Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Více aktualit

TGV stále rychlejší

TGV stále rychlejší

V úterý 3. dubna 2007 na trati mezi Paříží a Štrasburkem posunul francouzský rychlovlak TGV rychlostní rekord kolejových vozidel na 574,8 km·h–1. Překonal tak rekord stejného vlaku z roku 1990, kdy dosáhl rychlosti 515,3 km·h–1.

K překonání rekordu stačilo speciálně upravenému vlaku 15 min. Soupravu s označením V150 tvořily dva motorové vozy a tři dvoupatrové vozy pro cestující. Oproti běžným TGV měl tento větší kola a střídavé napětí zvýšené z 25 na 31 kV. Motory pohánějící tři podvozky měly výkon přes 25 000 koňských sil.

Podle francouzských drah SNCF vlak TGV svůj sedmnáct let starý rekord překonal už letos v lednu, když jel rychlostí 537 km·h–1, nebyl to ale oficiálně měřený pokus.

Celý příspěvek lze ve formátu PDF stáhnout zde