Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Autonomní automobil pokořil rekordní trasu

02.11.2015 | University of Nevada, Reno | www.unr.edu

Profesor Raul Rojas z Nevadské univerzity v Renu absolvoval ve svém autonomní automobilu cestu dlouhou 1.500 mil z arizonského města Nogales do Mexico City a stanovil tak nový rekord.

Díky několika terabajtům dat s popisem celé cesty a speciálním softwarem navigoval palubní počítač automobil ulicemi měst, po dálnici napříč Sonorskou pouští a kolem západního pobřeží Mexika až do Guadalajary a poté do cílové destinace, kterou byla National Polytechnic University v Mexico City.

Rekord pro autonomní automobil

Profesor Rojas tak stanovil i svůj osobní rekord. Dosud nejdelší cestu absolvoval také ve svém Volkswagenu Passat Variant, ročník 2010, konkrétně 190 mil mezi Berlínem a Leipzigem. Automobil je vybaven velmi přesným GPS systémem a speciálním zařízením, díky kterému zvládá jízdu po přednastavené cestě a samořídí za asistence dalších systémů kontroly rychlosti, směru a brzd. Anténa na střeše přijímá signál GPS, ze kterého počítač vypočítá aktuální pozici automobilu.

Celý článek na University of Nevada, Reno

Image Credit: University of Nevada, Reno

-jk-