Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Alcoa a Phinergy představily auto s hliníko-vzduchovou baterií

17.06.2014 | |

Hliníkárny Alcoa a společnost zabývající se vývojem čistých technologií Phinergy představily na začátku června prototyp bezemisního automobilu poháněného revolučním hliníko-vzduchovým akumulátorem. Alcoa a Phinergy spolupracují na nových materiálech, procesech a komponentách, aby nový typ baterie komercionalizovali. To by mohlo napomoci k prodloužení dojezdu elektromobilů až na 1600 km.
Hliníko-vzduchová baterie využívá k tomu, aby uvolnila energii uskladněnou v hliníku, vzduch a vodu. Podle Phinergy, může jediný z 50 článků aluminia v baterii pohánět vozidlo až 20 mil jízdy. Když je hliníko-vzduchový článek použit v kombinaci s lithium-iontovou baterií, může se dojezd vozidla prodloužit až na 1600 km. Technologie poskytuje energetickou hustotu, která překonává konvenční baterie a umožňuje stavět elektrická vozidla s dojezdovými vzdálenostmi, prodejními cenami a náklady na životní cyklus srovnatelnými s automobily na fosilní paliva.

Původní zprávu naleznete na www.alcoa.com
Obrázek: Alcoa