Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

Auta bez řidiče již brzy vyrazí na německé dálnice

02.02.2015 | |

Pro nového řidiče musí být jistě stresující, potká-li na silnici jiné auto, za jehož volantem nikdo nesedí. To se ale už brzy může stát realitou na německých dálnicích. Poprvé by to mohlo být na nové dálnici A9, spojující Berlín a Mnichov. Je zatím otázkou pro Spolkovou vládu, jestli provoz robotických automobilů povolí.

Zpočátku by povolení mohlo jen zahrnovat experimentální vozidla, která výíjejí společností Mercedes-Benz, Audi a BMW. Nejenže tyto automobily řídí automatické systémy, navíc ale dokáží komunikovat s ostatními vozidly i s dálniční infrastrukturou. Dalším aspektem je pak klauzule o alternativních pohonech. Pokud by totiž bylo povoleno využívání bezpilotních vozidel s alternativním pohonem, mělo by to hned trojnásobně pozitivní efekt na dopravní situaci.

V USA byl provoz samořídících vozidel povolen napřed v Nevadě a následně v Kalifornii, a to pro vozidla společnosti Google. Otázkou vývoje těchto automobilů však zůstává spolehlivost systému, který musí být shhopen bezpečně rozeznat přechody pro chodce a koncentraci dětí v zastavěných oblastech, například kolem škol.

Celá zpráva zde: spectrum.ieee.org
Image credit: samořídící Audi A7, youtube.com 

(pp)