Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

V Praze byla představena publikace Světového energetického výhledu Pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu se v Praze konala prezentace aktuálního…

Temelín investuje 1,5 miliardy a soustředí se na efektivitu provozu Přestože je Temelín nejnovější jadernou lokalitou v Evropě, bude i nadále pokračovat v…

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Více aktualit

Až o 60 % úspornější a 10x menší rychlonabíječka pro elektromobily

03.10.2018 | North Carolina State University | www.ncsu.edu

Výzkumníci Státní univerzity Severní Karolíny sestavili rychlonabíječku pro elektrická vozidla, která je až 10x menší v porovnání s již existujícími systémy a vyžaduje o 60 % méně energie k nabití baterií při zachování stejné nabíjecí doby.

Nová technologie se nazývá „medium voltage fast charger“ (MVFC), což by se dalo volně přeložit jako „rychlonabíječka fungující na principu středního napětí“. Tradiční moderní 50 kW rychlonabíječky obsahují rozvaděčový transformátor o váze jedné tuny a samostatnou jednotku pro rychlé nabíjení, která váží 200-600 kg. Instalace takto těžkého zařízení není snadná a obvykle vyžaduje betonovou desku jakožto solidní základnu.

Nová rychlonabíječka pro elektromobily

Naše 50 kW MVFC váží pouze necelých 100 kg a lze ji upevnit na sloup nebo ke stěně,“ uvedl Srdjan Lukic, docent elektrického inženýrství na Státní univerzitě Severní Karolíny a jeden z vývojářů nové technologie.


Celý článek na North Carolina State University

Image Credit: North Carolina State University

-jk-