Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Bezemisní auto ze stavebnice LEGO

07.01.2014 | |

Na konci prosince mělo premiéru bezemisní auto postavené téměř výhradně za použití dílků stavebnice LEGO. Steve Sammaritano – australský podnikatel, návrhář, designér a marketér, který o autě z Lega již dlouho snil se s Raulem Oaidou – 20 letým nadaným a zapáleným studentem techniky z Rumunska setkal na internetu. Následně použili půl milionu kostiček a sestavili toto auto. Celý projekt byl financován pomocí crowdfundingové kampaně realizované jediným tweetem odeslaným 29. února 2012, kde se psalo: Anyone interrested in investing $500-$1000 in a project which is awesome & a world fires tweet me. Need about 20 participants… a byl doplněn hashtagem #startup

Některé základní údaje o vozidle:

  • Je téměř výhradně postaveno z běžných černých a žlutých kostiček stavebnice LEGO. Jedinou výjimkou jsou kola, pneumatiky, nápravy a přístrojová deska, protože kolečka z Lega by prý moc drncala. Stačí, že Samaritano přiznává, že sedačky jsou pravděpodobně ty nejnepohodlnější v celé historii automobilového průmyslu.
  • Auto není elektrické ani hybridní. Jezdí na stlačený vzduch uskladněný ve dvou malých nádržích. Čtyři spojené rotační motory jsou kompletně ze stavebnice. Každý motor má 64 válců písty v nich jsou také z Lega.
  • Auto je schopno jet rychlostí 12 až 20 mil za hodinu.

Autoři koncem prosince provedli silniční test na předměstí Melbourne. První jízda byla poněkud opatrná, protože stavitelé měli obavu z „velké černožluté“ exploze. Jednotlivé dílky totiž nejsou slepené.

Samaritano si není příliš jistý, co dál s autem podniknout, ale to je vlastně jedno. Jak se vyjádřil pro Mashable.com, hlavním účelem bylo zviditelnit Oaidu, který stojí za technickým řešením. Podle Samaritana se nyní digitální revoluce přesouvá do své hardwarové fáze a on chtěl pomoci tomu, aby se svět s nadaným Oaidu, který by jednou rád pracoval ve výzkumu vesmíru, seznámil. Video mělo ke dnešnímu dni více než 3,3 milionů shlédnutí.

Více nacleantechnica.comamashable.com