Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo
tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Aktuality

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Více aktualit

Zemřel Ing. Luboš Řežábek

Zemřel Ing. Luboš Řežábek

Dne 25. ledna 2007 ve věku nedožitých 85 let zemřel Ing. Luboš Řežábek.
Byl šéfem projektového oddělení ČKD Trakce, kde se rodily elektrické pohony motorových lokomotiv a pokračoval zde vývoj tramvajových licenčních elektrovýzbrojí typu PCC. Ing. Řežábek byl ve svém oboru uznávaným znalcem a jeho technický přehled byl vždy zárukou správného směru vývoje i optimálního řešení. Dokonalé zvládnutí řízení spolupráce dieselového motoru a trakčních motorů prověřily tisíce vyrobených motorových lokomotiv. Jeho zásluhou prošel úspěšným vývojem i pohon a řízení tramvají od automatické odporové regulace rozjezdu a brzdění až po moderní tyristorovou elektrickou výzbroj. I zde dosáhla sériovost výroby tramvajových vozů čísel, která nemají obdoby nikde v Evropě.

Celý příspěvek lze ve formátu PDF stáhnout zde