Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Čeká nás revoluce v podobě obnovitelných pneumatik?

13.02.2017 | University of Minnesota | twin-cities.umn.edu

Výzkumníci z Minnesotské univerzity vytvořili novou technologii k výrobě automobilových pneumatik ze stromů a travin. Tento objev může změnit celý průmysl a nasměrovat jej k obnovitelným zdrojům.

Tradiční automobilové pneumatiky škodí životnímu prostředí, protože jsou vyráběny převážně z fosilních paliv. Pneumatiky vyráběné z biomasy, tedy i ze stromů a travin, jsou v porovnání se současnými pneumatikami totožné, co se týče tvaru, barvy i vlastností.

Obnovitelné automobilové pneumatiky

Náš tým vytvořil nový chemický proces k výrobě izoprénu, klíčové komponenty v automobilových pneumatikách, a to z přírodních zdrojů, jako jsou např. stromy, traviny nebo kukuřice,” uvedl Paul Dauenhauer, profesor chemického inženýrství a materiálové vědy Minnesotské univerzity a vedoucí výzkumu. „Náš výzkum může mít významný dopad na miliardový byznys s pneumatikami.”

S využitím nedávno objeveného katalyzátoru zvaného P-SPP dosáhl tým katalytické účinnosti až 90 % s katalytickým produktem, který z velké většiny tvoří izoprén.  Využitím nové technologie může být izoprén získán obnovielným způsobem z biomasy.

Celý článek na University of Minnesota

Image Credit: University of Minnesota

-jk-