Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Více aktualit

Autonomní autobus od Mercedes-Benz

18.07.2016 | Carscoops | www.carscoops.com

Autonomní autobus od Mercedes-Benz se podrobil úspěšnému testu na silnicích Amsterdamu.

Test proběhl na nejdelší autobusové lince v Evropě, na které autobus ujel 20 km, a to rychlostí mnohdy přesahující až 70 km/h. Během své cesty autobus zastavil na zastávce, otevřel a zavřel dveře, rozpoznal semafory a úspěšně se vyhnul všem překážkám, od automobilů po chodce.

První autonomní autobus od Daimleru

Daimler, který se stal prvním výrobcem na světě, jež nasadil autonomní autobus do ostrého provozu, neponechal nic náhodě. Za volantem seděl řidič monitorující systém CityPilot, který lze jednoduše aktivovat stisknutím tlačítka a vypnout dotykem volantu nebo lehkým sešlápnutím pedálu plynu či brzdy. 

Systém využívá radar s malým i velkým dosahem, GPS navigaci, velké kamery a senzory z konceptu Future Truck 2025. Autobus dokáže navíc komunikovat přes Wi-Fi s okolní infrastrukturou a získávat informace o semaforech a využít je k plynulejší jízdě.

Celý článek na Carscoops

Image Credit: Mercedes-Benz

-jk-