Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Více aktualit

Autonomní vozy Stanfordovy univerzity se učí zvládat obtížné podmínky

28.03.2019 | Stanford University | www.stanford.edu

Aby umožnili bezpečnější navigaci autonomních vozů v nepříznivých podmínkách, jako jsou např. zledovatělé cesty, vyvíjejí výzkumníci nové systémy řízení, které se učí na základě situací ze skutečného života a zároveň inkorporují poznatky z fyziky.

Výzkumníci Stanfordovy univerzity nyní vyvinuli nový způsob řízení autonomních vozů, jenž integruje zkušenosti reálných řidičů – systém, který pomůže vozům jezdit bezpečněji v extrémních a neznámých podmínkách. K testování nového systému na závodní trati použili Niki a Shelley – autonomní vozy Volkswagen GTI a Audi TTS. Výsledkem byl výkon srovnatelný se současnými autonomními systémy řízení a zkušeným řidičem závodního auta.

Autonomní vozy

Naší motivací je bezpečnost. Naším cílem je umožnit bezproblémové řízení autonomních vozidel za jakýchkoliv podmínek, ať už je to rychlá jízda na suchém asfaltu nebo pomalá jízda na sněhu,“ uvedl Nathan Spielberg, postgraduální student mechanického inženýrství na Stanfordu a vedoucí autor studie, která byla publikována 27. března v časopise Science Robotics. „Chceme, aby naše algoritmy snesly srovnání s těmi nejzkušenějšími řidiči a nakonec je i předčili.“

Celý článek na Stanford University

Image Credit: Kurt Hickman

-jk-