jízda (Highly Automated Driving). Ta bude posledním milníkem před nasazením plně autonomních vozidel – to v podmínkách reálného provozu společnost plánuje do roku 2020.

Aliance dokonale ilustruje výhody spojení velkých hráčů v automobilovém a počítačovém průmyslu. Každá strana přináší do společného projektu desetiletí zkušeností. Partnerství Continentalu s IBM se očekávalo, vědělo se však také, že Continental jedná i s Googlem.

Celou zprávu naleznete ZDE