Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Ambulanční dron zvýší šance na přežití při zástavě srdce

12.12.2014 | |

Student z Technické Univerzity v Delftu Alec Momont vytvořil automaticky navigovaný dron, který může rychle přinést defibrilátor tam, kde je ho potřeba. Síť z takovýchto dronů by mohlo výrazně zvýšit šanci na přežití při zástavě srdce: z 8% až na 80%!

Když linka záchranné služby dostane informaci o nehodě, může tento bezobslužný, samostatně navigovaný letoun rychle doručit defibrilátor na místo kde se postižený nachází. Prostřednictvím živě streamovaného videa a audio připojení může robot poskytovat přímou zpětnou vazbu záchranné službě a osoby na místě mohou být instruovány, jak postiženému pomoci. Robot najde polohu pacienta přes signál mobilního telefonu volajícího a dovede ho na místo pomocí GPS. Robot může létat kolem 100 km/h, váží 4 kg a unese další 4 kg.

Alec Momont z TU Delft fakulty průmyslového designu a inženýrství navrhl prototyp ambulančního dronu ve spolupráci s inovační platformou Living Tomorrow v rámci své závěrečné práce.

Více informací na TU Delft 
Image Credit: TU Delft