Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Více aktualit

Airbus představil malé letadlo vyrobené technologií 3D tisku

06.06.2016 | Phys.org | www.phys.org

Na letošní výstavě letectví a kosmonautiky v Berlíně upoutalo velkou pozornost první bezpilotní letadlo vyrobené technologií 3D tisku od firmy Airbus.

Ačkoliv je se svými méně než 13 metry na délku, 21 kilogramy váhy a absencí oken podstatně menší než jiné vystavované stroje, Thor je ve své podstatě revolucí a budoucností letecké dopravy. Výroba součástek s využitím 3D tisk slibuje úsporu času, paliva a peněz. Obrovskou výhodou také je, že není zapotřebí žádných nástrojů.

Airbus Thor

Hlavní inženýr Gunnar Haase, který provedl první oficiální test letadla prohlásil, že „létá bez problémů a je velmi stabilní”. Jediné součástky, které nejsou vytištěny na 3D tiskárně, jsou elektrické rozvody. Inženýři neplánují zůstat pouze u výroby letadel pro běžný provoz, ale hledí do budoucna a využití technologie i pro vesmírné lety.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Airbus

-jk-