Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

Airbus představil malé letadlo vyrobené technologií 3D tisku

06.06.2016 | Phys.org | www.phys.org

Na letošní výstavě letectví a kosmonautiky v Berlíně upoutalo velkou pozornost první bezpilotní letadlo vyrobené technologií 3D tisku od firmy Airbus.

Ačkoliv je se svými méně než 13 metry na délku, 21 kilogramy váhy a absencí oken podstatně menší než jiné vystavované stroje, Thor je ve své podstatě revolucí a budoucností letecké dopravy. Výroba součástek s využitím 3D tisk slibuje úsporu času, paliva a peněz. Obrovskou výhodou také je, že není zapotřebí žádných nástrojů.

Airbus Thor

Hlavní inženýr Gunnar Haase, který provedl první oficiální test letadla prohlásil, že „létá bez problémů a je velmi stabilní”. Jediné součástky, které nejsou vytištěny na 3D tiskárně, jsou elektrické rozvody. Inženýři neplánují zůstat pouze u výroby letadel pro běžný provoz, ale hledí do budoucna a využití technologie i pro vesmírné lety.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Airbus

-jk-