Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Více aktualit

Baterie bez tekutého elektrolytu

06.02.2017 | MIT News | news.mit.edu

Většina baterií se skládá ze dvou pevných, elektrochemicky aktivních vrstev zvaných elektrody, které jsou odděleny polymerovou membránou napuštěnou tekutým nebo gelovým elektrolytem. V nedávném výzkumu se vědci z MIT pokusili vytvořit zcela novou pevnou baterii, ve které je tekutý (a potenciálně hořlavý) elektrolyt nahrazen pevným elektrolytem, který může navýšit energetickou hustotu baterie a její bezpečnost.

Lithium-iontová baterie nabízí jednoduché řešení k uskladnění energie a využívá ji mnoho technicky vyspělých zařízení, od chytrého telefonu po elektromobily. Nahrazení konvenčního tekutého elektrolytu jeho pevnou verzí  by mohlo představovat značné výhody.  Tento nový typ baterií může prakticky eliminovat riziko výskytu dendritů, které mohou vznikat v elektrolytu a způsobit zkraty.

Pevná li-lon baterie

Až doteď však extrémní citlivost sulfidu na okolní vzduch představovala vážnou překážku v měření mechanických vlastností, včetně lomové houževnatosti. Aby tento problém obešel, provedl výzkumný tým mechanický test v lázni minerálního oleje, který ochránil vzorek před chemickou interakcí se vzduchem nebo vlhkostí. Pomocí této techniky získali detailní měření mechanických vlastností sulfidu, který je považován za vhodnou variantu pro elektrolyty v pevných bateriích.

Celý článek na MIT News

Image Credit: MIT News

-jk-