Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Moderní řešení pro bezpečný chod vašich strojů a efektivnější výrobu Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Moderní řešení pro bezpečný…

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

Více aktualit

Ambulanční dron zvýší šance na přežití při zástavě srdce

12.12.2014 | |

Student z Technické Univerzity v Delftu Alec Momont vytvořil automaticky navigovaný dron, který může rychle přinést defibrilátor tam, kde je ho potřeba. Síť z takovýchto dronů by mohlo výrazně zvýšit šanci na přežití při zástavě srdce: z 8% až na 80%!

Když linka záchranné služby dostane informaci o nehodě, může tento bezobslužný, samostatně navigovaný letoun rychle doručit defibrilátor na místo kde se postižený nachází. Prostřednictvím živě streamovaného videa a audio připojení může robot poskytovat přímou zpětnou vazbu záchranné službě a osoby na místě mohou být instruovány, jak postiženému pomoci. Robot najde polohu pacienta přes signál mobilního telefonu volajícího a dovede ho na místo pomocí GPS. Robot může létat kolem 100 km/h, váží 4 kg a unese další 4 kg.

Alec Momont z TU Delft fakulty průmyslového designu a inženýrství navrhl prototyp ambulančního dronu ve spolupráci s inovační platformou Living Tomorrow v rámci své závěrečné práce.

Více informací na TU Delft 
Image Credit: TU Delft