Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

BMZ se stalo partnerem projektu Adaptive City Mobility a představilo nový typ městského vozítka

07.04.2014 | |

Na konci března byl v Mnichově představen návrh elektrického vozítka CITY eTaxi. Christian Liebich ze Spolkového ministerstva hospodářství a technologií (BMWi), který odpovídá za financování tohoto „prioritního ICT projektu pro elektrickou mobilitu II promluvil na prezentaci modelu auta pro tento projekt a ve své úvodní řeči označil ACM za svůj oblíbený projekt . BMZ je odpovědné za vytvoření modulárního systému pro výměnu baterií.

"Adaptive City Mobility" (ACM) je společným projektem Baterie-Montage-Zentrum GmbH (BMZ), Fraunhofer ESK, Roding Automobile GmbH Heinzmann GmbH a VISPIRON Carsync GmbH. V jeho rámci bude do roku 2015 na základě návrhů "City eTaxi" profesora Petera Naumanna vytvořeno inovativní, inteligentní komplexní síťové řešení celého systému městské dopravy. Cílem ministerstva hospodářství a energetiky, které celý projekt financuje je provoz bez emisí, přátelský ke klimatu a přispívající k rozvoji městské udržitelné mobility .

Koncepce sestává ze tří základních prvků: lehkých elektrických vozidel, systému, v němž bude možné ručně měnit baterie napájené energií z obnovitelných zdrojů a inteligentní propojení jednotlivých vozidel v rámci elektromobilní flotily (eFlotte) .

Ústředním prvkem je pak koncept vozidla speciálně vyvinutý pro tento projekt. Řidič má možnost vlastnoručně měnit vybité nízkonapěťové moduly za plně nabité u některé k tomu určených stanic. Výměna začíná přihlášením se na stanici, následuje vyjmutí prázdných palivových článků a jejich náhrada nabitými. Na stanici není potřeba žádný obslužný personál a v budoucnu se počítá s automatickou výměnou. Projekt CITY eTaxi bude také prezentován na veletrhu Hannover Messe 2014 který se koná od 7 do 11. dubna ve stánku ministerstva jako referenční projekt eMobility bez emisí.

Zdroj: BMZ Batterien-Montage-Zentrum GmbH, leták projektu v angličtine
Obrázek: BMZ