Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 5/2016 vyšlo v tištěné podobě 19. září 2016. Na internetu v elektronické verzi bude k dispozici ihned.

Normy, předpisy a doporučení

Nařízení č. 10/2016 (pražské stavební předpisy) z hlediska stavební světelné techniky

 

Světelnětechnická zařízení

PROLICHT CZECH – dodavatel osvětlení pro nové kanceláře SAP

Posviťte si v práci na práci

Moderní a úsporné LED osvětlení bazénové haly

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Airbus představil malé letadlo vyrobené technologií 3D tisku

06.06.2016 | Phys.org | www.phys.org

Na letošní výstavě letectví a kosmonautiky v Berlíně upoutalo velkou pozornost první bezpilotní letadlo vyrobené technologií 3D tisku od firmy Airbus.

Ačkoliv je se svými méně než 13 metry na délku, 21 kilogramy váhy a absencí oken podstatně menší než jiné vystavované stroje, Thor je ve své podstatě revolucí a budoucností letecké dopravy. Výroba součástek s využitím 3D tisk slibuje úsporu času, paliva a peněz. Obrovskou výhodou také je, že není zapotřebí žádných nástrojů.

Airbus Thor

Hlavní inženýr Gunnar Haase, který provedl první oficiální test letadla prohlásil, že „létá bez problémů a je velmi stabilní”. Jediné součástky, které nejsou vytištěny na 3D tiskárně, jsou elektrické rozvody. Inženýři neplánují zůstat pouze u výroby letadel pro běžný provoz, ale hledí do budoucna a využití technologie i pro vesmírné lety.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Airbus

-jk-