Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Baterie bez tekutého elektrolytu

06.02.2017 | MIT News | news.mit.edu

Většina baterií se skládá ze dvou pevných, elektrochemicky aktivních vrstev zvaných elektrody, které jsou odděleny polymerovou membránou napuštěnou tekutým nebo gelovým elektrolytem. V nedávném výzkumu se vědci z MIT pokusili vytvořit zcela novou pevnou baterii, ve které je tekutý (a potenciálně hořlavý) elektrolyt nahrazen pevným elektrolytem, který může navýšit energetickou hustotu baterie a její bezpečnost.

Lithium-iontová baterie nabízí jednoduché řešení k uskladnění energie a využívá ji mnoho technicky vyspělých zařízení, od chytrého telefonu po elektromobily. Nahrazení konvenčního tekutého elektrolytu jeho pevnou verzí  by mohlo představovat značné výhody.  Tento nový typ baterií může prakticky eliminovat riziko výskytu dendritů, které mohou vznikat v elektrolytu a způsobit zkraty.

Pevná li-lon baterie

Až doteď však extrémní citlivost sulfidu na okolní vzduch představovala vážnou překážku v měření mechanických vlastností, včetně lomové houževnatosti. Aby tento problém obešel, provedl výzkumný tým mechanický test v lázni minerálního oleje, který ochránil vzorek před chemickou interakcí se vzduchem nebo vlhkostí. Pomocí této techniky získali detailní měření mechanických vlastností sulfidu, který je považován za vhodnou variantu pro elektrolyty v pevných bateriích.

Celý článek na MIT News

Image Credit: MIT News

-jk-