Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Více aktualit

Bezpečnější a odolnější lithium-iontové baterie

13.11.2017 | Johns Hopkins University | hub.jhu.edu

Lithium-iontové baterie se staly standardem k uchovávání energie pro odvětví spotřební elektroniky, stejně jako pro armádní a letecké systémy. Riziko spojené s organickými elektrolyty, jež se používají v lithium-iontových bateriích, je však stále vysoké.

Vědci z Johns Hopkins University nyní spojili své síly s týmem výzkumníků z University of Maryland a Army Research Laboratory a společně vyvinuli nový typ bezpečné flexibilní lithum-iontové baterie, schopné provozu v extrémních podmínkách.

Bezpečnější li-ion baterie

V rámci svého pokusu otestovali výzkumníci flexibilní baterii na čerstvém vzduchu s minimem obalového materiálu - použili pouze tepluvzdornou pásku k izolaci elektroniky.  Baterie měla za úkol pohánět malý motorek. Aby výzkumníci demonstrovali bezpečnostní potenciál baterie, provedli sérii testů, včetně ponoření baterie do slané vody, rozstříhání baterie a dokonce i balistických testů.

Celý článek na Johns Hopkins University

Image Credit: Johns Hopkins University

-jk-