Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo
tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Aktuality

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

Třífázový motor se středním vodičem?

číslo 7/2006

Třífázový motor se středním vodičem?

Obr. 1.

V praxi se může se stát, že se elektrikář setká v rámci běžné kontroly nebo přeměřování izolačního odporu u svorkovnice třífázového motoru s přímým propojením středního (N) a ochranného (PE) vodiče. Jak v takovémto případě správně postupovat při měření izolačního odporu?

Obecně platí, že v elektrickém přístroji (tedy také v elektromotoru) nesmí být přímo propojen střední vodič s ochranným vodičem. To znamená, že takovýto přístroj by měl být již na základě vizuální kontroly prohlášen za provozně nevyhovující a odstaven. Chybou, a také nepřípustným postupem, by v tomto případě bylo měření izolačního odporu s odpojeným středním vodičem. Jedná-li se o elektrické zařízení, které nepotřebuje střední vodič (tedy např. třífázový motor) a které je připojeno přes zásuvkové propojení (zásuvka – vidlice), pak se střední vodič připojí u vidlice a odizoluje se na svorkovnici motoru od ochranného vodiče.

(Kl)