Aktuální vydání

Číslo 2/2021 vyšlo tiskem 10. 2. 2021. V elektronické verzi na webu 8. 3. 2021. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro inteligentní sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Technologie Internetu věcí v prostředí chytrého měření

Číslo 1/2021 vyšlo tiskem 12. 2. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Interiér roku 2020 – kanceláře v době home office
PROLICHT CZECH splnil představy architekta o osvětlení rezidence Obecní dvůr na Starém Městě pražském

Svítidla a světelné přístroje
Covid 19 – jsou vůbec v této době nějaké novinky u výrobců svítidel?
Osvětlovací systémy společnosti STEINEL 

Autonomní vozy Stanfordovy univerzity se učí zvládat obtížné podmínky

28. 3. 2019 | Stanford University | www.stanford.edu

Aby umožnili bezpečnější navigaci autonomních vozů v nepříznivých podmínkách, jako jsou např. zledovatělé cesty, vyvíjejí výzkumníci nové systémy řízení, které se učí na základě situací ze skutečného života a zároveň inkorporují poznatky z fyziky.

Výzkumníci Stanfordovy univerzity nyní vyvinuli nový způsob řízení autonomních vozů, jenž integruje zkušenosti reálných řidičů – systém, který pomůže vozům jezdit bezpečněji v extrémních a neznámých podmínkách. K testování nového systému na závodní trati použili Niki a Shelley – autonomní vozy Volkswagen GTI a Audi TTS. Výsledkem byl výkon srovnatelný se současnými autonomními systémy řízení a zkušeným řidičem závodního auta.

Autonomní vozy

Naší motivací je bezpečnost. Naším cílem je umožnit bezproblémové řízení autonomních vozidel za jakýchkoliv podmínek, ať už je to rychlá jízda na suchém asfaltu nebo pomalá jízda na sněhu,“ uvedl Nathan Spielberg, postgraduální student mechanického inženýrství na Stanfordu a vedoucí autor studie, která byla publikována 27. března v časopise Science Robotics. „Chceme, aby naše algoritmy snesly srovnání s těmi nejzkušenějšími řidiči a nakonec je i předčili.“

Celý článek na Stanford University

Image Credit: Kurt Hickman

-jk-