Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 23. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

ABB vyvinulo systém, který dobije elektrobus k další jízdě během 15 vteřin

25.07.2013 | |

ABB představilo první vysokokapacitní systém nabíjení autobusů prostřednictvím elektrického výboje. ABB na 60. kongresu Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UTIP) v Ženevě na konci května uvedlo, že společně s ženevským dopravním podnikem TGP, Úřadem pro průmysl a technologie (OPI) a ženevskou energetickou společností SIG spouštějí pilotním projekt elektrických autobusů TOSA, pro které společnost dodala infrastrukturu i výzbroj.

TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) je nové řešení rychlého dobíjení elektrobusů. Doba pro dobíjení je tak krátká, že nijak nezasáhne do jízdního řádu. Systém zlepšuje městské prostředí tím, že nevyžaduje dráty natažené nad vozovkou. Zároveň umožňuje lepší manévrovatelnost takto dobíjených vozidel. Očekává se že při rozšíření zlevní náklady na budování infrastruktury pro čistou a tichou městskou přepravu.

Nová dobíjecí technologie je v testovacím režimu použita ve velkokapacitním elektrickém autobusu, který pojme až 135 cestujících. Autobus je dobíjen přímo na vybraných zastávkách mohutným elektrickým výbojem, zatímco cestující mohou nastupovat a vystupovat z vozidla. Projekt je v této pilotní fázi nasazen na trase mezi ženevským letištěm a výstavištěm.

Na vybraných zastávkách lze kapacitory autobusu dobít během pouhých 15 sekund pomocí 400 KW dobíjecích zařízení. Na konečné pak 3 až 4 minutové dobíjení umožní dobití kapacitoru na 100 %. Autobusy v kapacitorech zároveň skladují energii nakuperovanou z brzdění, která může pohánět autobus samotný, ale také napájet doplňkové systémy v něm jako je například osvětlení.

Bližší informace naleznete ZDE