Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

Více aktualit

Až o 60 % úspornější a 10x menší rychlonabíječka pro elektromobily

03.10.2018 | North Carolina State University | www.ncsu.edu

Výzkumníci Státní univerzity Severní Karolíny sestavili rychlonabíječku pro elektrická vozidla, která je až 10x menší v porovnání s již existujícími systémy a vyžaduje o 60 % méně energie k nabití baterií při zachování stejné nabíjecí doby.

Nová technologie se nazývá „medium voltage fast charger“ (MVFC), což by se dalo volně přeložit jako „rychlonabíječka fungující na principu středního napětí“. Tradiční moderní 50 kW rychlonabíječky obsahují rozvaděčový transformátor o váze jedné tuny a samostatnou jednotku pro rychlé nabíjení, která váží 200-600 kg. Instalace takto těžkého zařízení není snadná a obvykle vyžaduje betonovou desku jakožto solidní základnu.

Nová rychlonabíječka pro elektromobily

Naše 50 kW MVFC váží pouze necelých 100 kg a lze ji upevnit na sloup nebo ke stěně,“ uvedl Srdjan Lukic, docent elektrického inženýrství na Státní univerzitě Severní Karolíny a jeden z vývojářů nové technologie.


Celý článek na North Carolina State University

Image Credit: North Carolina State University

-jk-

Udržitelný cement

Vloženo: 17.10.2018