Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

BMZ se stalo partnerem projektu Adaptive City Mobility a představilo nový typ městského vozítka

07.04.2014 | |

Na konci března byl v Mnichově představen návrh elektrického vozítka CITY eTaxi. Christian Liebich ze Spolkového ministerstva hospodářství a technologií (BMWi), který odpovídá za financování tohoto „prioritního ICT projektu pro elektrickou mobilitu II promluvil na prezentaci modelu auta pro tento projekt a ve své úvodní řeči označil ACM za svůj oblíbený projekt . BMZ je odpovědné za vytvoření modulárního systému pro výměnu baterií.

"Adaptive City Mobility" (ACM) je společným projektem Baterie-Montage-Zentrum GmbH (BMZ), Fraunhofer ESK, Roding Automobile GmbH Heinzmann GmbH a VISPIRON Carsync GmbH. V jeho rámci bude do roku 2015 na základě návrhů "City eTaxi" profesora Petera Naumanna vytvořeno inovativní, inteligentní komplexní síťové řešení celého systému městské dopravy. Cílem ministerstva hospodářství a energetiky, které celý projekt financuje je provoz bez emisí, přátelský ke klimatu a přispívající k rozvoji městské udržitelné mobility .

Koncepce sestává ze tří základních prvků: lehkých elektrických vozidel, systému, v němž bude možné ručně měnit baterie napájené energií z obnovitelných zdrojů a inteligentní propojení jednotlivých vozidel v rámci elektromobilní flotily (eFlotte) .

Ústředním prvkem je pak koncept vozidla speciálně vyvinutý pro tento projekt. Řidič má možnost vlastnoručně měnit vybité nízkonapěťové moduly za plně nabité u některé k tomu určených stanic. Výměna začíná přihlášením se na stanici, následuje vyjmutí prázdných palivových článků a jejich náhrada nabitými. Na stanici není potřeba žádný obslužný personál a v budoucnu se počítá s automatickou výměnou. Projekt CITY eTaxi bude také prezentován na veletrhu Hannover Messe 2014 který se koná od 7 do 11. dubna ve stánku ministerstva jako referenční projekt eMobility bez emisí.

Zdroj: BMZ Batterien-Montage-Zentrum GmbH, leták projektu v angličtine
Obrázek: BMZ