Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Více aktualit

Baterie bez tekutého elektrolytu

06.02.2017 | MIT News | news.mit.edu

Většina baterií se skládá ze dvou pevných, elektrochemicky aktivních vrstev zvaných elektrody, které jsou odděleny polymerovou membránou napuštěnou tekutým nebo gelovým elektrolytem. V nedávném výzkumu se vědci z MIT pokusili vytvořit zcela novou pevnou baterii, ve které je tekutý (a potenciálně hořlavý) elektrolyt nahrazen pevným elektrolytem, který může navýšit energetickou hustotu baterie a její bezpečnost.

Lithium-iontová baterie nabízí jednoduché řešení k uskladnění energie a využívá ji mnoho technicky vyspělých zařízení, od chytrého telefonu po elektromobily. Nahrazení konvenčního tekutého elektrolytu jeho pevnou verzí  by mohlo představovat značné výhody.  Tento nový typ baterií může prakticky eliminovat riziko výskytu dendritů, které mohou vznikat v elektrolytu a způsobit zkraty.

Pevná li-lon baterie

Až doteď však extrémní citlivost sulfidu na okolní vzduch představovala vážnou překážku v měření mechanických vlastností, včetně lomové houževnatosti. Aby tento problém obešel, provedl výzkumný tým mechanický test v lázni minerálního oleje, který ochránil vzorek před chemickou interakcí se vzduchem nebo vlhkostí. Pomocí této techniky získali detailní měření mechanických vlastností sulfidu, který je považován za vhodnou variantu pro elektrolyty v pevných bateriích.

Celý článek na MIT News

Image Credit: MIT News

-jk-