Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem
18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Institut světelného designu vás zve na dvoudenní workshop PROSTOR – SCÉNA – SVĚTLO – BARVA

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Tradiční podzimní akce pro odborníky - seminář Interiéry 2017 Šestý ročník odborného semináře INTERIÉRY 2017 se koná ve čtvrtek 9. listopadu 2017 na…

Více aktualit

Věc názoru

číslo 3/2005

Věc názoru

Dnešní možnosti tisku jsou obrovské, snadnost něco napsat, vytisknout a vydat je tak svůdná, že se mnoho lidí snaží stát se spisovateli, redaktory, dopisovateli. Obdobně je tomu ve výrobě a šíření obrazu a zvuku. Vzniká nadbytek tištěných materiálů, statických i pohyblivých obrázků a přemíra zvukových nahrávek. Říká se, že žijeme v informační společnosti. Najít v tomto šumu tiskových, obrazových i akustických materiálů skutečnou informaci, tedy nový užitečný poznatek, je často stejně nesnadné jako najít jehlu v kupce sena. Je až s podivem, že se ještě čtou noviny a časopisy, že se lidé dívají na televizi, chodí do kina a poslouchají rozhlas nebo hudbu.

Naproti tomu činnost při výrobě tohoto z valné části spíše informačního šumu zaměstnává spoustu lidí, kteří se snaží sloužit svým zákazníkům a kteří by navíc bez těchto možností pravděpodobně byli nezaměstnaní. Většina médií, zejména soukromých, se přirozeně snaží přitáhnout co nejvíce spotřebitelů, čtenářů a posluchačů, neboť velká sledovanost znamená zájem výrobců o inzerci a propagaci jejich výrobků – a reklama je často hlavním zdrojem příjmů mnoha vydavatelství, rozhlasových i televizních stanic. Snaha zvětšit sledovanost vede také k zařazování bulvárních zpráv, takže vyhledávání skutečných informací je stále obtížnější. Tato situace se ještě více dotýká internetu, který se může stát i příčinou nežádoucích výdajů při nechtěném přepojení na drahé placené stránky nebo telefonní linky.

Při volbě obsahové náplně odborného časopisu SVĚTLO se neustále snažíme jednak poskytovat aktuální informace o nových světelnětechnických výrobcích, zajímavých osvětlovacích soustavách, o činnosti odborných organizací atd. a jednak psát o historii osvětlování, o zajímavostech i mnohostranných možnostech využití světla. Počet vás, čtenářů, se zvětšuje, avšak stále nám chybí vaše přímá odezva. Jako už několikrát, opět prosím o vaše názory. Volejte, posílejte e-maily a pište na adresy uvedené v tiráži. Pomůžete tak přiblížit časopis vašim potřebám a rovněž zlepšit naši práci. Děkujeme.

Za redakci Ing. Jiří Novotný