Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

Autonomní automobil pokořil rekordní trasu

02.11.2015 | University of Nevada, Reno | www.unr.edu

Profesor Raul Rojas z Nevadské univerzity v Renu absolvoval ve svém autonomní automobilu cestu dlouhou 1.500 mil z arizonského města Nogales do Mexico City a stanovil tak nový rekord.

Díky několika terabajtům dat s popisem celé cesty a speciálním softwarem navigoval palubní počítač automobil ulicemi měst, po dálnici napříč Sonorskou pouští a kolem západního pobřeží Mexika až do Guadalajary a poté do cílové destinace, kterou byla National Polytechnic University v Mexico City.

Rekord pro autonomní automobil

Profesor Rojas tak stanovil i svůj osobní rekord. Dosud nejdelší cestu absolvoval také ve svém Volkswagenu Passat Variant, ročník 2010, konkrétně 190 mil mezi Berlínem a Leipzigem. Automobil je vybaven velmi přesným GPS systémem a speciálním zařízením, díky kterému zvládá jízdu po přednastavené cestě a samořídí za asistence dalších systémů kontroly rychlosti, směru a brzd. Anténa na střeše přijímá signál GPS, ze kterého počítač vypočítá aktuální pozici automobilu.

Celý článek na University of Nevada, Reno

Image Credit: University of Nevada, Reno

-jk-