Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Až o 60 % úspornější a 10x menší rychlonabíječka pro elektromobily

03.10.2018 | North Carolina State University | www.ncsu.edu

Výzkumníci Státní univerzity Severní Karolíny sestavili rychlonabíječku pro elektrická vozidla, která je až 10x menší v porovnání s již existujícími systémy a vyžaduje o 60 % méně energie k nabití baterií při zachování stejné nabíjecí doby.

Nová technologie se nazývá „medium voltage fast charger“ (MVFC), což by se dalo volně přeložit jako „rychlonabíječka fungující na principu středního napětí“. Tradiční moderní 50 kW rychlonabíječky obsahují rozvaděčový transformátor o váze jedné tuny a samostatnou jednotku pro rychlé nabíjení, která váží 200-600 kg. Instalace takto těžkého zařízení není snadná a obvykle vyžaduje betonovou desku jakožto solidní základnu.

Nová rychlonabíječka pro elektromobily

Naše 50 kW MVFC váží pouze necelých 100 kg a lze ji upevnit na sloup nebo ke stěně,“ uvedl Srdjan Lukic, docent elektrického inženýrství na Státní univerzitě Severní Karolíny a jeden z vývojářů nové technologie.


Celý článek na North Carolina State University

Image Credit: North Carolina State University

-jk-