Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

Vydavatelství FCC Public představuje knihu Z inženýra manažerem (3. část)

běžná cena: 286 Kč včetně DPH
akční cena: 229 Kč při objednávce přes internet (viz níže)
V tomto čísle je to ukázka z kapitoly 7. Typy produktových strategií.
 
Strategie „bez parády“ bývá uplatňována na specifických trzích, kde zákazníci:
  • jsou citliví na cenu,
  • vyžadují pouze základní typ výrobku či služby bez rozlišení značky a dalších atributů,
  • mají vekou vyjednávací sílu i nízké bariéry přechodu ke konkurenci.
 
Vzhledem k nízkým bariérám přechodu ke konkurenci může někdy takováto strategie sloužit novým firmám pro vstup na trh,
na němž se pak dále vyprofilují některou z dalších strategií.
 
Strategie nízké ceny se ve vztahu ke konkurenci profiluje dodávkou zboží či služeb o srovnatelném přínosu, ale nižší ceně. Typickým příkladem je konkurenční strategie hypermarketů nebo některých dodavatelů součástek a polotovarů pro velké výrobce.
 
Strategie nízké ceny znamená setrvalý tlak na snižování nákladů, které je však přirozeně omezeno cenou vstupů, ať již materiálních nebo lidské práce. Hrozí potom neustálé nebezpečí, že trh ovládne konkurence z oblastí, kde jsou tato cenová omezení nižší.
 
Strategie odlišení nabízí výrobky či služby, které se svou povahou a kvalitou liší od konkurenčních a jsou ceněny zákazníky. Smyslem strategie je tedy získat konkurenční výhodu lepšími výrobky za stejnou cenu nebo dosáhnout větší zisky hodnotnějšími výrobky za nepatrně vyšší cenu v porovnání s konkurencí.
 
Hybridní strategie sleduje současně odlišení výrobku/služby a jeho přínosu od konkurence a jeho nižší cenu. Hybridní strategie může být výhodná v následujících situacích:
  • existuje možnost dodat větší objem zboží či služeb než konkurence, takže je nižší zisková přirážka vykompenzována větším absolutním objemem,
  • je příležitost ke snižování nákladů mimo faktory ovlivňující kvalitu výrobku, například v oblasti logistiky,
  • je použita jako nástroj ke vstupu na obsazený trh, dokud se výrobek a jeho pověst dostatečně nezavede u zákazníků.
(pokračování)
 
Knihu si lze objednat na:
http://www.odbornecasopisy.cz