Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Více aktualit

BMZ se stalo partnerem projektu Adaptive City Mobility a představilo nový typ městského vozítka

07.04.2014 | |

Na konci března byl v Mnichově představen návrh elektrického vozítka CITY eTaxi. Christian Liebich ze Spolkového ministerstva hospodářství a technologií (BMWi), který odpovídá za financování tohoto „prioritního ICT projektu pro elektrickou mobilitu II promluvil na prezentaci modelu auta pro tento projekt a ve své úvodní řeči označil ACM za svůj oblíbený projekt . BMZ je odpovědné za vytvoření modulárního systému pro výměnu baterií.

"Adaptive City Mobility" (ACM) je společným projektem Baterie-Montage-Zentrum GmbH (BMZ), Fraunhofer ESK, Roding Automobile GmbH Heinzmann GmbH a VISPIRON Carsync GmbH. V jeho rámci bude do roku 2015 na základě návrhů "City eTaxi" profesora Petera Naumanna vytvořeno inovativní, inteligentní komplexní síťové řešení celého systému městské dopravy. Cílem ministerstva hospodářství a energetiky, které celý projekt financuje je provoz bez emisí, přátelský ke klimatu a přispívající k rozvoji městské udržitelné mobility .

Koncepce sestává ze tří základních prvků: lehkých elektrických vozidel, systému, v němž bude možné ručně měnit baterie napájené energií z obnovitelných zdrojů a inteligentní propojení jednotlivých vozidel v rámci elektromobilní flotily (eFlotte) .

Ústředním prvkem je pak koncept vozidla speciálně vyvinutý pro tento projekt. Řidič má možnost vlastnoručně měnit vybité nízkonapěťové moduly za plně nabité u některé k tomu určených stanic. Výměna začíná přihlášením se na stanici, následuje vyjmutí prázdných palivových článků a jejich náhrada nabitými. Na stanici není potřeba žádný obslužný personál a v budoucnu se počítá s automatickou výměnou. Projekt CITY eTaxi bude také prezentován na veletrhu Hannover Messe 2014 který se koná od 7 do 11. dubna ve stánku ministerstva jako referenční projekt eMobility bez emisí.

Zdroj: BMZ Batterien-Montage-Zentrum GmbH, leták projektu v angličtine
Obrázek: BMZ