Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Více aktualit

Třífázový motor se středním vodičem?

číslo 7/2006

Třífázový motor se středním vodičem?

Obr. 1.

V praxi se může se stát, že se elektrikář setká v rámci běžné kontroly nebo přeměřování izolačního odporu u svorkovnice třífázového motoru s přímým propojením středního (N) a ochranného (PE) vodiče. Jak v takovémto případě správně postupovat při měření izolačního odporu?

Obecně platí, že v elektrickém přístroji (tedy také v elektromotoru) nesmí být přímo propojen střední vodič s ochranným vodičem. To znamená, že takovýto přístroj by měl být již na základě vizuální kontroly prohlášen za provozně nevyhovující a odstaven. Chybou, a také nepřípustným postupem, by v tomto případě bylo měření izolačního odporu s odpojeným středním vodičem. Jedná-li se o elektrické zařízení, které nepotřebuje střední vodič (tedy např. třífázový motor) a které je připojeno přes zásuvkové propojení (zásuvka – vidlice), pak se střední vodič připojí u vidlice a odizoluje se na svorkovnici motoru od ochranného vodiče.

(Kl)