Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Ambulanční dron zvýší šance na přežití při zástavě srdce

12.12.2014 | |

Student z Technické Univerzity v Delftu Alec Momont vytvořil automaticky navigovaný dron, který může rychle přinést defibrilátor tam, kde je ho potřeba. Síť z takovýchto dronů by mohlo výrazně zvýšit šanci na přežití při zástavě srdce: z 8% až na 80%!

Když linka záchranné služby dostane informaci o nehodě, může tento bezobslužný, samostatně navigovaný letoun rychle doručit defibrilátor na místo kde se postižený nachází. Prostřednictvím živě streamovaného videa a audio připojení může robot poskytovat přímou zpětnou vazbu záchranné službě a osoby na místě mohou být instruovány, jak postiženému pomoci. Robot najde polohu pacienta přes signál mobilního telefonu volajícího a dovede ho na místo pomocí GPS. Robot může létat kolem 100 km/h, váží 4 kg a unese další 4 kg.

Alec Momont z TU Delft fakulty průmyslového designu a inženýrství navrhl prototyp ambulančního dronu ve spolupráci s inovační platformou Living Tomorrow v rámci své závěrečné práce.

Více informací na TU Delft 
Image Credit: TU Delft