Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo
tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

E.ON otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici elektromobilů v ČR. Auto dobije za deset minut Společnost E.ON otevřela ve Vystrkově u Humpolce první veřejnou ultrarychlou dobíjecí…

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Více aktualit

Z inženýra manažerem (2. část)

běžná cena: 286 Kč včetně DPH
akční cena: 229 Kč při objednávce přes internet (viz níže)
 
V tomto čísle je to ukázka z kapitoly 5.
 

Marketing neboli „trhování“

 
Marketingem rozumíme řídicí proces pro identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníků za účelem dosažení zisku. Nejde tedy jen o propagaci výrobků či služeb, jak je marketing často chápán, nýbrž o řídící proces napříč firmou.
 
K naplnění cílů marketingu slouží marketingový mix, tedy soubor marketingových nástrojů, který je vymezen v angličtině čtyřmi P:
  • produkt (Product) – tedy zboží či služba, kterou zákazník nakupuje,
  • cena (Price), za kterou je produkt prodáván a nakupován,
  • místo (Place) – zde se jím rozumí trh, na který je produkt dodáván,
  • propagace (Promotion) – tedy způsob, jak dát vědět cílovému trhu o produktu a jeho dodavateli.
U produktu (tedy zboží či služby) je důležitá nejen jeho konkrétní hmotná podoba, ale především jeho přínos pro zákazníka a v neposlední řadě také psychologický rozměr, jako je pověst značky či pocit zákazníka při nákupu. Hovoříme tak o třech rozměrech produktu.
 
Cena může, ale nemusí být rozhodující pro úspěšnost produktu. Její role se odvíjí od zvolené strategie umístění produktu na trhu. Pro toto umístění je nutné znát trh a jeho segmenty, čili skupiny zákazníků, které mají stejné potřeby, lišící se výrazně od jiných zákaznických skupin, a zaměřit se na konkrétní tržní segmenty. Konkrétnímu segmentu a jeho chování pak odpovídá i zvolený způsob propagace produktů.
 
Řízení marketingu ve firmě zastřešuje marketingové plánování, které úzce navazuje na firemní strategii. Marketingové plánování zahrnuje:
  • marketingovou analýzu, především analýzu zákazníků a konkurence,
  • volbu marketingových cílů z pohledu finančních ukazatelů i konkrétních uživatelů,
  • stanovení marketingové strategie pro zvolený produkt a trh, resp. tržní segment, a její promítnutí do všech nástrojů marketingového mixu.
Dobře zvolená a správně zrealizovaná marketingová strategie je podmínkou i vstupem pro úspěšnou podnikatelskou strategii firmy.
(pokračování)
 
Knihu si lze objednat na:
http://www.odbornecasopisy.cz