Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

VUT na strojírenském veletrhu představí kolaborativního robota i továrnu budoucnosti Celkem osmnáct exponátů ze tří různých fakult představí letos Vysoké učení technické na…

Více aktualit

Baterie bez tekutého elektrolytu

06.02.2017 | MIT News | news.mit.edu

Většina baterií se skládá ze dvou pevných, elektrochemicky aktivních vrstev zvaných elektrody, které jsou odděleny polymerovou membránou napuštěnou tekutým nebo gelovým elektrolytem. V nedávném výzkumu se vědci z MIT pokusili vytvořit zcela novou pevnou baterii, ve které je tekutý (a potenciálně hořlavý) elektrolyt nahrazen pevným elektrolytem, který může navýšit energetickou hustotu baterie a její bezpečnost.

Lithium-iontová baterie nabízí jednoduché řešení k uskladnění energie a využívá ji mnoho technicky vyspělých zařízení, od chytrého telefonu po elektromobily. Nahrazení konvenčního tekutého elektrolytu jeho pevnou verzí  by mohlo představovat značné výhody.  Tento nový typ baterií může prakticky eliminovat riziko výskytu dendritů, které mohou vznikat v elektrolytu a způsobit zkraty.

Pevná li-lon baterie

Až doteď však extrémní citlivost sulfidu na okolní vzduch představovala vážnou překážku v měření mechanických vlastností, včetně lomové houževnatosti. Aby tento problém obešel, provedl výzkumný tým mechanický test v lázni minerálního oleje, který ochránil vzorek před chemickou interakcí se vzduchem nebo vlhkostí. Pomocí této techniky získali detailní měření mechanických vlastností sulfidu, který je považován za vhodnou variantu pro elektrolyty v pevných bateriích.

Celý článek na MIT News

Image Credit: MIT News

-jk-