Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem
5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Pražské Quadriennale představuje nový projekt věnovaný světelnému a zvukovému designu 36Q° Ve dnech 8. – 12. listopadu uvede site-specific výstavu v unikátním prostoru Lapidária…

THEATRE TECH & EVENT PRODUCTION v novém formátu a termínu Výstava divadelní a jevištní techniky THEATRE TECH & EVENT PRODUCTION se nebude konat…

Více aktualit

Věc názoru

číslo 3/2005

Věc názoru

Dnešní možnosti tisku jsou obrovské, snadnost něco napsat, vytisknout a vydat je tak svůdná, že se mnoho lidí snaží stát se spisovateli, redaktory, dopisovateli. Obdobně je tomu ve výrobě a šíření obrazu a zvuku. Vzniká nadbytek tištěných materiálů, statických i pohyblivých obrázků a přemíra zvukových nahrávek. Říká se, že žijeme v informační společnosti. Najít v tomto šumu tiskových, obrazových i akustických materiálů skutečnou informaci, tedy nový užitečný poznatek, je často stejně nesnadné jako najít jehlu v kupce sena. Je až s podivem, že se ještě čtou noviny a časopisy, že se lidé dívají na televizi, chodí do kina a poslouchají rozhlas nebo hudbu.

Naproti tomu činnost při výrobě tohoto z valné části spíše informačního šumu zaměstnává spoustu lidí, kteří se snaží sloužit svým zákazníkům a kteří by navíc bez těchto možností pravděpodobně byli nezaměstnaní. Většina médií, zejména soukromých, se přirozeně snaží přitáhnout co nejvíce spotřebitelů, čtenářů a posluchačů, neboť velká sledovanost znamená zájem výrobců o inzerci a propagaci jejich výrobků – a reklama je často hlavním zdrojem příjmů mnoha vydavatelství, rozhlasových i televizních stanic. Snaha zvětšit sledovanost vede také k zařazování bulvárních zpráv, takže vyhledávání skutečných informací je stále obtížnější. Tato situace se ještě více dotýká internetu, který se může stát i příčinou nežádoucích výdajů při nechtěném přepojení na drahé placené stránky nebo telefonní linky.

Při volbě obsahové náplně odborného časopisu SVĚTLO se neustále snažíme jednak poskytovat aktuální informace o nových světelnětechnických výrobcích, zajímavých osvětlovacích soustavách, o činnosti odborných organizací atd. a jednak psát o historii osvětlování, o zajímavostech i mnohostranných možnostech využití světla. Počet vás, čtenářů, se zvětšuje, avšak stále nám chybí vaše přímá odezva. Jako už několikrát, opět prosím o vaše názory. Volejte, posílejte e-maily a pište na adresy uvedené v tiráži. Pomůžete tak přiblížit časopis vašim potřebám a rovněž zlepšit naši práci. Děkujeme.

Za redakci Ing. Jiří Novotný