Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo
tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Zemřel Ing. Luboš Řežábek

Zemřel Ing. Luboš Řežábek

Dne 25. ledna 2007 ve věku nedožitých 85 let zemřel Ing. Luboš Řežábek.
Byl šéfem projektového oddělení ČKD Trakce, kde se rodily elektrické pohony motorových lokomotiv a pokračoval zde vývoj tramvajových licenčních elektrovýzbrojí typu PCC. Ing. Řežábek byl ve svém oboru uznávaným znalcem a jeho technický přehled byl vždy zárukou správného směru vývoje i optimálního řešení. Dokonalé zvládnutí řízení spolupráce dieselového motoru a trakčních motorů prověřily tisíce vyrobených motorových lokomotiv. Jeho zásluhou prošel úspěšným vývojem i pohon a řízení tramvají od automatické odporové regulace rozjezdu a brzdění až po moderní tyristorovou elektrickou výzbroj. I zde dosáhla sériovost výroby tramvajových vozů čísel, která nemají obdoby nikde v Evropě.

Celý příspěvek lze ve formátu PDF stáhnout zde