Aktuální vydání

Číslo 7/2021 vyšlo tiskem 30. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 30. 7. 2021. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Technická informace o výrobku
Nová generace přepěťových ochran CITEL s integrovaným předjištěním – DACF25S
Opakovaně použitelné čisticí utěrky pro průmysl, řemesla a dokonalou čistotu

Číslo 3/2021 vyšlo tiskem
18. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 7. 2021.

Osvětlení interiérů
Osvětlení nového ateliéru Ronyho Plesla
Realizace osvětlení INGE aneb dobrých zpráv není nikdy dost

Měření a výpočty
Měřič UV záření VOLTCRAFT UV-500

BMZ se stalo partnerem projektu Adaptive City Mobility a představilo nový typ městského vozítka

7. 4. 2014 | |

Na konci března byl v Mnichově představen návrh elektrického vozítka CITY eTaxi. Christian Liebich ze Spolkového ministerstva hospodářství a technologií (BMWi), který odpovídá za financování tohoto „prioritního ICT projektu pro elektrickou mobilitu II promluvil na prezentaci modelu auta pro tento projekt a ve své úvodní řeči označil ACM za svůj oblíbený projekt . BMZ je odpovědné za vytvoření modulárního systému pro výměnu baterií.

"Adaptive City Mobility" (ACM) je společným projektem Baterie-Montage-Zentrum GmbH (BMZ), Fraunhofer ESK, Roding Automobile GmbH Heinzmann GmbH a VISPIRON Carsync GmbH. V jeho rámci bude do roku 2015 na základě návrhů "City eTaxi" profesora Petera Naumanna vytvořeno inovativní, inteligentní komplexní síťové řešení celého systému městské dopravy. Cílem ministerstva hospodářství a energetiky, které celý projekt financuje je provoz bez emisí, přátelský ke klimatu a přispívající k rozvoji městské udržitelné mobility .

Koncepce sestává ze tří základních prvků: lehkých elektrických vozidel, systému, v němž bude možné ručně měnit baterie napájené energií z obnovitelných zdrojů a inteligentní propojení jednotlivých vozidel v rámci elektromobilní flotily (eFlotte) .

Ústředním prvkem je pak koncept vozidla speciálně vyvinutý pro tento projekt. Řidič má možnost vlastnoručně měnit vybité nízkonapěťové moduly za plně nabité u některé k tomu určených stanic. Výměna začíná přihlášením se na stanici, následuje vyjmutí prázdných palivových článků a jejich náhrada nabitými. Na stanici není potřeba žádný obslužný personál a v budoucnu se počítá s automatickou výměnou. Projekt CITY eTaxi bude také prezentován na veletrhu Hannover Messe 2014 který se koná od 7 do 11. dubna ve stánku ministerstva jako referenční projekt eMobility bez emisí.

Zdroj: BMZ Batterien-Montage-Zentrum GmbH, leták projektu v angličtine
Obrázek: BMZ