Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Čeká nás revoluce v podobě obnovitelných pneumatik?

13.02.2017 | University of Minnesota | twin-cities.umn.edu

Výzkumníci z Minnesotské univerzity vytvořili novou technologii k výrobě automobilových pneumatik ze stromů a travin. Tento objev může změnit celý průmysl a nasměrovat jej k obnovitelným zdrojům.

Tradiční automobilové pneumatiky škodí životnímu prostředí, protože jsou vyráběny převážně z fosilních paliv. Pneumatiky vyráběné z biomasy, tedy i ze stromů a travin, jsou v porovnání se současnými pneumatikami totožné, co se týče tvaru, barvy i vlastností.

Obnovitelné automobilové pneumatiky

Náš tým vytvořil nový chemický proces k výrobě izoprénu, klíčové komponenty v automobilových pneumatikách, a to z přírodních zdrojů, jako jsou např. stromy, traviny nebo kukuřice,” uvedl Paul Dauenhauer, profesor chemického inženýrství a materiálové vědy Minnesotské univerzity a vedoucí výzkumu. „Náš výzkum může mít významný dopad na miliardový byznys s pneumatikami.”

S využitím nedávno objeveného katalyzátoru zvaného P-SPP dosáhl tým katalytické účinnosti až 90 % s katalytickým produktem, který z velké většiny tvoří izoprén.  Využitím nové technologie může být izoprén získán obnovielným způsobem z biomasy.

Celý článek na University of Minnesota

Image Credit: University of Minnesota

-jk-