Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Více aktualit

Airbus představil malé letadlo vyrobené technologií 3D tisku

06.06.2016 | Phys.org | www.phys.org

Na letošní výstavě letectví a kosmonautiky v Berlíně upoutalo velkou pozornost první bezpilotní letadlo vyrobené technologií 3D tisku od firmy Airbus.

Ačkoliv je se svými méně než 13 metry na délku, 21 kilogramy váhy a absencí oken podstatně menší než jiné vystavované stroje, Thor je ve své podstatě revolucí a budoucností letecké dopravy. Výroba součástek s využitím 3D tisk slibuje úsporu času, paliva a peněz. Obrovskou výhodou také je, že není zapotřebí žádných nástrojů.

Airbus Thor

Hlavní inženýr Gunnar Haase, který provedl první oficiální test letadla prohlásil, že „létá bez problémů a je velmi stabilní”. Jediné součástky, které nejsou vytištěny na 3D tiskárně, jsou elektrické rozvody. Inženýři neplánují zůstat pouze u výroby letadel pro běžný provoz, ale hledí do budoucna a využití technologie i pro vesmírné lety.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Airbus

-jk-