Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Více aktualit

Baterie bez tekutého elektrolytu

06.02.2017 | MIT News | news.mit.edu

Většina baterií se skládá ze dvou pevných, elektrochemicky aktivních vrstev zvaných elektrody, které jsou odděleny polymerovou membránou napuštěnou tekutým nebo gelovým elektrolytem. V nedávném výzkumu se vědci z MIT pokusili vytvořit zcela novou pevnou baterii, ve které je tekutý (a potenciálně hořlavý) elektrolyt nahrazen pevným elektrolytem, který může navýšit energetickou hustotu baterie a její bezpečnost.

Lithium-iontová baterie nabízí jednoduché řešení k uskladnění energie a využívá ji mnoho technicky vyspělých zařízení, od chytrého telefonu po elektromobily. Nahrazení konvenčního tekutého elektrolytu jeho pevnou verzí  by mohlo představovat značné výhody.  Tento nový typ baterií může prakticky eliminovat riziko výskytu dendritů, které mohou vznikat v elektrolytu a způsobit zkraty.

Pevná li-lon baterie

Až doteď však extrémní citlivost sulfidu na okolní vzduch představovala vážnou překážku v měření mechanických vlastností, včetně lomové houževnatosti. Aby tento problém obešel, provedl výzkumný tým mechanický test v lázni minerálního oleje, který ochránil vzorek před chemickou interakcí se vzduchem nebo vlhkostí. Pomocí této techniky získali detailní měření mechanických vlastností sulfidu, který je považován za vhodnou variantu pro elektrolyty v pevných bateriích.

Celý článek na MIT News

Image Credit: MIT News

-jk-