Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení

16.07.2018 | ČEZ, a. s. | www.cez.cz

ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů dámského oblečení Camaïeu. Svítidla vyrobí brněnská továrna patřící Hormen CE, další dceřiné společnosti ČEZ ESCO. Hodnota zakázky přesahuje 30 milionů korun.

„Jde o unikátní projekt. Celkem dodáme téměř 10 tisíc svítidel devíti různých typů, které sami vyrobíme. Je to jeden z velkých kroků našeho týmu osvětlení do oblasti retailu,“ říká generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák. Prodejny Camaïeu, které ČEZ ESCO rozsvítí, se nacházejí v Česku, Slovensku, Maďarsku a Rumunsku.

Původním přáním zákazníka bylo snížit náklady na osvětlení minimálně o padesát procent při navýšení světelného komfortu a zachování pozice jednotlivých světel. Tým osvětlení ČEZ ESCO následně pro Camaïeu propočítal několik dalších variant řešení a poskytl zákazníkovi vzorky světel k otestování. Společnost Camaïeu se nakonec rozhodla pro nejoptimálnější variantu, která zvýrazní atraktivitu výrobků a podtrhne věrnost barev.

„Budeme mít kvalitnější a příjemnější osvětlení, které zároveň šetří provozně dvě třetiny nákladů. Výzvou pro dodavatele byl náš jasný požadavek, aby se návratnost investice pohybovala do pěti let a aby klesly náklady na údržbu.To se podařilo,“ říká David Levička, technický ředitel Camaïeu pro Česko, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko.

„Pro nás je to opravdu velice zajímavá a tvůrčí zakázka, protože cílem není jen úspora, ale i co nejsilnější estetický efekt. Správně vybraným osvětlením lze dosáhnout toho, že zákazník vidí barevnou škálu zboží co nejblíže skutečnosti,“ říká Jiří Černý, který tým osvětlení v ČEZ ESCO vede. „Omezují se tím případy, kdy je zákazník následně nespokojen s barvou koupeného oblečení, protože v obchodě vypadala jinak, než pak na denním světle.“

Plánovaná úspora dosáhne 4478 megawatthodin, tedy 66 procent nákladů na provoz osvětlení, což s sebou přinese i nižší emise CO2 o 4530 tun ročně. Instalace 9345 svítidel bude probíhat mimo otevírací hodiny obchodů, tak aby nenarušila provoz.