Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

ČEZ má v provozu celkem 20 dobíjecích stanic pro elektromobily

21. 6. 2012 | |

ČEZ nainstaloval na začátku léta dvacátou dobíjecí stanici pro elektromobily v České republice. Elektromobilisté si mohou svá vozidla dobíjet nejenom v Praze, ale také v Plzni, Ostravě a Trutnově. Symbolickou „dvacítku“ dobíjecích stanic se společnosti ČEZ podařilo vytvořit v době, kdy slaví 20 let své existence.

Před půl rokem otevřela společnost ČEZ svojí první dobíjecí stanici před centrálou v Duhové ulici v Praze. Od té doby se počet stanic každým týdnem rozrůstal a dnes jich je v provozu dvacet. Posledními přírůstky jsou dobíjecí stanice v Horské ulici v Trutnově a před centrálou společnosti AAA Auto v Praze.

„Zprovozněné dobíjecí stanice jsou u subjektů, které jsou našimi partnery v projektu Elektromobilita. Společně s námi se podílejí na rozvoji bezemisní dopravy v České republice. Hledáme nejvhodnější způsoby, jak popularizovat elektromobiltu mezi českými řidiči a ukázat jim, jak tento koncept funguje. Současně s tím pracujeme na získávání dat, která jsou důležitá pro další rozvoj plnohodnotné infrastruktury,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ.

Zatím všechny dobíjecí stanice, které společnost ČEZ otevřela, jsou normálního typu. Vybavené jsou dvěma zásuvkami a plnou kapacitu akumulátoru elektromobilu dokážou dobít za 4 hodiny. Celkem 14 dobíjecích stanic je veřejných a stojí převážně u obchodních center (například OC Nový Smíchov, Plzeň Plaza, Novodvorská Plaza), supermarketů (Kaufland na Palmovce, Vypichu a v Modřanech v Praze) nebo kancelářských komplexů (The Park na Chodově nebo The Orchard v Ostravě).

Zbylých 6 stanic je neveřejných, které byly zprovozněny u partnerských subjektů, jako jsou například Ministerstvo průmyslu a obchodu, MČ Praha 16-Radotín nebo MČ Praha 5. Stanice mají pouze pro vlastní testovací provoz a získané údaje z dobíjení pak poslouží k výzkumu a dalšímu rozvoji elektromobility v České republice.

„Instalace budou pokračovat i nadále. V průběhu druhého pololetí chceme zprovoznit dobíjecí stanice nejenom v Praze, ale také ve Vrchlabí a Hradci Králové. Do tohoto období počítáme také s otevřením první rychlodobíjecí stanice, která bude stát před centrálou ČEZ,“ uzavírá Tomáš Chmelík.