Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Auto, které nenávidí Elon Musk

15.05.2015 | Toyota Motor Corp. | www.toyota-global.com

Elon Musk nemá zrovna valné mínění o autech poháněných vodíkovými články. Dobře je znám jeho výrok z roku 2013 z Německa, kdy technologii označil přízviskem "bullshit" což v doslovném překladu znamená kravský trus, ale vlastně se jedná o expresivní vyjádření názoru, že je tato technologie je k ničemu. O palivových článcích (fuel cells) hovoří Musk jako o "fool cells" (článcích pro blázny).

Toyota MiraiNapříklad taková Toyota ale na vodík a palivové články hodně sází. Automobilka pomalu uvádí na trh svůj model Mirai, což je čtyřdveřový sedan poháněnýprávě vodíkovými články.

Ve své nové kampani, kterou vytvořila agentura Droga5 to Toyota říká jasně: hlavní claim kampaně je: jezdí na všechno (fuelled by everything). Toyota názorně ukazuje, že ono všechno může vlastně být i onen Muskův kravský trus.

Celá článek v původním znění na busines.insider

Více o Toyotě Mirai
Více o čisté mobilitě v pojetí automobilky Toyota ZDE


Image Credit: Toyota