Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Více aktualit

TGV stále rychlejší

TGV stále rychlejší

V úterý 3. dubna 2007 na trati mezi Paříží a Štrasburkem posunul francouzský rychlovlak TGV rychlostní rekord kolejových vozidel na 574,8 km·h–1. Překonal tak rekord stejného vlaku z roku 1990, kdy dosáhl rychlosti 515,3 km·h–1.

K překonání rekordu stačilo speciálně upravenému vlaku 15 min. Soupravu s označením V150 tvořily dva motorové vozy a tři dvoupatrové vozy pro cestující. Oproti běžným TGV měl tento větší kola a střídavé napětí zvýšené z 25 na 31 kV. Motory pohánějící tři podvozky měly výkon přes 25 000 koňských sil.

Podle francouzských drah SNCF vlak TGV svůj sedmnáct let starý rekord překonal už letos v lednu, když jel rychlostí 537 km·h–1, nebyl to ale oficiálně měřený pokus.

Celý příspěvek lze ve formátu PDF stáhnout zde