Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem
7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Vydavatelství FCC Public představuje knihu Z inženýra manažerem (3. část)

běžná cena: 286 Kč včetně DPH
akční cena: 229 Kč při objednávce přes internet (viz níže)
V tomto čísle je to ukázka z kapitoly 7. Typy produktových strategií.
 
Strategie „bez parády“ bývá uplatňována na specifických trzích, kde zákazníci:
  • jsou citliví na cenu,
  • vyžadují pouze základní typ výrobku či služby bez rozlišení značky a dalších atributů,
  • mají vekou vyjednávací sílu i nízké bariéry přechodu ke konkurenci.
 
Vzhledem k nízkým bariérám přechodu ke konkurenci může někdy takováto strategie sloužit novým firmám pro vstup na trh,
na němž se pak dále vyprofilují některou z dalších strategií.
 
Strategie nízké ceny se ve vztahu ke konkurenci profiluje dodávkou zboží či služeb o srovnatelném přínosu, ale nižší ceně. Typickým příkladem je konkurenční strategie hypermarketů nebo některých dodavatelů součástek a polotovarů pro velké výrobce.
 
Strategie nízké ceny znamená setrvalý tlak na snižování nákladů, které je však přirozeně omezeno cenou vstupů, ať již materiálních nebo lidské práce. Hrozí potom neustálé nebezpečí, že trh ovládne konkurence z oblastí, kde jsou tato cenová omezení nižší.
 
Strategie odlišení nabízí výrobky či služby, které se svou povahou a kvalitou liší od konkurenčních a jsou ceněny zákazníky. Smyslem strategie je tedy získat konkurenční výhodu lepšími výrobky za stejnou cenu nebo dosáhnout větší zisky hodnotnějšími výrobky za nepatrně vyšší cenu v porovnání s konkurencí.
 
Hybridní strategie sleduje současně odlišení výrobku/služby a jeho přínosu od konkurence a jeho nižší cenu. Hybridní strategie může být výhodná v následujících situacích:
  • existuje možnost dodat větší objem zboží či služeb než konkurence, takže je nižší zisková přirážka vykompenzována větším absolutním objemem,
  • je příležitost ke snižování nákladů mimo faktory ovlivňující kvalitu výrobku, například v oblasti logistiky,
  • je použita jako nástroj ke vstupu na obsazený trh, dokud se výrobek a jeho pověst dostatečně nezavede u zákazníků.
(pokračování)
 
Knihu si lze objednat na:
http://www.odbornecasopisy.cz