Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Auta bez řidiče již brzy vyrazí na německé dálnice

02.02.2015 | |

Pro nového řidiče musí být jistě stresující, potká-li na silnici jiné auto, za jehož volantem nikdo nesedí. To se ale už brzy může stát realitou na německých dálnicích. Poprvé by to mohlo být na nové dálnici A9, spojující Berlín a Mnichov. Je zatím otázkou pro Spolkovou vládu, jestli provoz robotických automobilů povolí.

Zpočátku by povolení mohlo jen zahrnovat experimentální vozidla, která výíjejí společností Mercedes-Benz, Audi a BMW. Nejenže tyto automobily řídí automatické systémy, navíc ale dokáží komunikovat s ostatními vozidly i s dálniční infrastrukturou. Dalším aspektem je pak klauzule o alternativních pohonech. Pokud by totiž bylo povoleno využívání bezpilotních vozidel s alternativním pohonem, mělo by to hned trojnásobně pozitivní efekt na dopravní situaci.

V USA byl provoz samořídících vozidel povolen napřed v Nevadě a následně v Kalifornii, a to pro vozidla společnosti Google. Otázkou vývoje těchto automobilů však zůstává spolehlivost systému, který musí být shhopen bezpečně rozeznat přechody pro chodce a koncentraci dětí v zastavěných oblastech, například kolem škol.

Celá zpráva zde: spectrum.ieee.org
Image credit: samořídící Audi A7, youtube.com 

(pp)