Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo
tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Aktuality

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

TGV stále rychlejší

TGV stále rychlejší

V úterý 3. dubna 2007 na trati mezi Paříží a Štrasburkem posunul francouzský rychlovlak TGV rychlostní rekord kolejových vozidel na 574,8 km·h–1. Překonal tak rekord stejného vlaku z roku 1990, kdy dosáhl rychlosti 515,3 km·h–1.

K překonání rekordu stačilo speciálně upravenému vlaku 15 min. Soupravu s označením V150 tvořily dva motorové vozy a tři dvoupatrové vozy pro cestující. Oproti běžným TGV měl tento větší kola a střídavé napětí zvýšené z 25 na 31 kV. Motory pohánějící tři podvozky měly výkon přes 25 000 koňských sil.

Podle francouzských drah SNCF vlak TGV svůj sedmnáct let starý rekord překonal už letos v lednu, když jel rychlostí 537 km·h–1, nebyl to ale oficiálně měřený pokus.

Celý příspěvek lze ve formátu PDF stáhnout zde