Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Více aktualit

Auta bez řidiče vyjedou v Británii

04.12.2014 | |

Auto bez řidičeDo dubna 2014 najela člověkem neřízená auta společnosti Google přes 1,1 milionu kilometrů bez nehody. Tedy téměř. Jednou do samořiditelného vozu naboural vlastní vinou jiný řidič, podruhé bouralo auto Googlu, řízené ovšem v tu chvíli – podle tvrzení společnosti – člověkem. Po pionýrských úspěších v USA, potvrzených mimo jiné zákonným uznáním samořiditelných vozů v několika státech federace, se hlásí o slovo Británie.

Zevrubné testování aut bez řidiče, posvěcené britskou vládou, vyjde ostrovní stát na 10 milionů liber. Rozběhne se na čtyřech místech – v Greenwichi, Bristolu, Coventry a Milton Keynes. Jde vlastně o tři nezávislé projekty.

Greenwich bude hostit akci Laboratoře dopravního výzkumu (TRL), Královského autoklubu (RAC) a Asociace automobilů (AA) s názvem Gateway, zaměřenou na počítačové řízení vozů, využívající 3D simulaci prostředí. Automaticky řízené vozíky poslouží občanům jako MHD či taxi (pokud počítač schválně zvolí nejdelší trasu).

Ulice Bristolu se stanou dopravním hřištěm projektu Venturer pojišťovny Axa, která bude zkoumat bezpečnost dopravy samořiditelných vozů a jejich příspěvek ke zvýšení plynulosti provozu.

V Milton Keynes a Coventry započne program UK Autodrive, do něhož jsou zapojeny automobilky Ford, Jaguar, Land Rover a některé další společnosti, které zde otestují automatické řízení jak klasických automobilů, tak i malých experimentálních vozítek vhodných do oblastí se zvýšeným podílem chodců.

Testy odstartují 1. ledna 2015 a potrvají 1,5 až 3 roky. Očekává se, že skončí úspěchem, když vozy bez řidiče budou potvrzeny veřejností jako zcela bezpečný, důvěryhodný a všeobecně přijatelný druh provozu.

Zdroj: TechCrunch.com
Image credit: yourcloudworks.co.uk