Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 15. 5. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím; Požární a bezpečnostní technika

Hlavní článek
Overenie materiálového koeficientu v norme STN EN 62305-3
Smart Cities (10. část – dokončení)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Elektrotechnická asociace zdůraznila své postavení v SPČR V květnových volbách do orgánů Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) uspěli…

Více aktualit

BMZ se stalo partnerem projektu Adaptive City Mobility a představilo nový typ městského vozítka

07.04.2014 | |

Na konci března byl v Mnichově představen návrh elektrického vozítka CITY eTaxi. Christian Liebich ze Spolkového ministerstva hospodářství a technologií (BMWi), který odpovídá za financování tohoto „prioritního ICT projektu pro elektrickou mobilitu II promluvil na prezentaci modelu auta pro tento projekt a ve své úvodní řeči označil ACM za svůj oblíbený projekt . BMZ je odpovědné za vytvoření modulárního systému pro výměnu baterií.

"Adaptive City Mobility" (ACM) je společným projektem Baterie-Montage-Zentrum GmbH (BMZ), Fraunhofer ESK, Roding Automobile GmbH Heinzmann GmbH a VISPIRON Carsync GmbH. V jeho rámci bude do roku 2015 na základě návrhů "City eTaxi" profesora Petera Naumanna vytvořeno inovativní, inteligentní komplexní síťové řešení celého systému městské dopravy. Cílem ministerstva hospodářství a energetiky, které celý projekt financuje je provoz bez emisí, přátelský ke klimatu a přispívající k rozvoji městské udržitelné mobility .

Koncepce sestává ze tří základních prvků: lehkých elektrických vozidel, systému, v němž bude možné ručně měnit baterie napájené energií z obnovitelných zdrojů a inteligentní propojení jednotlivých vozidel v rámci elektromobilní flotily (eFlotte) .

Ústředním prvkem je pak koncept vozidla speciálně vyvinutý pro tento projekt. Řidič má možnost vlastnoručně měnit vybité nízkonapěťové moduly za plně nabité u některé k tomu určených stanic. Výměna začíná přihlášením se na stanici, následuje vyjmutí prázdných palivových článků a jejich náhrada nabitými. Na stanici není potřeba žádný obslužný personál a v budoucnu se počítá s automatickou výměnou. Projekt CITY eTaxi bude také prezentován na veletrhu Hannover Messe 2014 který se koná od 7 do 11. dubna ve stánku ministerstva jako referenční projekt eMobility bez emisí.

Zdroj: BMZ Batterien-Montage-Zentrum GmbH, leták projektu v angličtine
Obrázek: BMZ