Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Automobilka Byton představila vůz budoucnosti

08.01.2018 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Automobilka Byton představila na veletrhu CES koncept svého prvního elektromobilu, který je dle slov společnosti výpočetním zařízením na kolech“. Vůz je vybaven digitální palubní deskou s panoramatickým displejem, který slouží jako rozhraní pro navigaci, zábavu a monitoring zdraví pasažérů.

Automobil bude využívat funkci rozpoznávání obličeje k odemčení a přizpůsobení funkcí řidiči a nabídne mnoho dalších způsobů interakce, kupříkladu rozpoznávání hlasu pomocí Alexy, doteku a gest. Samozřejmostí je 5G připojení k internetu a použití umělé inteligence k zajištění vyššího bezpečí.

Elektromobil Byton

Dle vyjádření společnosti bude mít vůz dojezd 500 km a dobití na plnou kapacitu potrvá od 15 do 30 minut. Standardně bude vybaven autonomií třetí úrovně, která umí například převzít kontrolu nad řízením na dálnici. Od roku 2020 je naplánováno nasazení čtvrté úrovně autonomie, jež umožní téměř autonomní řízení vozidla.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Byton

-jk-