Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Bezemisní auto ze stavebnice LEGO

07.01.2014 | |

Na konci prosince mělo premiéru bezemisní auto postavené téměř výhradně za použití dílků stavebnice LEGO. Steve Sammaritano – australský podnikatel, návrhář, designér a marketér, který o autě z Lega již dlouho snil se s Raulem Oaidou – 20 letým nadaným a zapáleným studentem techniky z Rumunska setkal na internetu. Následně použili půl milionu kostiček a sestavili toto auto. Celý projekt byl financován pomocí crowdfundingové kampaně realizované jediným tweetem odeslaným 29. února 2012, kde se psalo: Anyone interrested in investing $500-$1000 in a project which is awesome & a world fires tweet me. Need about 20 participants… a byl doplněn hashtagem #startup

Některé základní údaje o vozidle:

  • Je téměř výhradně postaveno z běžných černých a žlutých kostiček stavebnice LEGO. Jedinou výjimkou jsou kola, pneumatiky, nápravy a přístrojová deska, protože kolečka z Lega by prý moc drncala. Stačí, že Samaritano přiznává, že sedačky jsou pravděpodobně ty nejnepohodlnější v celé historii automobilového průmyslu.
  • Auto není elektrické ani hybridní. Jezdí na stlačený vzduch uskladněný ve dvou malých nádržích. Čtyři spojené rotační motory jsou kompletně ze stavebnice. Každý motor má 64 válců písty v nich jsou také z Lega.
  • Auto je schopno jet rychlostí 12 až 20 mil za hodinu.

Autoři koncem prosince provedli silniční test na předměstí Melbourne. První jízda byla poněkud opatrná, protože stavitelé měli obavu z „velké černožluté“ exploze. Jednotlivé dílky totiž nejsou slepené.

Samaritano si není příliš jistý, co dál s autem podniknout, ale to je vlastně jedno. Jak se vyjádřil pro Mashable.com, hlavním účelem bylo zviditelnit Oaidu, který stojí za technickým řešením. Podle Samaritana se nyní digitální revoluce přesouvá do své hardwarové fáze a on chtěl pomoci tomu, aby se svět s nadaným Oaidu, který by jednou rád pracoval ve výzkumu vesmíru, seznámil. Video mělo ke dnešnímu dni více než 3,3 milionů shlédnutí.

Více nacleantechnica.comamashable.com