Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

ABB vyvinulo systém, který dobije elektrobus k další jízdě během 15 vteřin

25.07.2013 | |

ABB představilo první vysokokapacitní systém nabíjení autobusů prostřednictvím elektrického výboje. ABB na 60. kongresu Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UTIP) v Ženevě na konci května uvedlo, že společně s ženevským dopravním podnikem TGP, Úřadem pro průmysl a technologie (OPI) a ženevskou energetickou společností SIG spouštějí pilotním projekt elektrických autobusů TOSA, pro které společnost dodala infrastrukturu i výzbroj.

TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) je nové řešení rychlého dobíjení elektrobusů. Doba pro dobíjení je tak krátká, že nijak nezasáhne do jízdního řádu. Systém zlepšuje městské prostředí tím, že nevyžaduje dráty natažené nad vozovkou. Zároveň umožňuje lepší manévrovatelnost takto dobíjených vozidel. Očekává se že při rozšíření zlevní náklady na budování infrastruktury pro čistou a tichou městskou přepravu.

Nová dobíjecí technologie je v testovacím režimu použita ve velkokapacitním elektrickém autobusu, který pojme až 135 cestujících. Autobus je dobíjen přímo na vybraných zastávkách mohutným elektrickým výbojem, zatímco cestující mohou nastupovat a vystupovat z vozidla. Projekt je v této pilotní fázi nasazen na trase mezi ženevským letištěm a výstavištěm.

Na vybraných zastávkách lze kapacitory autobusu dobít během pouhých 15 sekund pomocí 400 KW dobíjecích zařízení. Na konečné pak 3 až 4 minutové dobíjení umožní dobití kapacitoru na 100 %. Autobusy v kapacitorech zároveň skladují energii nakuperovanou z brzdění, která může pohánět autobus samotný, ale také napájet doplňkové systémy v něm jako je například osvětlení.

Bližší informace naleznete ZDE