Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 5/2016 vyšlo v tištěné podobě 19. září 2016. Na internetu v elektronické verzi bude k dispozici ihned.

Normy, předpisy a doporučení

Nařízení č. 10/2016 (pražské stavební předpisy) z hlediska stavební světelné techniky

 

Světelnětechnická zařízení

PROLICHT CZECH – dodavatel osvětlení pro nové kanceláře SAP

Posviťte si v práci na práci

Moderní a úsporné LED osvětlení bazénové haly

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Auta bez řidiče již brzy vyrazí na německé dálnice

02.02.2015 | |

Pro nového řidiče musí být jistě stresující, potká-li na silnici jiné auto, za jehož volantem nikdo nesedí. To se ale už brzy může stát realitou na německých dálnicích. Poprvé by to mohlo být na nové dálnici A9, spojující Berlín a Mnichov. Je zatím otázkou pro Spolkovou vládu, jestli provoz robotických automobilů povolí.

Zpočátku by povolení mohlo jen zahrnovat experimentální vozidla, která výíjejí společností Mercedes-Benz, Audi a BMW. Nejenže tyto automobily řídí automatické systémy, navíc ale dokáží komunikovat s ostatními vozidly i s dálniční infrastrukturou. Dalším aspektem je pak klauzule o alternativních pohonech. Pokud by totiž bylo povoleno využívání bezpilotních vozidel s alternativním pohonem, mělo by to hned trojnásobně pozitivní efekt na dopravní situaci.

V USA byl provoz samořídících vozidel povolen napřed v Nevadě a následně v Kalifornii, a to pro vozidla společnosti Google. Otázkou vývoje těchto automobilů však zůstává spolehlivost systému, který musí být shhopen bezpečně rozeznat přechody pro chodce a koncentraci dětí v zastavěných oblastech, například kolem škol.

Celá zpráva zde: spectrum.ieee.org
Image credit: samořídící Audi A7, youtube.com 

(pp)