Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Ambulanční dron zvýší šance na přežití při zástavě srdce

12.12.2014 | |

Student z Technické Univerzity v Delftu Alec Momont vytvořil automaticky navigovaný dron, který může rychle přinést defibrilátor tam, kde je ho potřeba. Síť z takovýchto dronů by mohlo výrazně zvýšit šanci na přežití při zástavě srdce: z 8% až na 80%!

Když linka záchranné služby dostane informaci o nehodě, může tento bezobslužný, samostatně navigovaný letoun rychle doručit defibrilátor na místo kde se postižený nachází. Prostřednictvím živě streamovaného videa a audio připojení může robot poskytovat přímou zpětnou vazbu záchranné službě a osoby na místě mohou být instruovány, jak postiženému pomoci. Robot najde polohu pacienta přes signál mobilního telefonu volajícího a dovede ho na místo pomocí GPS. Robot může létat kolem 100 km/h, váží 4 kg a unese další 4 kg.

Alec Momont z TU Delft fakulty průmyslového designu a inženýrství navrhl prototyp ambulančního dronu ve spolupráci s inovační platformou Living Tomorrow v rámci své závěrečné práce.

Více informací na TU Delft 
Image Credit: TU Delft