Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Autonomní autobus od Mercedes-Benz

18.07.2016 | Carscoops | www.carscoops.com

Autonomní autobus od Mercedes-Benz se podrobil úspěšnému testu na silnicích Amsterdamu.

Test proběhl na nejdelší autobusové lince v Evropě, na které autobus ujel 20 km, a to rychlostí mnohdy přesahující až 70 km/h. Během své cesty autobus zastavil na zastávce, otevřel a zavřel dveře, rozpoznal semafory a úspěšně se vyhnul všem překážkám, od automobilů po chodce.

První autonomní autobus od Daimleru

Daimler, který se stal prvním výrobcem na světě, jež nasadil autonomní autobus do ostrého provozu, neponechal nic náhodě. Za volantem seděl řidič monitorující systém CityPilot, který lze jednoduše aktivovat stisknutím tlačítka a vypnout dotykem volantu nebo lehkým sešlápnutím pedálu plynu či brzdy. 

Systém využívá radar s malým i velkým dosahem, GPS navigaci, velké kamery a senzory z konceptu Future Truck 2025. Autobus dokáže navíc komunikovat přes Wi-Fi s okolní infrastrukturou a získávat informace o semaforech a využít je k plynulejší jízdě.

Celý článek na Carscoops

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-