Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Airbus představil malé letadlo vyrobené technologií 3D tisku

06.06.2016 | Phys.org | www.phys.org

Na letošní výstavě letectví a kosmonautiky v Berlíně upoutalo velkou pozornost první bezpilotní letadlo vyrobené technologií 3D tisku od firmy Airbus.

Ačkoliv je se svými méně než 13 metry na délku, 21 kilogramy váhy a absencí oken podstatně menší než jiné vystavované stroje, Thor je ve své podstatě revolucí a budoucností letecké dopravy. Výroba součástek s využitím 3D tisk slibuje úsporu času, paliva a peněz. Obrovskou výhodou také je, že není zapotřebí žádných nástrojů.

Airbus Thor

Hlavní inženýr Gunnar Haase, který provedl první oficiální test letadla prohlásil, že „létá bez problémů a je velmi stabilní”. Jediné součástky, které nejsou vytištěny na 3D tiskárně, jsou elektrické rozvody. Inženýři neplánují zůstat pouze u výroby letadel pro běžný provoz, ale hledí do budoucna a využití technologie i pro vesmírné lety.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Airbus

-jk-