Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Continental a IBM vytvořily alianci a společně učiní další krok na cestě k autonomní mobilitě

12.09.2013 | |

Dodavatel systémů pro automobilový průmysl Continental učinil další krok k vysoce automatizované jízdě. S pomocí serverů od IBM bude v reálném čase vyhodnocovat data z vozidel tak, aby vytvořil algoritmus pro předvídání změn jízdních podmínek a dopravní situace. IBM a Continental oznámily vznik aliance, která bude provozovat cloud, do nějž budou připojeny tisíce vozidel.

Stěžejní částí alianční dohody je využití této cloudové platformy pro mobilní doručování služeb jako je například aktualizace softwaru nebo kontroly stavu vozidel, aniž by zákazníci museli s vozidlem do servisu. Nejen, že se vozidla budou moci připojovat na internet, ona budou jeho součástí.

Vozidla budou totiž do cloudu odesílat také údaje o průběhu své jízdy. Řidiči budou v budoucnu zpět dostávat informace o tom, co nastane v provozu v příštím okamžiku. IBM dodá počítačovou infrastrukturu, která bude schopna zpracovávat tyto ohromné objemy dat a vyhodnotit je tak, aby bylo možné předpovědi dodat v reálném čase.

Obě společnosti oznámily vznik aliance v úterý 10. září 2013 na frankfurtském autosalonu. Data ze systému Anticipatory Driving pak budou Continentalem a IBM využity k vývoji další generace platformy pojmenované Electronic Horizon, která již bude splňovat kriteria pro to, čemu Continental říká vysoce automatizovaná jízda (Highly Automated Driving). Ta bude posledním milníkem před nasazením plně autonomních vozidel – to v podmínkách reálného provozu společnost plánuje do roku 2020.

Aliance dokonale ilustruje výhody spojení velkých hráčů v automobilovém a počítačovém průmyslu. Každá strana přináší do společného projektu desetiletí zkušeností. Partnerství Continentalu s IBM se očekávalo, vědělo se však také, že Continental jedná i s Googlem.

Celou zprávu naleznete ZDE