Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Více aktualit

BMW HoloActive Touch na výstavě CES 2017

19.12.2016 | TechXplore | techxplore.com

Jedním z hlavních tahounů lednové show CES 2017 v Las Vegas bude nepochybně systém HoloActive Touch automobilky BMW.

O co se konkrétně jedná? Ve své podstatě jde o virtuální dotykovou obrazovku na palubní desce blízko volantu. Jinými slovy řečeno je to speciální rozhraní mezi řidičem a vozidlem. BMW tvrdí, že „systém se chová jako virtuální dotyková obrazovka, ovládaná jednoduchými gesty pomocí prstů, která reaguje na povely řidiče.”

Virtuální displej automobilu

V tiskovém prohlášení BMW také uvádí, že „barevný displej je zobrazen díky využití odrazů světla v podobě displeje zavěšeného v interiéru vozidla díky projekci na čelní sklo. Displej zobrazuje konfigurovatelné ovládací rozhraní přímo u volantu na centrální konzoli. Zabudovaná kamera detekuje pohyb rukou řidiče v blízkosti této oblasti a registruje přesný pohyb jeho prstů. Při kontaktu prstů s tímto virtuálním ovládacím panelem je vyslán pulz a dojde k aktivaci konkrétní funkce.”

Celý článek na TechXplore

Image Credit: BMW

-jk-