Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo
tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Vydavatelství FCC Public představuje knihu Z inženýra manažerem (3. část)

běžná cena: 286 Kč včetně DPH
akční cena: 229 Kč při objednávce přes internet (viz níže)
V tomto čísle je to ukázka z kapitoly 7. Typy produktových strategií.
 
Strategie „bez parády“ bývá uplatňována na specifických trzích, kde zákazníci:
  • jsou citliví na cenu,
  • vyžadují pouze základní typ výrobku či služby bez rozlišení značky a dalších atributů,
  • mají vekou vyjednávací sílu i nízké bariéry přechodu ke konkurenci.
 
Vzhledem k nízkým bariérám přechodu ke konkurenci může někdy takováto strategie sloužit novým firmám pro vstup na trh,
na němž se pak dále vyprofilují některou z dalších strategií.
 
Strategie nízké ceny se ve vztahu ke konkurenci profiluje dodávkou zboží či služeb o srovnatelném přínosu, ale nižší ceně. Typickým příkladem je konkurenční strategie hypermarketů nebo některých dodavatelů součástek a polotovarů pro velké výrobce.
 
Strategie nízké ceny znamená setrvalý tlak na snižování nákladů, které je však přirozeně omezeno cenou vstupů, ať již materiálních nebo lidské práce. Hrozí potom neustálé nebezpečí, že trh ovládne konkurence z oblastí, kde jsou tato cenová omezení nižší.
 
Strategie odlišení nabízí výrobky či služby, které se svou povahou a kvalitou liší od konkurenčních a jsou ceněny zákazníky. Smyslem strategie je tedy získat konkurenční výhodu lepšími výrobky za stejnou cenu nebo dosáhnout větší zisky hodnotnějšími výrobky za nepatrně vyšší cenu v porovnání s konkurencí.
 
Hybridní strategie sleduje současně odlišení výrobku/služby a jeho přínosu od konkurence a jeho nižší cenu. Hybridní strategie může být výhodná v následujících situacích:
  • existuje možnost dodat větší objem zboží či služeb než konkurence, takže je nižší zisková přirážka vykompenzována větším absolutním objemem,
  • je příležitost ke snižování nákladů mimo faktory ovlivňující kvalitu výrobku, například v oblasti logistiky,
  • je použita jako nástroj ke vstupu na obsazený trh, dokud se výrobek a jeho pověst dostatečně nezavede u zákazníků.
(pokračování)
 
Knihu si lze objednat na:
http://www.odbornecasopisy.cz