Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem
16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Prezentace škol ve stánku FCC PUBLIC na veletrhu AMPER Pozvání nakladatelství a mediálního servisu FCC PUBLIC k prezentaci studentských aktivit…

Technika osvětlování XXVIII, Dny Josefa Lindy – 2. oznámení Česká společnost pro osvětlování, regionální skupina Plzeň, pobočný spolek, a Zdravotní…

3. ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace Tento veletrh poskytuje univerzitám, výzkumným organizacím a inovativním firmám, vědcům a…

Více aktualit

Věc názoru

číslo 3/2005

Věc názoru

Dnešní možnosti tisku jsou obrovské, snadnost něco napsat, vytisknout a vydat je tak svůdná, že se mnoho lidí snaží stát se spisovateli, redaktory, dopisovateli. Obdobně je tomu ve výrobě a šíření obrazu a zvuku. Vzniká nadbytek tištěných materiálů, statických i pohyblivých obrázků a přemíra zvukových nahrávek. Říká se, že žijeme v informační společnosti. Najít v tomto šumu tiskových, obrazových i akustických materiálů skutečnou informaci, tedy nový užitečný poznatek, je často stejně nesnadné jako najít jehlu v kupce sena. Je až s podivem, že se ještě čtou noviny a časopisy, že se lidé dívají na televizi, chodí do kina a poslouchají rozhlas nebo hudbu.

Naproti tomu činnost při výrobě tohoto z valné části spíše informačního šumu zaměstnává spoustu lidí, kteří se snaží sloužit svým zákazníkům a kteří by navíc bez těchto možností pravděpodobně byli nezaměstnaní. Většina médií, zejména soukromých, se přirozeně snaží přitáhnout co nejvíce spotřebitelů, čtenářů a posluchačů, neboť velká sledovanost znamená zájem výrobců o inzerci a propagaci jejich výrobků – a reklama je často hlavním zdrojem příjmů mnoha vydavatelství, rozhlasových i televizních stanic. Snaha zvětšit sledovanost vede také k zařazování bulvárních zpráv, takže vyhledávání skutečných informací je stále obtížnější. Tato situace se ještě více dotýká internetu, který se může stát i příčinou nežádoucích výdajů při nechtěném přepojení na drahé placené stránky nebo telefonní linky.

Při volbě obsahové náplně odborného časopisu SVĚTLO se neustále snažíme jednak poskytovat aktuální informace o nových světelnětechnických výrobcích, zajímavých osvětlovacích soustavách, o činnosti odborných organizací atd. a jednak psát o historii osvětlování, o zajímavostech i mnohostranných možnostech využití světla. Počet vás, čtenářů, se zvětšuje, avšak stále nám chybí vaše přímá odezva. Jako už několikrát, opět prosím o vaše názory. Volejte, posílejte e-maily a pište na adresy uvedené v tiráži. Pomůžete tak přiblížit časopis vašim potřebám a rovněž zlepšit naši práci. Děkujeme.

Za redakci Ing. Jiří Novotný