Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Auta bez řidiče vyjedou v Británii

04.12.2014 | |

Auto bez řidičeDo dubna 2014 najela člověkem neřízená auta společnosti Google přes 1,1 milionu kilometrů bez nehody. Tedy téměř. Jednou do samořiditelného vozu naboural vlastní vinou jiný řidič, podruhé bouralo auto Googlu, řízené ovšem v tu chvíli – podle tvrzení společnosti – člověkem. Po pionýrských úspěších v USA, potvrzených mimo jiné zákonným uznáním samořiditelných vozů v několika státech federace, se hlásí o slovo Británie.

Zevrubné testování aut bez řidiče, posvěcené britskou vládou, vyjde ostrovní stát na 10 milionů liber. Rozběhne se na čtyřech místech – v Greenwichi, Bristolu, Coventry a Milton Keynes. Jde vlastně o tři nezávislé projekty.

Greenwich bude hostit akci Laboratoře dopravního výzkumu (TRL), Královského autoklubu (RAC) a Asociace automobilů (AA) s názvem Gateway, zaměřenou na počítačové řízení vozů, využívající 3D simulaci prostředí. Automaticky řízené vozíky poslouží občanům jako MHD či taxi (pokud počítač schválně zvolí nejdelší trasu).

Ulice Bristolu se stanou dopravním hřištěm projektu Venturer pojišťovny Axa, která bude zkoumat bezpečnost dopravy samořiditelných vozů a jejich příspěvek ke zvýšení plynulosti provozu.

V Milton Keynes a Coventry započne program UK Autodrive, do něhož jsou zapojeny automobilky Ford, Jaguar, Land Rover a některé další společnosti, které zde otestují automatické řízení jak klasických automobilů, tak i malých experimentálních vozítek vhodných do oblastí se zvýšeným podílem chodců.

Testy odstartují 1. ledna 2015 a potrvají 1,5 až 3 roky. Očekává se, že skončí úspěchem, když vozy bez řidiče budou potvrzeny veřejností jako zcela bezpečný, důvěryhodný a všeobecně přijatelný druh provozu.

Zdroj: TechCrunch.com
Image credit: yourcloudworks.co.uk