Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

VUT na strojírenském veletrhu představí kolaborativního robota i továrnu budoucnosti Celkem osmnáct exponátů ze tří různých fakult představí letos Vysoké učení technické na…

Více aktualit

ABB vyvinulo systém, který dobije elektrobus k další jízdě během 15 vteřin

25.07.2013 | |

ABB představilo první vysokokapacitní systém nabíjení autobusů prostřednictvím elektrického výboje. ABB na 60. kongresu Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UTIP) v Ženevě na konci května uvedlo, že společně s ženevským dopravním podnikem TGP, Úřadem pro průmysl a technologie (OPI) a ženevskou energetickou společností SIG spouštějí pilotním projekt elektrických autobusů TOSA, pro které společnost dodala infrastrukturu i výzbroj.

TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) je nové řešení rychlého dobíjení elektrobusů. Doba pro dobíjení je tak krátká, že nijak nezasáhne do jízdního řádu. Systém zlepšuje městské prostředí tím, že nevyžaduje dráty natažené nad vozovkou. Zároveň umožňuje lepší manévrovatelnost takto dobíjených vozidel. Očekává se že při rozšíření zlevní náklady na budování infrastruktury pro čistou a tichou městskou přepravu.

Nová dobíjecí technologie je v testovacím režimu použita ve velkokapacitním elektrickém autobusu, který pojme až 135 cestujících. Autobus je dobíjen přímo na vybraných zastávkách mohutným elektrickým výbojem, zatímco cestující mohou nastupovat a vystupovat z vozidla. Projekt je v této pilotní fázi nasazen na trase mezi ženevským letištěm a výstavištěm.

Na vybraných zastávkách lze kapacitory autobusu dobít během pouhých 15 sekund pomocí 400 KW dobíjecích zařízení. Na konečné pak 3 až 4 minutové dobíjení umožní dobití kapacitoru na 100 %. Autobusy v kapacitorech zároveň skladují energii nakuperovanou z brzdění, která může pohánět autobus samotný, ale také napájet doplňkové systémy v něm jako je například osvětlení.

Bližší informace naleznete ZDE