Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Až o 60 % úspornější a 10x menší rychlonabíječka pro elektromobily

03.10.2018 | North Carolina State University | www.ncsu.edu

Výzkumníci Státní univerzity Severní Karolíny sestavili rychlonabíječku pro elektrická vozidla, která je až 10x menší v porovnání s již existujícími systémy a vyžaduje o 60 % méně energie k nabití baterií při zachování stejné nabíjecí doby.

Nová technologie se nazývá „medium voltage fast charger“ (MVFC), což by se dalo volně přeložit jako „rychlonabíječka fungující na principu středního napětí“. Tradiční moderní 50 kW rychlonabíječky obsahují rozvaděčový transformátor o váze jedné tuny a samostatnou jednotku pro rychlé nabíjení, která váží 200-600 kg. Instalace takto těžkého zařízení není snadná a obvykle vyžaduje betonovou desku jakožto solidní základnu.

Nová rychlonabíječka pro elektromobily

Naše 50 kW MVFC váží pouze necelých 100 kg a lze ji upevnit na sloup nebo ke stěně,“ uvedl Srdjan Lukic, docent elektrického inženýrství na Státní univerzitě Severní Karolíny a jeden z vývojářů nové technologie.


Celý článek na North Carolina State University

Image Credit: North Carolina State University

-jk-