Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Alcoa a Phinergy představily auto s hliníko-vzduchovou baterií

17.06.2014 | |

Hliníkárny Alcoa a společnost zabývající se vývojem čistých technologií Phinergy představily na začátku června prototyp bezemisního automobilu poháněného revolučním hliníko-vzduchovým akumulátorem. Alcoa a Phinergy spolupracují na nových materiálech, procesech a komponentách, aby nový typ baterie komercionalizovali. To by mohlo napomoci k prodloužení dojezdu elektromobilů až na 1600 km.
Hliníko-vzduchová baterie využívá k tomu, aby uvolnila energii uskladněnou v hliníku, vzduch a vodu. Podle Phinergy, může jediný z 50 článků aluminia v baterii pohánět vozidlo až 20 mil jízdy. Když je hliníko-vzduchový článek použit v kombinaci s lithium-iontovou baterií, může se dojezd vozidla prodloužit až na 1600 km. Technologie poskytuje energetickou hustotu, která překonává konvenční baterie a umožňuje stavět elektrická vozidla s dojezdovými vzdálenostmi, prodejními cenami a náklady na životní cyklus srovnatelnými s automobily na fosilní paliva.

Původní zprávu naleznete na www.alcoa.com
Obrázek: Alcoa