Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

Autonomní vozy Stanfordovy univerzity se učí zvládat obtížné podmínky

28. 3. 2019 | Stanford University | www.stanford.edu

Aby umožnili bezpečnější navigaci autonomních vozů v nepříznivých podmínkách, jako jsou např. zledovatělé cesty, vyvíjejí výzkumníci nové systémy řízení, které se učí na základě situací ze skutečného života a zároveň inkorporují poznatky z fyziky.

Výzkumníci Stanfordovy univerzity nyní vyvinuli nový způsob řízení autonomních vozů, jenž integruje zkušenosti reálných řidičů – systém, který pomůže vozům jezdit bezpečněji v extrémních a neznámých podmínkách. K testování nového systému na závodní trati použili Niki a Shelley – autonomní vozy Volkswagen GTI a Audi TTS. Výsledkem byl výkon srovnatelný se současnými autonomními systémy řízení a zkušeným řidičem závodního auta.

Autonomní vozy

Naší motivací je bezpečnost. Naším cílem je umožnit bezproblémové řízení autonomních vozidel za jakýchkoliv podmínek, ať už je to rychlá jízda na suchém asfaltu nebo pomalá jízda na sněhu,“ uvedl Nathan Spielberg, postgraduální student mechanického inženýrství na Stanfordu a vedoucí autor studie, která byla publikována 27. března v časopise Science Robotics. „Chceme, aby naše algoritmy snesly srovnání s těmi nejzkušenějšími řidiči a nakonec je i předčili.“

Celý článek na Stanford University

Image Credit: Kurt Hickman

-jk-