Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Více aktualit

Autonomní vozy Stanfordovy univerzity se učí zvládat obtížné podmínky

28.03.2019 | Stanford University | www.stanford.edu

Aby umožnili bezpečnější navigaci autonomních vozů v nepříznivých podmínkách, jako jsou např. zledovatělé cesty, vyvíjejí výzkumníci nové systémy řízení, které se učí na základě situací ze skutečného života a zároveň inkorporují poznatky z fyziky.

Výzkumníci Stanfordovy univerzity nyní vyvinuli nový způsob řízení autonomních vozů, jenž integruje zkušenosti reálných řidičů – systém, který pomůže vozům jezdit bezpečněji v extrémních a neznámých podmínkách. K testování nového systému na závodní trati použili Niki a Shelley – autonomní vozy Volkswagen GTI a Audi TTS. Výsledkem byl výkon srovnatelný se současnými autonomními systémy řízení a zkušeným řidičem závodního auta.

Autonomní vozy

Naší motivací je bezpečnost. Naším cílem je umožnit bezproblémové řízení autonomních vozidel za jakýchkoliv podmínek, ať už je to rychlá jízda na suchém asfaltu nebo pomalá jízda na sněhu,“ uvedl Nathan Spielberg, postgraduální student mechanického inženýrství na Stanfordu a vedoucí autor studie, která byla publikována 27. března v časopise Science Robotics. „Chceme, aby naše algoritmy snesly srovnání s těmi nejzkušenějšími řidiči a nakonec je i předčili.“

Celý článek na Stanford University

Image Credit: Kurt Hickman

-jk-