Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Auta bez řidiče již brzy vyrazí na německé dálnice

02.02.2015 | |

Pro nového řidiče musí být jistě stresující, potká-li na silnici jiné auto, za jehož volantem nikdo nesedí. To se ale už brzy může stát realitou na německých dálnicích. Poprvé by to mohlo být na nové dálnici A9, spojující Berlín a Mnichov. Je zatím otázkou pro Spolkovou vládu, jestli provoz robotických automobilů povolí.

Zpočátku by povolení mohlo jen zahrnovat experimentální vozidla, která výíjejí společností Mercedes-Benz, Audi a BMW. Nejenže tyto automobily řídí automatické systémy, navíc ale dokáží komunikovat s ostatními vozidly i s dálniční infrastrukturou. Dalším aspektem je pak klauzule o alternativních pohonech. Pokud by totiž bylo povoleno využívání bezpilotních vozidel s alternativním pohonem, mělo by to hned trojnásobně pozitivní efekt na dopravní situaci.

V USA byl provoz samořídících vozidel povolen napřed v Nevadě a následně v Kalifornii, a to pro vozidla společnosti Google. Otázkou vývoje těchto automobilů však zůstává spolehlivost systému, který musí být shhopen bezpečně rozeznat přechody pro chodce a koncentraci dětí v zastavěných oblastech, například kolem škol.

Celá zpráva zde: spectrum.ieee.org
Image credit: samořídící Audi A7, youtube.com 

(pp)