Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem
17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Vše pro stavbu a interiér najdou návštěvníci na březnovém souboru veletrhů Stovky českých i zahraničních společností se představí na největším jarním souboru…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

Festival světla BLIK BLIK opět rozsvítí Plzeň Třetí ročník plzeňského festivalu Blik Blik se chystá na pátek 17. a sobotu 18. března.…

Kurz osvětlovací techniky XXXIII – 1. oznámení Česká společnost pro osvětlování, regionální skupina Ostrava, a VŠB – Technická…

Více aktualit

Na Lightstyle do Frankfurtu

číslo 1/2003

Na Lightstyle do Frankfurtu

Na jaře roku 2001 se Frankfurt nad Mohanem zařadil mezi centra mezinárodních výstav zaměřených na světelnou techniku z hlediska technicko-estetického. V té době tu totiž pod heslem Nový rozměr světla měl premiéru veletrh Lightstyle jakožto první mezinárodní odborný veletrh zaměřený výhradně na oblast interiérového osvětlení v domácnostech. S touto inovační koncepcí frankfurtská veletržní správa nasadila nové měřítko pro inovaci a životní styl v geografickém prostoru, s nímž je spjat nejdůležitější trh s osvětlením v Evropě. A tak každý rok s lichým letopočtem veletrh Lightstyle prezentuje osvětlení domácností a s tím související problematiku v celé šířce a hloubce. Ten letošní má v kalendáři vyhrazen termín 26. až 29. dubna 2003.

Obr. 1.

Ústředním tématem veletrhu je ukázat způsoby, jak lze v potenciálním návštěvníkovi zažehnout prvotní zájem o některá řešení osvětlení, pak tento zájem posunout do sféry vážného zájmu, posléze přeměnit v touhu po světle a tu nakonec uspokojit.

Průzkum názoru spotřebitelů, organizovaný správou Messe Frankfurt v roce 2001, ukazuje, že 85 % Němců využívá světlo jako primární prostředek pro navození příjemné atmosféry ve svých domech a bytech. (Není důvod domnívat se, že by se obyvatelé České republiky v tomto od Němců výrazně odlišovali.) Tento výsledek je povzbuzením prodejcům osvětlovací techniky, aby vlastním příkladem, aranžováním přitažlivé světelné scény ve svých obchodech a výkladních skříních poskytli zákazníkům novou inspiraci.

Veletrh Lightstyle je vlastně jedna obrovská výkladní skříň oblévající návštěvníky touto světelnou inspirací. Doprovodný program veletrhu se soustřeďuje zvláště na návštěvníky ze specializovaných obchodů s osvětlovací technikou, na úpravu výloh a prezentací, zkrátka na umění přeměnit váhavost a nerozhodnost zákazníka ve vášnivou touhu utratit peníze za osvětlení.

Bonbónkem veletrhu je expozice Trend show, jejímž autorem je nizozemský návrhář Gunnar Frank. S využitím výhradně výrobků nabízených vystavovateli tohoto veletrhu vytváří svět světel, tvarů, materiálů a barev. Ve třech částech, nazvaných Ráno, Poledne a Večer, ukazuje, jak využít světlo jednoduše, ale se znalostí věci, aby se dosáhlo požadovaného efektu. V expozici Trend show návštěvníci objeví nové podoby světla – od měkké průzračnosti rána, přes intenzívní jas poledne až k sametovému přísvitu večera.

K účasti na veletrhu Lightstyle se přihlásilo přes 150 vystavovatelů. Jsou připraveni předvést návštěvníkům, jak atraktivně prodávat osvětlení pro byt, dům i zahradu.

Takže ti, kdo hledají inspiraci, ji určitě najdou ve Frankfurtu v poslední dubnové dekádě. Podrobnější informace jsou k nalezení na www.lightstyle.messefrankfurt.com. Zájemcům z ČR i ze SR je k dispozici i zástupce Frankfurtských veletrhů agentura K+M Expo, Václavské náměstí 1, P. O. Box 467, 111 21 Praha 1, tel.: +420 224 230 104.