Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Alcoa a Phinergy představily auto s hliníko-vzduchovou baterií

17.06.2014 | |

Hliníkárny Alcoa a společnost zabývající se vývojem čistých technologií Phinergy představily na začátku června prototyp bezemisního automobilu poháněného revolučním hliníko-vzduchovým akumulátorem. Alcoa a Phinergy spolupracují na nových materiálech, procesech a komponentách, aby nový typ baterie komercionalizovali. To by mohlo napomoci k prodloužení dojezdu elektromobilů až na 1600 km.
Hliníko-vzduchová baterie využívá k tomu, aby uvolnila energii uskladněnou v hliníku, vzduch a vodu. Podle Phinergy, může jediný z 50 článků aluminia v baterii pohánět vozidlo až 20 mil jízdy. Když je hliníko-vzduchový článek použit v kombinaci s lithium-iontovou baterií, může se dojezd vozidla prodloužit až na 1600 km. Technologie poskytuje energetickou hustotu, která překonává konvenční baterie a umožňuje stavět elektrická vozidla s dojezdovými vzdálenostmi, prodejními cenami a náklady na životní cyklus srovnatelnými s automobily na fosilní paliva.

Původní zprávu naleznete na www.alcoa.com
Obrázek: Alcoa