Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Více aktualit

Alcoa a Phinergy představily auto s hliníko-vzduchovou baterií

17.06.2014 | |

Hliníkárny Alcoa a společnost zabývající se vývojem čistých technologií Phinergy představily na začátku června prototyp bezemisního automobilu poháněného revolučním hliníko-vzduchovým akumulátorem. Alcoa a Phinergy spolupracují na nových materiálech, procesech a komponentách, aby nový typ baterie komercionalizovali. To by mohlo napomoci k prodloužení dojezdu elektromobilů až na 1600 km.
Hliníko-vzduchová baterie využívá k tomu, aby uvolnila energii uskladněnou v hliníku, vzduch a vodu. Podle Phinergy, může jediný z 50 článků aluminia v baterii pohánět vozidlo až 20 mil jízdy. Když je hliníko-vzduchový článek použit v kombinaci s lithium-iontovou baterií, může se dojezd vozidla prodloužit až na 1600 km. Technologie poskytuje energetickou hustotu, která překonává konvenční baterie a umožňuje stavět elektrická vozidla s dojezdovými vzdálenostmi, prodejními cenami a náklady na životní cyklus srovnatelnými s automobily na fosilní paliva.

Původní zprávu naleznete na www.alcoa.com
Obrázek: Alcoa