Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Zemřel Ing. Luboš Řežábek

Zemřel Ing. Luboš Řežábek

Dne 25. ledna 2007 ve věku nedožitých 85 let zemřel Ing. Luboš Řežábek.
Byl šéfem projektového oddělení ČKD Trakce, kde se rodily elektrické pohony motorových lokomotiv a pokračoval zde vývoj tramvajových licenčních elektrovýzbrojí typu PCC. Ing. Řežábek byl ve svém oboru uznávaným znalcem a jeho technický přehled byl vždy zárukou správného směru vývoje i optimálního řešení. Dokonalé zvládnutí řízení spolupráce dieselového motoru a trakčních motorů prověřily tisíce vyrobených motorových lokomotiv. Jeho zásluhou prošel úspěšným vývojem i pohon a řízení tramvají od automatické odporové regulace rozjezdu a brzdění až po moderní tyristorovou elektrickou výzbroj. I zde dosáhla sériovost výroby tramvajových vozů čísel, která nemají obdoby nikde v Evropě.

Celý příspěvek lze ve formátu PDF stáhnout zde