Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

Z inženýra manažerem (2. část)

běžná cena: 286 Kč včetně DPH
akční cena: 229 Kč při objednávce přes internet (viz níže)
 
V tomto čísle je to ukázka z kapitoly 5.
 

Marketing neboli „trhování“

 
Marketingem rozumíme řídicí proces pro identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníků za účelem dosažení zisku. Nejde tedy jen o propagaci výrobků či služeb, jak je marketing často chápán, nýbrž o řídící proces napříč firmou.
 
K naplnění cílů marketingu slouží marketingový mix, tedy soubor marketingových nástrojů, který je vymezen v angličtině čtyřmi P:
  • produkt (Product) – tedy zboží či služba, kterou zákazník nakupuje,
  • cena (Price), za kterou je produkt prodáván a nakupován,
  • místo (Place) – zde se jím rozumí trh, na který je produkt dodáván,
  • propagace (Promotion) – tedy způsob, jak dát vědět cílovému trhu o produktu a jeho dodavateli.
U produktu (tedy zboží či služby) je důležitá nejen jeho konkrétní hmotná podoba, ale především jeho přínos pro zákazníka a v neposlední řadě také psychologický rozměr, jako je pověst značky či pocit zákazníka při nákupu. Hovoříme tak o třech rozměrech produktu.
 
Cena může, ale nemusí být rozhodující pro úspěšnost produktu. Její role se odvíjí od zvolené strategie umístění produktu na trhu. Pro toto umístění je nutné znát trh a jeho segmenty, čili skupiny zákazníků, které mají stejné potřeby, lišící se výrazně od jiných zákaznických skupin, a zaměřit se na konkrétní tržní segmenty. Konkrétnímu segmentu a jeho chování pak odpovídá i zvolený způsob propagace produktů.
 
Řízení marketingu ve firmě zastřešuje marketingové plánování, které úzce navazuje na firemní strategii. Marketingové plánování zahrnuje:
  • marketingovou analýzu, především analýzu zákazníků a konkurence,
  • volbu marketingových cílů z pohledu finančních ukazatelů i konkrétních uživatelů,
  • stanovení marketingové strategie pro zvolený produkt a trh, resp. tržní segment, a její promítnutí do všech nástrojů marketingového mixu.
Dobře zvolená a správně zrealizovaná marketingová strategie je podmínkou i vstupem pro úspěšnou podnikatelskou strategii firmy.
(pokračování)
 
Knihu si lze objednat na:
http://www.odbornecasopisy.cz