Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Autonomní autobus od Mercedes-Benz

18.07.2016 | Carscoops | www.carscoops.com

Autonomní autobus od Mercedes-Benz se podrobil úspěšnému testu na silnicích Amsterdamu.

Test proběhl na nejdelší autobusové lince v Evropě, na které autobus ujel 20 km, a to rychlostí mnohdy přesahující až 70 km/h. Během své cesty autobus zastavil na zastávce, otevřel a zavřel dveře, rozpoznal semafory a úspěšně se vyhnul všem překážkám, od automobilů po chodce.

První autonomní autobus od Daimleru

Daimler, který se stal prvním výrobcem na světě, jež nasadil autonomní autobus do ostrého provozu, neponechal nic náhodě. Za volantem seděl řidič monitorující systém CityPilot, který lze jednoduše aktivovat stisknutím tlačítka a vypnout dotykem volantu nebo lehkým sešlápnutím pedálu plynu či brzdy. 

Systém využívá radar s malým i velkým dosahem, GPS navigaci, velké kamery a senzory z konceptu Future Truck 2025. Autobus dokáže navíc komunikovat přes Wi-Fi s okolní infrastrukturou a získávat informace o semaforech a využít je k plynulejší jízdě.

Celý článek na Carscoops

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-