Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

Continental a IBM vytvořily alianci a společně učiní další krok na cestě k autonomní mobilitě

12.09.2013 | |

Dodavatel systémů pro automobilový průmysl Continental učinil další krok k vysoce automatizované jízdě. S pomocí serverů od IBM bude v reálném čase vyhodnocovat data z vozidel tak, aby vytvořil algoritmus pro předvídání změn jízdních podmínek a dopravní situace. IBM a Continental oznámily vznik aliance, která bude provozovat cloud, do nějž budou připojeny tisíce vozidel.

Stěžejní částí alianční dohody je využití této cloudové platformy pro mobilní doručování služeb jako je například aktualizace softwaru nebo kontroly stavu vozidel, aniž by zákazníci museli s vozidlem do servisu. Nejen, že se vozidla budou moci připojovat na internet, ona budou jeho součástí.

Vozidla budou totiž do cloudu odesílat také údaje o průběhu své jízdy. Řidiči budou v budoucnu zpět dostávat informace o tom, co nastane v provozu v příštím okamžiku. IBM dodá počítačovou infrastrukturu, která bude schopna zpracovávat tyto ohromné objemy dat a vyhodnotit je tak, aby bylo možné předpovědi dodat v reálném čase.

Obě společnosti oznámily vznik aliance v úterý 10. září 2013 na frankfurtském autosalonu. Data ze systému Anticipatory Driving pak budou Continentalem a IBM využity k vývoji další generace platformy pojmenované Electronic Horizon, která již bude splňovat kriteria pro to, čemu Continental říká vysoce automatizovaná jízda (Highly Automated Driving). Ta bude posledním milníkem před nasazením plně autonomních vozidel – to v podmínkách reálného provozu společnost plánuje do roku 2020.

Aliance dokonale ilustruje výhody spojení velkých hráčů v automobilovém a počítačovém průmyslu. Každá strana přináší do společného projektu desetiletí zkušeností. Partnerství Continentalu s IBM se očekávalo, vědělo se však také, že Continental jedná i s Googlem.

Celou zprávu naleznete ZDE