Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Vydavatelství FCC Public představuje knihu Z inženýra manažerem (3. část)

běžná cena: 286 Kč včetně DPH
akční cena: 229 Kč při objednávce přes internet (viz níže)
V tomto čísle je to ukázka z kapitoly 7. Typy produktových strategií.
 
Strategie „bez parády“ bývá uplatňována na specifických trzích, kde zákazníci:
  • jsou citliví na cenu,
  • vyžadují pouze základní typ výrobku či služby bez rozlišení značky a dalších atributů,
  • mají vekou vyjednávací sílu i nízké bariéry přechodu ke konkurenci.
 
Vzhledem k nízkým bariérám přechodu ke konkurenci může někdy takováto strategie sloužit novým firmám pro vstup na trh,
na němž se pak dále vyprofilují některou z dalších strategií.
 
Strategie nízké ceny se ve vztahu ke konkurenci profiluje dodávkou zboží či služeb o srovnatelném přínosu, ale nižší ceně. Typickým příkladem je konkurenční strategie hypermarketů nebo některých dodavatelů součástek a polotovarů pro velké výrobce.
 
Strategie nízké ceny znamená setrvalý tlak na snižování nákladů, které je však přirozeně omezeno cenou vstupů, ať již materiálních nebo lidské práce. Hrozí potom neustálé nebezpečí, že trh ovládne konkurence z oblastí, kde jsou tato cenová omezení nižší.
 
Strategie odlišení nabízí výrobky či služby, které se svou povahou a kvalitou liší od konkurenčních a jsou ceněny zákazníky. Smyslem strategie je tedy získat konkurenční výhodu lepšími výrobky za stejnou cenu nebo dosáhnout větší zisky hodnotnějšími výrobky za nepatrně vyšší cenu v porovnání s konkurencí.
 
Hybridní strategie sleduje současně odlišení výrobku/služby a jeho přínosu od konkurence a jeho nižší cenu. Hybridní strategie může být výhodná v následujících situacích:
  • existuje možnost dodat větší objem zboží či služeb než konkurence, takže je nižší zisková přirážka vykompenzována větším absolutním objemem,
  • je příležitost ke snižování nákladů mimo faktory ovlivňující kvalitu výrobku, například v oblasti logistiky,
  • je použita jako nástroj ke vstupu na obsazený trh, dokud se výrobek a jeho pověst dostatečně nezavede u zákazníků.
(pokračování)
 
Knihu si lze objednat na:
http://www.odbornecasopisy.cz