Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem
8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

25. ročník elektrotechnické výstavy v Hradci Králové pořádá ve dnech 30. a 31. srpna 2017 společnost Sonepar Česká republika v prostorách…

Více aktualit

Věc názoru

číslo 3/2005

Věc názoru

Dnešní možnosti tisku jsou obrovské, snadnost něco napsat, vytisknout a vydat je tak svůdná, že se mnoho lidí snaží stát se spisovateli, redaktory, dopisovateli. Obdobně je tomu ve výrobě a šíření obrazu a zvuku. Vzniká nadbytek tištěných materiálů, statických i pohyblivých obrázků a přemíra zvukových nahrávek. Říká se, že žijeme v informační společnosti. Najít v tomto šumu tiskových, obrazových i akustických materiálů skutečnou informaci, tedy nový užitečný poznatek, je často stejně nesnadné jako najít jehlu v kupce sena. Je až s podivem, že se ještě čtou noviny a časopisy, že se lidé dívají na televizi, chodí do kina a poslouchají rozhlas nebo hudbu.

Naproti tomu činnost při výrobě tohoto z valné části spíše informačního šumu zaměstnává spoustu lidí, kteří se snaží sloužit svým zákazníkům a kteří by navíc bez těchto možností pravděpodobně byli nezaměstnaní. Většina médií, zejména soukromých, se přirozeně snaží přitáhnout co nejvíce spotřebitelů, čtenářů a posluchačů, neboť velká sledovanost znamená zájem výrobců o inzerci a propagaci jejich výrobků – a reklama je často hlavním zdrojem příjmů mnoha vydavatelství, rozhlasových i televizních stanic. Snaha zvětšit sledovanost vede také k zařazování bulvárních zpráv, takže vyhledávání skutečných informací je stále obtížnější. Tato situace se ještě více dotýká internetu, který se může stát i příčinou nežádoucích výdajů při nechtěném přepojení na drahé placené stránky nebo telefonní linky.

Při volbě obsahové náplně odborného časopisu SVĚTLO se neustále snažíme jednak poskytovat aktuální informace o nových světelnětechnických výrobcích, zajímavých osvětlovacích soustavách, o činnosti odborných organizací atd. a jednak psát o historii osvětlování, o zajímavostech i mnohostranných možnostech využití světla. Počet vás, čtenářů, se zvětšuje, avšak stále nám chybí vaše přímá odezva. Jako už několikrát, opět prosím o vaše názory. Volejte, posílejte e-maily a pište na adresy uvedené v tiráži. Pomůžete tak přiblížit časopis vašim potřebám a rovněž zlepšit naši práci. Děkujeme.

Za redakci Ing. Jiří Novotný