Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

Úspěch studentské formule týmu eForce FEE Prague Formula Studentská formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze…

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Více aktualit

Alcoa a Phinergy představily auto s hliníko-vzduchovou baterií

17.06.2014 | |

Hliníkárny Alcoa a společnost zabývající se vývojem čistých technologií Phinergy představily na začátku června prototyp bezemisního automobilu poháněného revolučním hliníko-vzduchovým akumulátorem. Alcoa a Phinergy spolupracují na nových materiálech, procesech a komponentách, aby nový typ baterie komercionalizovali. To by mohlo napomoci k prodloužení dojezdu elektromobilů až na 1600 km.
Hliníko-vzduchová baterie využívá k tomu, aby uvolnila energii uskladněnou v hliníku, vzduch a vodu. Podle Phinergy, může jediný z 50 článků aluminia v baterii pohánět vozidlo až 20 mil jízdy. Když je hliníko-vzduchový článek použit v kombinaci s lithium-iontovou baterií, může se dojezd vozidla prodloužit až na 1600 km. Technologie poskytuje energetickou hustotu, která překonává konvenční baterie a umožňuje stavět elektrická vozidla s dojezdovými vzdálenostmi, prodejními cenami a náklady na životní cyklus srovnatelnými s automobily na fosilní paliva.

Původní zprávu naleznete na www.alcoa.com
Obrázek: Alcoa