Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Baterie s fluorovaným elektrolytem funguje při velmi nízkých i vysokých teplotách

30.10.2019 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Elektrolyty jsou chemické komponenty, jež umožňují výměnu iontů mezi anodou a katodou v bateriích, čímž v konečném důsledku poskytují elektrickou energii technologickým zařízením. Většina tradičních a běžně dostupných nevodnatých lithium-iontových baterií je vyráběna s elektrolytem na bázi uhličitanu.

Navzdory všeobecnému rozšíření omezují vysoce hořlavé elektrolyty obsahující uhličitany výraznou měrou teplotní rozmezí, při kterém může baterie správně fungovat. Důvodem je úzký vztah mezi chemickými rozpouštědly a ionty uvnitř baterie. Proto je většina baterií s elektrolytem na bázi uhličitanu schopná fungovat bezpečně v rozmezí teplot od -20°C do 50°C nebo při napětí mezi 0,0 až 4,3 V.

Nový typ baterie

Týmu výzkumníků pod vedením profesora Chunshenga Wanga z americké University of Maryland a čínské Zhejiang University se nyní podařilo vyrobit nový typ baterie využívající fluorovaný elektrolyt s nepolárními rozpouštědly, který funguje spolehlivě v podstatně větším teplotním rozmezí. Tyto fluorované elektrolyty jsou nehořlavé a umožňují tak vysokou elektrochemickou stabilitu v rámci širšího spektra teplot a napětí v porovnání s výše uvedenými elektrolyty.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: University of Maryland

-jk-