Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

ABB řešení pro řízení výroby získalo Zlatý Amper 2018 Společnost ABB obdržela prestižní cenu Zlatý Amper 2018 za ABB Ability™ Manufacturing…

Více aktualit

Autonomní automobil pokořil rekordní trasu

02.11.2015 | University of Nevada, Reno | www.unr.edu

Profesor Raul Rojas z Nevadské univerzity v Renu absolvoval ve svém autonomní automobilu cestu dlouhou 1.500 mil z arizonského města Nogales do Mexico City a stanovil tak nový rekord.

Díky několika terabajtům dat s popisem celé cesty a speciálním softwarem navigoval palubní počítač automobil ulicemi měst, po dálnici napříč Sonorskou pouští a kolem západního pobřeží Mexika až do Guadalajary a poté do cílové destinace, kterou byla National Polytechnic University v Mexico City.

Rekord pro autonomní automobil

Profesor Rojas tak stanovil i svůj osobní rekord. Dosud nejdelší cestu absolvoval také ve svém Volkswagenu Passat Variant, ročník 2010, konkrétně 190 mil mezi Berlínem a Leipzigem. Automobil je vybaven velmi přesným GPS systémem a speciálním zařízením, díky kterému zvládá jízdu po přednastavené cestě a samořídí za asistence dalších systémů kontroly rychlosti, směru a brzd. Anténa na střeše přijímá signál GPS, ze kterého počítač vypočítá aktuální pozici automobilu.

Celý článek na University of Nevada, Reno

Image Credit: University of Nevada, Reno

-jk-