Aktuální vydání

Číslo 2/2021 vyšlo tiskem 10. 2. 2021. V elektronické verzi na webu 8. 3. 2021. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro inteligentní sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Technologie Internetu věcí v prostředí chytrého měření

Číslo 1/2021 vyšlo tiskem 12. 2. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Interiér roku 2020 – kanceláře v době home office
PROLICHT CZECH splnil představy architekta o osvětlení rezidence Obecní dvůr na Starém Městě pražském

Svítidla a světelné přístroje
Covid 19 – jsou vůbec v této době nějaké novinky u výrobců svítidel?
Osvětlovací systémy společnosti STEINEL 

ABB vyvinulo systém, který dobije elektrobus k další jízdě během 15 vteřin

25. 7. 2013 | |

ABB představilo první vysokokapacitní systém nabíjení autobusů prostřednictvím elektrického výboje. ABB na 60. kongresu Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UTIP) v Ženevě na konci května uvedlo, že společně s ženevským dopravním podnikem TGP, Úřadem pro průmysl a technologie (OPI) a ženevskou energetickou společností SIG spouštějí pilotním projekt elektrických autobusů TOSA, pro které společnost dodala infrastrukturu i výzbroj.

TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) je nové řešení rychlého dobíjení elektrobusů. Doba pro dobíjení je tak krátká, že nijak nezasáhne do jízdního řádu. Systém zlepšuje městské prostředí tím, že nevyžaduje dráty natažené nad vozovkou. Zároveň umožňuje lepší manévrovatelnost takto dobíjených vozidel. Očekává se že při rozšíření zlevní náklady na budování infrastruktury pro čistou a tichou městskou přepravu.

Nová dobíjecí technologie je v testovacím režimu použita ve velkokapacitním elektrickém autobusu, který pojme až 135 cestujících. Autobus je dobíjen přímo na vybraných zastávkách mohutným elektrickým výbojem, zatímco cestující mohou nastupovat a vystupovat z vozidla. Projekt je v této pilotní fázi nasazen na trase mezi ženevským letištěm a výstavištěm.

Na vybraných zastávkách lze kapacitory autobusu dobít během pouhých 15 sekund pomocí 400 KW dobíjecích zařízení. Na konečné pak 3 až 4 minutové dobíjení umožní dobití kapacitoru na 100 %. Autobusy v kapacitorech zároveň skladují energii nakuperovanou z brzdění, která může pohánět autobus samotný, ale také napájet doplňkové systémy v něm jako je například osvětlení.

Bližší informace naleznete ZDE