Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Až o 60 % úspornější a 10x menší rychlonabíječka pro elektromobily

03.10.2018 | North Carolina State University | www.ncsu.edu

Výzkumníci Státní univerzity Severní Karolíny sestavili rychlonabíječku pro elektrická vozidla, která je až 10x menší v porovnání s již existujícími systémy a vyžaduje o 60 % méně energie k nabití baterií při zachování stejné nabíjecí doby.

Nová technologie se nazývá „medium voltage fast charger“ (MVFC), což by se dalo volně přeložit jako „rychlonabíječka fungující na principu středního napětí“. Tradiční moderní 50 kW rychlonabíječky obsahují rozvaděčový transformátor o váze jedné tuny a samostatnou jednotku pro rychlé nabíjení, která váží 200-600 kg. Instalace takto těžkého zařízení není snadná a obvykle vyžaduje betonovou desku jakožto solidní základnu.

Nová rychlonabíječka pro elektromobily

Naše 50 kW MVFC váží pouze necelých 100 kg a lze ji upevnit na sloup nebo ke stěně,“ uvedl Srdjan Lukic, docent elektrického inženýrství na Státní univerzitě Severní Karolíny a jeden z vývojářů nové technologie.


Celý článek na North Carolina State University

Image Credit: North Carolina State University

-jk-