Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

Autonomní automobil pokořil rekordní trasu

02.11.2015 | University of Nevada, Reno | www.unr.edu

Profesor Raul Rojas z Nevadské univerzity v Renu absolvoval ve svém autonomní automobilu cestu dlouhou 1.500 mil z arizonského města Nogales do Mexico City a stanovil tak nový rekord.

Díky několika terabajtům dat s popisem celé cesty a speciálním softwarem navigoval palubní počítač automobil ulicemi měst, po dálnici napříč Sonorskou pouští a kolem západního pobřeží Mexika až do Guadalajary a poté do cílové destinace, kterou byla National Polytechnic University v Mexico City.

Rekord pro autonomní automobil

Profesor Rojas tak stanovil i svůj osobní rekord. Dosud nejdelší cestu absolvoval také ve svém Volkswagenu Passat Variant, ročník 2010, konkrétně 190 mil mezi Berlínem a Leipzigem. Automobil je vybaven velmi přesným GPS systémem a speciálním zařízením, díky kterému zvládá jízdu po přednastavené cestě a samořídí za asistence dalších systémů kontroly rychlosti, směru a brzd. Anténa na střeše přijímá signál GPS, ze kterého počítač vypočítá aktuální pozici automobilu.

Celý článek na University of Nevada, Reno

Image Credit: University of Nevada, Reno

-jk-