Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

BMW HoloActive Touch na výstavě CES 2017

19.12.2016 | TechXplore | techxplore.com

Jedním z hlavních tahounů lednové show CES 2017 v Las Vegas bude nepochybně systém HoloActive Touch automobilky BMW.

O co se konkrétně jedná? Ve své podstatě jde o virtuální dotykovou obrazovku na palubní desce blízko volantu. Jinými slovy řečeno je to speciální rozhraní mezi řidičem a vozidlem. BMW tvrdí, že „systém se chová jako virtuální dotyková obrazovka, ovládaná jednoduchými gesty pomocí prstů, která reaguje na povely řidiče.”

Virtuální displej automobilu

V tiskovém prohlášení BMW také uvádí, že „barevný displej je zobrazen díky využití odrazů světla v podobě displeje zavěšeného v interiéru vozidla díky projekci na čelní sklo. Displej zobrazuje konfigurovatelné ovládací rozhraní přímo u volantu na centrální konzoli. Zabudovaná kamera detekuje pohyb rukou řidiče v blízkosti této oblasti a registruje přesný pohyb jeho prstů. Při kontaktu prstů s tímto virtuálním ovládacím panelem je vyslán pulz a dojde k aktivaci konkrétní funkce.”

Celý článek na TechXplore

Image Credit: BMW

-jk-