Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

ABB vyvinulo systém, který dobije elektrobus k další jízdě během 15 vteřin

25.07.2013 | |

ABB představilo první vysokokapacitní systém nabíjení autobusů prostřednictvím elektrického výboje. ABB na 60. kongresu Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UTIP) v Ženevě na konci května uvedlo, že společně s ženevským dopravním podnikem TGP, Úřadem pro průmysl a technologie (OPI) a ženevskou energetickou společností SIG spouštějí pilotním projekt elektrických autobusů TOSA, pro které společnost dodala infrastrukturu i výzbroj.

TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) je nové řešení rychlého dobíjení elektrobusů. Doba pro dobíjení je tak krátká, že nijak nezasáhne do jízdního řádu. Systém zlepšuje městské prostředí tím, že nevyžaduje dráty natažené nad vozovkou. Zároveň umožňuje lepší manévrovatelnost takto dobíjených vozidel. Očekává se že při rozšíření zlevní náklady na budování infrastruktury pro čistou a tichou městskou přepravu.

Nová dobíjecí technologie je v testovacím režimu použita ve velkokapacitním elektrickém autobusu, který pojme až 135 cestujících. Autobus je dobíjen přímo na vybraných zastávkách mohutným elektrickým výbojem, zatímco cestující mohou nastupovat a vystupovat z vozidla. Projekt je v této pilotní fázi nasazen na trase mezi ženevským letištěm a výstavištěm.

Na vybraných zastávkách lze kapacitory autobusu dobít během pouhých 15 sekund pomocí 400 KW dobíjecích zařízení. Na konečné pak 3 až 4 minutové dobíjení umožní dobití kapacitoru na 100 %. Autobusy v kapacitorech zároveň skladují energii nakuperovanou z brzdění, která může pohánět autobus samotný, ale také napájet doplňkové systémy v něm jako je například osvětlení.

Bližší informace naleznete ZDE