Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Z inženýra manažerem (2. část)

běžná cena: 286 Kč včetně DPH
akční cena: 229 Kč při objednávce přes internet (viz níže)
 
V tomto čísle je to ukázka z kapitoly 5.
 

Marketing neboli „trhování“

 
Marketingem rozumíme řídicí proces pro identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníků za účelem dosažení zisku. Nejde tedy jen o propagaci výrobků či služeb, jak je marketing často chápán, nýbrž o řídící proces napříč firmou.
 
K naplnění cílů marketingu slouží marketingový mix, tedy soubor marketingových nástrojů, který je vymezen v angličtině čtyřmi P:
  • produkt (Product) – tedy zboží či služba, kterou zákazník nakupuje,
  • cena (Price), za kterou je produkt prodáván a nakupován,
  • místo (Place) – zde se jím rozumí trh, na který je produkt dodáván,
  • propagace (Promotion) – tedy způsob, jak dát vědět cílovému trhu o produktu a jeho dodavateli.
U produktu (tedy zboží či služby) je důležitá nejen jeho konkrétní hmotná podoba, ale především jeho přínos pro zákazníka a v neposlední řadě také psychologický rozměr, jako je pověst značky či pocit zákazníka při nákupu. Hovoříme tak o třech rozměrech produktu.
 
Cena může, ale nemusí být rozhodující pro úspěšnost produktu. Její role se odvíjí od zvolené strategie umístění produktu na trhu. Pro toto umístění je nutné znát trh a jeho segmenty, čili skupiny zákazníků, které mají stejné potřeby, lišící se výrazně od jiných zákaznických skupin, a zaměřit se na konkrétní tržní segmenty. Konkrétnímu segmentu a jeho chování pak odpovídá i zvolený způsob propagace produktů.
 
Řízení marketingu ve firmě zastřešuje marketingové plánování, které úzce navazuje na firemní strategii. Marketingové plánování zahrnuje:
  • marketingovou analýzu, především analýzu zákazníků a konkurence,
  • volbu marketingových cílů z pohledu finančních ukazatelů i konkrétních uživatelů,
  • stanovení marketingové strategie pro zvolený produkt a trh, resp. tržní segment, a její promítnutí do všech nástrojů marketingového mixu.
Dobře zvolená a správně zrealizovaná marketingová strategie je podmínkou i vstupem pro úspěšnou podnikatelskou strategii firmy.
(pokračování)
 
Knihu si lze objednat na:
http://www.odbornecasopisy.cz