Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Ambulanční dron zvýší šance na přežití při zástavě srdce

12.12.2014 | |

Student z Technické Univerzity v Delftu Alec Momont vytvořil automaticky navigovaný dron, který může rychle přinést defibrilátor tam, kde je ho potřeba. Síť z takovýchto dronů by mohlo výrazně zvýšit šanci na přežití při zástavě srdce: z 8% až na 80%!

Když linka záchranné služby dostane informaci o nehodě, může tento bezobslužný, samostatně navigovaný letoun rychle doručit defibrilátor na místo kde se postižený nachází. Prostřednictvím živě streamovaného videa a audio připojení může robot poskytovat přímou zpětnou vazbu záchranné službě a osoby na místě mohou být instruovány, jak postiženému pomoci. Robot najde polohu pacienta přes signál mobilního telefonu volajícího a dovede ho na místo pomocí GPS. Robot může létat kolem 100 km/h, váží 4 kg a unese další 4 kg.

Alec Momont z TU Delft fakulty průmyslového designu a inženýrství navrhl prototyp ambulančního dronu ve spolupráci s inovační platformou Living Tomorrow v rámci své závěrečné práce.

Více informací na TU Delft 
Image Credit: TU Delft