Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Auta bez řidiče již brzy vyrazí na německé dálnice

02.02.2015 | |

Pro nového řidiče musí být jistě stresující, potká-li na silnici jiné auto, za jehož volantem nikdo nesedí. To se ale už brzy může stát realitou na německých dálnicích. Poprvé by to mohlo být na nové dálnici A9, spojující Berlín a Mnichov. Je zatím otázkou pro Spolkovou vládu, jestli provoz robotických automobilů povolí.

Zpočátku by povolení mohlo jen zahrnovat experimentální vozidla, která výíjejí společností Mercedes-Benz, Audi a BMW. Nejenže tyto automobily řídí automatické systémy, navíc ale dokáží komunikovat s ostatními vozidly i s dálniční infrastrukturou. Dalším aspektem je pak klauzule o alternativních pohonech. Pokud by totiž bylo povoleno využívání bezpilotních vozidel s alternativním pohonem, mělo by to hned trojnásobně pozitivní efekt na dopravní situaci.

V USA byl provoz samořídících vozidel povolen napřed v Nevadě a následně v Kalifornii, a to pro vozidla společnosti Google. Otázkou vývoje těchto automobilů však zůstává spolehlivost systému, který musí být shhopen bezpečně rozeznat přechody pro chodce a koncentraci dětí v zastavěných oblastech, například kolem škol.

Celá zpráva zde: spectrum.ieee.org
Image credit: samořídící Audi A7, youtube.com 

(pp)