Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Autonomní autobus od Mercedes-Benz

18.07.2016 | Carscoops | www.carscoops.com

Autonomní autobus od Mercedes-Benz se podrobil úspěšnému testu na silnicích Amsterdamu.

Test proběhl na nejdelší autobusové lince v Evropě, na které autobus ujel 20 km, a to rychlostí mnohdy přesahující až 70 km/h. Během své cesty autobus zastavil na zastávce, otevřel a zavřel dveře, rozpoznal semafory a úspěšně se vyhnul všem překážkám, od automobilů po chodce.

První autonomní autobus od Daimleru

Daimler, který se stal prvním výrobcem na světě, jež nasadil autonomní autobus do ostrého provozu, neponechal nic náhodě. Za volantem seděl řidič monitorující systém CityPilot, který lze jednoduše aktivovat stisknutím tlačítka a vypnout dotykem volantu nebo lehkým sešlápnutím pedálu plynu či brzdy. 

Systém využívá radar s malým i velkým dosahem, GPS navigaci, velké kamery a senzory z konceptu Future Truck 2025. Autobus dokáže navíc komunikovat přes Wi-Fi s okolní infrastrukturou a získávat informace o semaforech a využít je k plynulejší jízdě.

Celý článek na Carscoops

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-