Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

Autonomní automobil pokořil rekordní trasu

02.11.2015 | University of Nevada, Reno | www.unr.edu

Profesor Raul Rojas z Nevadské univerzity v Renu absolvoval ve svém autonomní automobilu cestu dlouhou 1.500 mil z arizonského města Nogales do Mexico City a stanovil tak nový rekord.

Díky několika terabajtům dat s popisem celé cesty a speciálním softwarem navigoval palubní počítač automobil ulicemi měst, po dálnici napříč Sonorskou pouští a kolem západního pobřeží Mexika až do Guadalajary a poté do cílové destinace, kterou byla National Polytechnic University v Mexico City.

Rekord pro autonomní automobil

Profesor Rojas tak stanovil i svůj osobní rekord. Dosud nejdelší cestu absolvoval také ve svém Volkswagenu Passat Variant, ročník 2010, konkrétně 190 mil mezi Berlínem a Leipzigem. Automobil je vybaven velmi přesným GPS systémem a speciálním zařízením, díky kterému zvládá jízdu po přednastavené cestě a samořídí za asistence dalších systémů kontroly rychlosti, směru a brzd. Anténa na střeše přijímá signál GPS, ze kterého počítač vypočítá aktuální pozici automobilu.

Celý článek na University of Nevada, Reno

Image Credit: University of Nevada, Reno

-jk-