Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

Čeká nás revoluce v podobě obnovitelných pneumatik?

13.02.2017 | University of Minnesota | twin-cities.umn.edu

Výzkumníci z Minnesotské univerzity vytvořili novou technologii k výrobě automobilových pneumatik ze stromů a travin. Tento objev může změnit celý průmysl a nasměrovat jej k obnovitelným zdrojům.

Tradiční automobilové pneumatiky škodí životnímu prostředí, protože jsou vyráběny převážně z fosilních paliv. Pneumatiky vyráběné z biomasy, tedy i ze stromů a travin, jsou v porovnání se současnými pneumatikami totožné, co se týče tvaru, barvy i vlastností.

Obnovitelné automobilové pneumatiky

Náš tým vytvořil nový chemický proces k výrobě izoprénu, klíčové komponenty v automobilových pneumatikách, a to z přírodních zdrojů, jako jsou např. stromy, traviny nebo kukuřice,” uvedl Paul Dauenhauer, profesor chemického inženýrství a materiálové vědy Minnesotské univerzity a vedoucí výzkumu. „Náš výzkum může mít významný dopad na miliardový byznys s pneumatikami.”

S využitím nedávno objeveného katalyzátoru zvaného P-SPP dosáhl tým katalytické účinnosti až 90 % s katalytickým produktem, který z velké většiny tvoří izoprén.  Využitím nové technologie může být izoprén získán obnovielným způsobem z biomasy.

Celý článek na University of Minnesota

Image Credit: University of Minnesota

-jk-