Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem
7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Kurz osvětlovací techniky XXXIII – 1. oznámení Česká společnost pro osvětlování, regionální skupina Ostrava, a VŠB – Technická…

Konferencia SVETLO 2017 – 1. oznámenie Slovenská svetelnotechnická spoločnosť a Česká společnost pro osvětlování vás pozývajú na…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Na Lightstyle do Frankfurtu

číslo 1/2003

Na Lightstyle do Frankfurtu

Na jaře roku 2001 se Frankfurt nad Mohanem zařadil mezi centra mezinárodních výstav zaměřených na světelnou techniku z hlediska technicko-estetického. V té době tu totiž pod heslem Nový rozměr světla měl premiéru veletrh Lightstyle jakožto první mezinárodní odborný veletrh zaměřený výhradně na oblast interiérového osvětlení v domácnostech. S touto inovační koncepcí frankfurtská veletržní správa nasadila nové měřítko pro inovaci a životní styl v geografickém prostoru, s nímž je spjat nejdůležitější trh s osvětlením v Evropě. A tak každý rok s lichým letopočtem veletrh Lightstyle prezentuje osvětlení domácností a s tím související problematiku v celé šířce a hloubce. Ten letošní má v kalendáři vyhrazen termín 26. až 29. dubna 2003.

Obr. 1.

Ústředním tématem veletrhu je ukázat způsoby, jak lze v potenciálním návštěvníkovi zažehnout prvotní zájem o některá řešení osvětlení, pak tento zájem posunout do sféry vážného zájmu, posléze přeměnit v touhu po světle a tu nakonec uspokojit.

Průzkum názoru spotřebitelů, organizovaný správou Messe Frankfurt v roce 2001, ukazuje, že 85 % Němců využívá světlo jako primární prostředek pro navození příjemné atmosféry ve svých domech a bytech. (Není důvod domnívat se, že by se obyvatelé České republiky v tomto od Němců výrazně odlišovali.) Tento výsledek je povzbuzením prodejcům osvětlovací techniky, aby vlastním příkladem, aranžováním přitažlivé světelné scény ve svých obchodech a výkladních skříních poskytli zákazníkům novou inspiraci.

Veletrh Lightstyle je vlastně jedna obrovská výkladní skříň oblévající návštěvníky touto světelnou inspirací. Doprovodný program veletrhu se soustřeďuje zvláště na návštěvníky ze specializovaných obchodů s osvětlovací technikou, na úpravu výloh a prezentací, zkrátka na umění přeměnit váhavost a nerozhodnost zákazníka ve vášnivou touhu utratit peníze za osvětlení.

Bonbónkem veletrhu je expozice Trend show, jejímž autorem je nizozemský návrhář Gunnar Frank. S využitím výhradně výrobků nabízených vystavovateli tohoto veletrhu vytváří svět světel, tvarů, materiálů a barev. Ve třech částech, nazvaných Ráno, Poledne a Večer, ukazuje, jak využít světlo jednoduše, ale se znalostí věci, aby se dosáhlo požadovaného efektu. V expozici Trend show návštěvníci objeví nové podoby světla – od měkké průzračnosti rána, přes intenzívní jas poledne až k sametovému přísvitu večera.

K účasti na veletrhu Lightstyle se přihlásilo přes 150 vystavovatelů. Jsou připraveni předvést návštěvníkům, jak atraktivně prodávat osvětlení pro byt, dům i zahradu.

Takže ti, kdo hledají inspiraci, ji určitě najdou ve Frankfurtu v poslední dubnové dekádě. Podrobnější informace jsou k nalezení na www.lightstyle.messefrankfurt.com. Zájemcům z ČR i ze SR je k dispozici i zástupce Frankfurtských veletrhů agentura K+M Expo, Václavské náměstí 1, P. O. Box 467, 111 21 Praha 1, tel.: +420 224 230 104.