Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

BMW HoloActive Touch na výstavě CES 2017

19.12.2016 | TechXplore | techxplore.com

Jedním z hlavních tahounů lednové show CES 2017 v Las Vegas bude nepochybně systém HoloActive Touch automobilky BMW.

O co se konkrétně jedná? Ve své podstatě jde o virtuální dotykovou obrazovku na palubní desce blízko volantu. Jinými slovy řečeno je to speciální rozhraní mezi řidičem a vozidlem. BMW tvrdí, že „systém se chová jako virtuální dotyková obrazovka, ovládaná jednoduchými gesty pomocí prstů, která reaguje na povely řidiče.”

Virtuální displej automobilu

V tiskovém prohlášení BMW také uvádí, že „barevný displej je zobrazen díky využití odrazů světla v podobě displeje zavěšeného v interiéru vozidla díky projekci na čelní sklo. Displej zobrazuje konfigurovatelné ovládací rozhraní přímo u volantu na centrální konzoli. Zabudovaná kamera detekuje pohyb rukou řidiče v blízkosti této oblasti a registruje přesný pohyb jeho prstů. Při kontaktu prstů s tímto virtuálním ovládacím panelem je vyslán pulz a dojde k aktivaci konkrétní funkce.”

Celý článek na TechXplore

Image Credit: BMW

-jk-