Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

Auta bez řidiče vyjedou v Británii

04.12.2014 | |

Auto bez řidičeDo dubna 2014 najela člověkem neřízená auta společnosti Google přes 1,1 milionu kilometrů bez nehody. Tedy téměř. Jednou do samořiditelného vozu naboural vlastní vinou jiný řidič, podruhé bouralo auto Googlu, řízené ovšem v tu chvíli – podle tvrzení společnosti – člověkem. Po pionýrských úspěších v USA, potvrzených mimo jiné zákonným uznáním samořiditelných vozů v několika státech federace, se hlásí o slovo Británie.

Zevrubné testování aut bez řidiče, posvěcené britskou vládou, vyjde ostrovní stát na 10 milionů liber. Rozběhne se na čtyřech místech – v Greenwichi, Bristolu, Coventry a Milton Keynes. Jde vlastně o tři nezávislé projekty.

Greenwich bude hostit akci Laboratoře dopravního výzkumu (TRL), Královského autoklubu (RAC) a Asociace automobilů (AA) s názvem Gateway, zaměřenou na počítačové řízení vozů, využívající 3D simulaci prostředí. Automaticky řízené vozíky poslouží občanům jako MHD či taxi (pokud počítač schválně zvolí nejdelší trasu).

Ulice Bristolu se stanou dopravním hřištěm projektu Venturer pojišťovny Axa, která bude zkoumat bezpečnost dopravy samořiditelných vozů a jejich příspěvek ke zvýšení plynulosti provozu.

V Milton Keynes a Coventry započne program UK Autodrive, do něhož jsou zapojeny automobilky Ford, Jaguar, Land Rover a některé další společnosti, které zde otestují automatické řízení jak klasických automobilů, tak i malých experimentálních vozítek vhodných do oblastí se zvýšeným podílem chodců.

Testy odstartují 1. ledna 2015 a potrvají 1,5 až 3 roky. Očekává se, že skončí úspěchem, když vozy bez řidiče budou potvrzeny veřejností jako zcela bezpečný, důvěryhodný a všeobecně přijatelný druh provozu.

Zdroj: TechCrunch.com
Image credit: yourcloudworks.co.uk