Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Bezemisní auto ze stavebnice LEGO

07.01.2014 | |

Na konci prosince mělo premiéru bezemisní auto postavené téměř výhradně za použití dílků stavebnice LEGO. Steve Sammaritano – australský podnikatel, návrhář, designér a marketér, který o autě z Lega již dlouho snil se s Raulem Oaidou – 20 letým nadaným a zapáleným studentem techniky z Rumunska setkal na internetu. Následně použili půl milionu kostiček a sestavili toto auto. Celý projekt byl financován pomocí crowdfundingové kampaně realizované jediným tweetem odeslaným 29. února 2012, kde se psalo: Anyone interrested in investing $500-$1000 in a project which is awesome & a world fires tweet me. Need about 20 participants… a byl doplněn hashtagem #startup

Některé základní údaje o vozidle:

  • Je téměř výhradně postaveno z běžných černých a žlutých kostiček stavebnice LEGO. Jedinou výjimkou jsou kola, pneumatiky, nápravy a přístrojová deska, protože kolečka z Lega by prý moc drncala. Stačí, že Samaritano přiznává, že sedačky jsou pravděpodobně ty nejnepohodlnější v celé historii automobilového průmyslu.
  • Auto není elektrické ani hybridní. Jezdí na stlačený vzduch uskladněný ve dvou malých nádržích. Čtyři spojené rotační motory jsou kompletně ze stavebnice. Každý motor má 64 válců písty v nich jsou také z Lega.
  • Auto je schopno jet rychlostí 12 až 20 mil za hodinu.

Autoři koncem prosince provedli silniční test na předměstí Melbourne. První jízda byla poněkud opatrná, protože stavitelé měli obavu z „velké černožluté“ exploze. Jednotlivé dílky totiž nejsou slepené.

Samaritano si není příliš jistý, co dál s autem podniknout, ale to je vlastně jedno. Jak se vyjádřil pro Mashable.com, hlavním účelem bylo zviditelnit Oaidu, který stojí za technickým řešením. Podle Samaritana se nyní digitální revoluce přesouvá do své hardwarové fáze a on chtěl pomoci tomu, aby se svět s nadaným Oaidu, který by jednou rád pracoval ve výzkumu vesmíru, seznámil. Video mělo ke dnešnímu dni více než 3,3 milionů shlédnutí.

Více nacleantechnica.comamashable.com