Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem
17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Trendy chytrého řízení budov, energetiky a měst aneb Čtvrtá průmyslová revoluce nejenom v průmyslu Přednáška Ing Jaromíra Klabana se uskuteční ve středu dne 19. 4. 2017 ve 14 hod v…

Češi chtějí bydlet lépe – návštěvnost jarních veletrhů o bydlení stoupla o čtvrtinu Výstaviště PVA EXPO PRAHA v Letňanech bylo v minulých dnech nabité k prasknutí. Téměř…

Vše pro stavbu a interiér najdou návštěvníci na březnovém souboru veletrhů Stovky českých i zahraničních společností se představí na největším jarním souboru…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

Více aktualit

Věc názoru

číslo 3/2005

Věc názoru

Dnešní možnosti tisku jsou obrovské, snadnost něco napsat, vytisknout a vydat je tak svůdná, že se mnoho lidí snaží stát se spisovateli, redaktory, dopisovateli. Obdobně je tomu ve výrobě a šíření obrazu a zvuku. Vzniká nadbytek tištěných materiálů, statických i pohyblivých obrázků a přemíra zvukových nahrávek. Říká se, že žijeme v informační společnosti. Najít v tomto šumu tiskových, obrazových i akustických materiálů skutečnou informaci, tedy nový užitečný poznatek, je často stejně nesnadné jako najít jehlu v kupce sena. Je až s podivem, že se ještě čtou noviny a časopisy, že se lidé dívají na televizi, chodí do kina a poslouchají rozhlas nebo hudbu.

Naproti tomu činnost při výrobě tohoto z valné části spíše informačního šumu zaměstnává spoustu lidí, kteří se snaží sloužit svým zákazníkům a kteří by navíc bez těchto možností pravděpodobně byli nezaměstnaní. Většina médií, zejména soukromých, se přirozeně snaží přitáhnout co nejvíce spotřebitelů, čtenářů a posluchačů, neboť velká sledovanost znamená zájem výrobců o inzerci a propagaci jejich výrobků – a reklama je často hlavním zdrojem příjmů mnoha vydavatelství, rozhlasových i televizních stanic. Snaha zvětšit sledovanost vede také k zařazování bulvárních zpráv, takže vyhledávání skutečných informací je stále obtížnější. Tato situace se ještě více dotýká internetu, který se může stát i příčinou nežádoucích výdajů při nechtěném přepojení na drahé placené stránky nebo telefonní linky.

Při volbě obsahové náplně odborného časopisu SVĚTLO se neustále snažíme jednak poskytovat aktuální informace o nových světelnětechnických výrobcích, zajímavých osvětlovacích soustavách, o činnosti odborných organizací atd. a jednak psát o historii osvětlování, o zajímavostech i mnohostranných možnostech využití světla. Počet vás, čtenářů, se zvětšuje, avšak stále nám chybí vaše přímá odezva. Jako už několikrát, opět prosím o vaše názory. Volejte, posílejte e-maily a pište na adresy uvedené v tiráži. Pomůžete tak přiblížit časopis vašim potřebám a rovněž zlepšit naši práci. Děkujeme.

Za redakci Ing. Jiří Novotný